• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Beautyvideo's » Marieke’s fashioncolumn: Het geheim van de front-row

Archief artikel

Archief artikel

  • Beautyvideo's

Archief: Marieke’s fashioncolumn: Het geheim van de front-row

  • 31 juli 2009

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Biodroga MD Anti-aging Starter Kit

Jouw at-home-facial! Dit verzorgingsprogramma van 4 weken bevat de meest gewilde anti-age producten van Biodroga MD. Een heerlijke kennismaking met dit populaire merk, en om jezelf te verwennen met skincare op professioneel salonniveau!
BEKIJK

Beautyjournaal collega Marieke Ordelmans schrijft wekelijks een column over haar belevenissen als modejournaliste. Van front-row perikelen en hippe feestjes met Doutzen Kroes tot aan onbereikbare modedromen.

Bij de AIFW draait alles om zien en gezien worden. En dan heb ik het niet over de collecties op de catwalk, maar over de mensen in het publiek.  Er heerst een ware hiërarchie in de showtenten en front-row (eerste rij) zitten is het hoogst haalbare…

‘Whaaaah! Ik heb deze week vier front-row seats!’, twittert modevriendin E. enthousiast. Nu hoor ik je denken: ‘Ja en? Vanaf rij twee zie je alles toch ook prima?’  Klopt, maar daar gaat het nu niet om. Hoe dichter je op de catwalk zit, des te belangrijker je bent en des te meer aanzien je hebt in modeland. Oké, ook dit is allemaal erg betrekkelijk natuurlijk, want wat stelt het nou eigenlijk helemaal voor hier in Nederland?! Maar toch, tijdens zo’n week laat je je onbewust heel gemakkelijk meeslepen in het spelletje dat mode heet. Ook ik ben de nuchterheid niet meer zelve en reageer verontwaardigd als ik ontdek dat ik bij een show op rij 5 moet zitten! Stel ik dan echt niets voor? Opeens voel ik me als de assistent van B. Ook hij moet weken geleden gedacht hebben te solliciteren naar een prestigieus baantje, terwijl hij nu enkel dient als de tassendrager van, ehm…ja een modestylist die veelvuldig op TV te zien is vandaag de dag, en eigenlijk ook op elk fotootje van modefeestjes, in de krant…

Het front-row geheim ontrafelen is niet mogelijk. Het is bij iedere show namelijk anders. Zo zit je op rij één en voel je je one of the guys en het volgende moment bonjouren ze je zonder pardon weer naar boven. Toch is er een patroon te ontdekken. De belangrijkste modepers zit altijd vooraan. Denk vooral aan alle hoofdredacteuren en moderedacteuren van de bekende glossy’s, krantenjournalisten en machtige stylisten. Verder zitten er belangrijke inkopers en niet te vergeten BN’ers. Ieder jaar wordt er weer een nieuw blik Bekende Nederlanders opengetrokken. Alles onder het mom: goed voor de publiciteit van het merk. Toch vraag je je bij sommige BN’ers wel vaak af of zo’n persoon niet eerder schade berokkend…Ze kopen niets, hebben geen greintje verstand van mode en slepen ook nog eens een hele bups kinderen mee die meer oog hebben voor de lolly in de goodiebag dan de show zelf. Victor Reinier bijvoorbeeld. Hij dook vorig seizoen overal op. Waarom? He is not fashionble at all! Mits Baantjer bezig is met het maken van een grote comeback? Mis ik iets?

Hoe dan ook, het is een intrigerend spelletje waar we allemaal aan mee doen. We bekritiseren en analyseren de front-row en ondertussen worden kaarten onderling uitgewisseld en schuiven we stiekem een rij of twee naar voren wanneer er niemand kijkt. We lijken met z’n allen wel een stel ontembare kleuters die moeten rennen voor het beste plekje in de bus wanneer ze op schoolreisje gaan.

Over kleine kinderen gesproken. Front-row mensen kunnen ook flink klagen. Modeman B. weigerde vorig jaar om aan het begin van de catwalk plaats te nemen. Hij moest hoe dan ook in het middelste vak zitten. Schijnbaar zijn de plaatsen aan de buitenkant ook alweer zó 2008!

Even bellen met..
Omdat ik meer wilde weten, belde ik een bevriende pr-dame. Helaas kon ze mij niet alles vertellen (het blijft een geheim), maar dit is wat ze wel mocht zeggen: ‘ Het is voor ons heel belangrijk om een goede front-row te hebben. Deze bestaat uit een mix van belangrijke pers (ook internationaal) en BN’ers die goed zijn voor het imago van een merk. Zoals Winston Gerstanowitz en Renate Verbaan voor Replay bijvoorbeeld. Verder zijn jonge soapies ook altijd erg geliefd. Er zijn geen vaste regels die bepalen waarom je wel of niet front-row zit. Dit gaat echt op gevoel. Kun je veel betekenen voor het merk? Dan zit je vooraan.’

‘ Het grootste drama voor een pr-bureau? Als vlak voor de show de front-row nog bijna helemaal leeg is. Vaak trekken we dan mensen van rij twee naar voren. Natuurlijk komen op dat moment altijd net alle front-rowers binnen waardoor je weer moet gaan puzzelen. Erg fijn ja…’

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Ze introduceerde een heel nieuw merk in haar salon uit Australie

Februari
Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Hallo Monique, bedankt voor het contact opnemen... wat "flauw" dat ze dat… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Hoi Jose, ik heb contact gehad en men geeft er de voorkeur aan om via de ei… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique
  • Je ziet inderdaad bij sommige vrouwen dat ze hun neus optrekken bij het lac… Video! 1 minuut met dr. Frodo: krijg je door Botox rimpels op andere plekken? Kitty
  • @monique, klopt dat hij wat zwaarder is. Niet voor iedereen, maar ik vind … Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Gerti
  • Nou, ik heb hem hoor Gerti en hij is heel erg lekker. Een wat zwaardere zwo… Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Redactie, Monique
  • Nou ik ben ook nieuwsgierig geworden hoor Karmelita♥️… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Redactie, monique
  • Leuk Mary, ja het is gelukkig weer terug. Ik ben er zelf ook erg blij mee e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, monique
  • jaren geleden heb ik al eens een proefflesje gehad. daarna is het een tijdj… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Dankjewel Monique ! Ik ben benieuwd naar beide merken en hun testresultaten… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Beste keuze van 2020, iedere dag ben ik blijer dan de vorige dag.… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Karmelita | Elita Cosmetic Skincare

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen