40+ vrouwen naakt op de muur

01:41 - 01:00
luistertijd 01:41 - leestijd 01:00

In de veronderstelling dat je straks een hele batterij van deze blote 40+ dames gezellig aan de bar treft? Te bedenken dat ik me ook had willen opgeven, ware ik niet met vakantie gegaan. Maar dan had ik wel mijn eigen gevel ter beschikking gesteld. Mijn voorgevel. Nee, niet die, maar die van oranje baksteentjes van mijn eigen huis, had ik er fijn gekleurd op gestaan:-)

Dove vrouw op de gevel

Maar nu zonder gekheid, want wat me eigenlijk vooral verrast (van mezelf, terwijl ik dit stukkie schrijf) is dat ik een beetje klaar ben met dit soort campagnes en naaktheid van vrouwen. We kennen het nu wel, het is vooral een antwoord op een druktemakerstrend die de afgelopen 5 tot 7 jaar het mediabeeld bepaalde en wellicht nog steeds wel (het gedoe rond Ralph Lauren indachtig), maar ik ben van mening dat je er vooral helemaal geen weerwoord meer op moet willen geven. Het is zo geforceerd om nog te moeten laten zien dat je er als veertiger en vijftiger nog goed uitziet, ten opzichte van wie…ja die twintigers. Vermoeiend.

De slogan is ook ‘laat zien dat je straalt’, maar wat is je uitgangspunt als je vindt dat vrouwen in die leeftijd dat moeten laten zien? Het doet me heel erg denken aan de pay-off van L’Oreal: ‘omdat je het waard bent’. Hoezo? Was je het eigenlijk niet waard dan of zo – eerst??

Dove vrouw siert Holiday Inn

(klik op de foto voor vergroting). De plaatjes van alle vijf dames die meededen, vind je hier.

Lees ook:

Cellulite liever weg zonder ‘photoshop’? 

Lees ook