De actrice en zangeres sprak gister met jongeren in de winkel over het belang van veilig vrijen en gaf bij aankoop van de campagne lipbutter een gratis condoom van Durex mee met de wijze woorden: “Seks is lekker maar doe het wel veilig!”
Door de aanschaf van dit speciaal ontwikkelde campagneproduct kunnen consumenten hun steun betuigen aan het gevecht tegen HIV en AIDS wereldwijd. De in het oog springende Tantalising Lip Butter is voor € 7,- te koop. Alle opbrengsten komen direct ten goede aan MTV’s Staying Alive Foundation. De Staying Alive Foundation heeft als missie levens te redden door over de hele wereld jongeren in staat te stellen zichzelf en hun omgeving te beschermen tegen HIV en AIDS. Boegbeeld van de campagne is zangeres Kelly Rowland.
Naast de lip butter werd gister ook een interactieve website www.yestosafesex.com gelanceerd. MTV zendt vanaf 23 maart in Nederland, België en ruim 95 andere landen een speciale commercial uit.
In de afgelopen twee jaar hebben MTV en The Body Shop ruim 1,2 miljoen euro ingezameld, die rechtstreeks ten goede is gekomen aan de Staying Alive Foundation. Het geld is besteed aan subsidies voor jonge mensen die zich in hun omgeving inzetten voor HIV-preventie onder leeftijdgenoten – door voorlichting te geven en door jongeren te stimuleren en te inspireren na te denken over HIV en AIDS. Ga voor meer informatie over de organisaties die subsidie hebben ontvangen naar www.staying-alive.org.
Lees ook: