Gezicht Haar Lichaam Marketingtrends Natuurlijk 100%

Henri Bendel gaat in de US ook op het nutricosmetica pad

henri-bendel-gaat-over-op-nutricosmetics“The Beauty Nutrition Revolution Is Here”, staat er in grote neonroze roze letters op de pui van de zaak op 5th Avenue en bij binnenkomst word je overwhelmend door een enorm aanbod van pillen – voedingssupplementen voor gezondheid en schoonheid, in knalkleurige potten vergezeld van de boodschap ‘Beauty is the sum of its parts.”

Het is pikant in een land waar de schoonheids-en gezondheidspil maar een heel klein marktaandeel heeft, ik geloof zelfs maar 3%, in tegenstelling tot Europa (met Frankrijk als koploper) en Azie (met Japan als koploper. Maar Bendel weet het zeker, sinds het bedrijf genoodzaakt was het roer uberhaupt om te gooien om te kunnen blijven staan. De toko moest worden opgefrist en men gelooft heilig dat de combi van inner en outerbeauty daarvoor de beste keus is – de nieuwe weg naar een schoonheidstijdper. Geen gekke gedachte, want de befaamde huidarts dr Murad die ik vorige week persoonlijk sprak biedt zijn clientele ook de eeuwige weg naar schoonheid met minstens 8 verschillende supplementen per dag om in te nemen. Nee, alleen met een pot creme kom je er niet meer hoor….

Bendel gelooft vooral dat het spannend is en dat consumenten daar dringend behoefte aan hebben. Dat de wereld van het supplement nog lang niet uitgekristalliseerd is qua werkzaamheid en veiligheid, ach dat doet er gemakshalve even niet toe. Wie in hoge nood verkeert (en dat doet menig vrouw die altijd op zoek is naar het nieuwe zwarte goud…), gelooft graag….en veel.

Bendel heeft in de zaak speciaal dietisten aangenomen die gewapend met een laptop razendsnel een anamnese lijken te kunnen afnemen en het juiste recept kunnen voorschrijven. De grote man achter FunctionaLab is Erick Geoffrion, een ex-Make-up For Ever en Estee Lauder. Het is een joint venture met een bedrijf dat Atrium Innovations heet en diep in de OTC-pillen voor gezondheid zit. Men verwacht niet alleen van de traditionele pillen iets, maar ook van de zg. drops en speciale Beauty Doses. Een simpele pot is vanaf 12 dollar te koop, een gepersonaliseerd program kan tot 200 dollar gaan kosten per maand. Volgens Erick gaan nu ‘iedereen in de markt’ ervoor en hij meldt nog trots dat ze nu 100 producten in een keer in de schappen zetten. Full speed ahead….als daar maar geen brokken van komen. Een vers gemaakt groente en fruitsapje zou wellicht ook al uitmaken, maar dat wordt daar niet verkocht.

Lees ook:

Wat zijn nutricosmetics eigenlijk?

Sporters liever spaarzaam met vitaminenpillen

BeautyJournaal TV: een facial met olijf

Eten in je creme of eetbare creme?

Worden anti-oxidanten de nieuwe zonnefilters?

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.