In het filmpje spreekt o.a. Nica Lewis, onderzoeker bij marketingonderzoeksbureau Mintel (meesters in het verspreiden van de selffulfilling prophecy!) over allerlei nieuwe high tech voedingsmiddelen met lekkere smaakjes en toevoegingen voor een mooiere huid, waarbij anti-oxidanten dan vooral de hoofdrol spelen.
Vermakelijk filmpje, maar ik word er ook zeer moe van. Hoe ver kun je gaan om mensen zoveel onzin te verkopen? En waarom doet een onderzoeksbureau dat? Welk financieel gewin hebben zij daarbij? Op veel internationale congressen staan zij (en vooral Lewis) maar te vertellen hoe interessant beautyfood is – terwijl het vooral in Azie een ding is en verder nauwelijks).
Vertel eens een keer dat we gewoon normaal moeten gaan eten, lekker goedkoop en voedzaam voor het hele lijf en de algehele gezondheid. Een vrije radicaal werend cremepje van buitenaf er op en eventueel een etra pilletje ter ondersteuning, doet echt voldoende. En verder maar hopen dat je niet teveel genetische disposities hebt, en dat je vooral ook de keuze durft te maken om wat stressvrijer te gaan leven.
Bekijk op BeautyJournaal TV ook ons interview met evangelist van de gezonde leefstijl, dr Howard Murad.
Lees ook: