• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Gezicht » Welke beauty experts kun je geloven?

Archief artikel

Archief artikel

  • Gezicht, Haar, Lichaam, Make-up, Natuurlijk 100%, Zakenpraat

Archief: Welke beauty experts kun je geloven?

  • 2 maart 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Charlotte Tilbury Airbrush Flawless Foundation

De starfoundation van onze Dian! Prachtig dekkend en egaliserend in 1 laagje. Zeer lang houdbaar. Hydraterend en met een lightweight gevoel. In meer dan 40 kleuren.
BEKIJK

Lees het rijtje maar eens mee…..

Schoonheidsspecialisten en visagisten: ze hebben zeer bruikbare kennis paraat, vooral over de huid zelf, maar als het om degelijke productkennis gaat, worden ze vooral en soms ook alleen maar geinformeerd door de producenten zelf. Ze baseren zich op hun informatie en als het even kan, zal je ook gestimuleerd worden het product te kopen omdat ze daar zelf ook een zakcentje aan over houden. Niets mis mee, maar een goede helikopterview over de zin en onzin van cosmetica zou deze beroepsgroep op de opleidingen nog wel bijgebracht kunnen worden.

Dermatologen: zijn integer opgeleid als genezers van jouw zieke huid, maar hebben over het algemeen zeer weinig kaas gegeten van cosmetica. Gelukkig groeit het legertje dermatologen in Nederland wel langzaam maar gestaag dat interesse heeft in cosmetica en er ook wat van af begint te weten. De standaard regel die men placht uit te spreken dat het allemaal per definitie onzin is, begint al een beetje aan kracht in te boeten. Sterker zelfs, in navolging van celeb-dokters in de USA komen ze ook hier nu met hun eigen potjes vol romig geloof. Er is immers ook heel lekker geld aan te verdienen.

Bekende mensen of wel celebrities: helemaal niet (nooit!) geloven. Zien ze er zelf atijd spic ’n span uit, is dat vooral te danken aan het legertje mooimakers dan hen omringd om de droom intact te houden. De gemiddelde celeb weet werkelijk niet meer dan jij.

Winkelverkoopsters: je mag er bij een goede parfumerie vanuit gaan dat ze adequate productkennis hebben, maar daar blijft het dan ook bij. Hun doel is zoveel mogelijk omzet maken voor de baas (of voor zichzelf). Niets op tegen, maar onafhankelijk advies en gedegen kennis van de huid wordt ontbeerd.

Advertenties: vaak een slechte bron voor onafhankelijk advies. Adverteerders in deze branche zijn rasmarketeers en verstaan het woordspel tot in de finesses. Je wordt verleid iets te lezen en te geloven wat er niet eens letterlijk staat. Bovendien lappen veel producenten echte eerlijkheid over claims aan hun laars. Mag ook, omdat de wetgeving dat toelaat, en controle-organen menen ook wel iets beters te doen te hebben dan het controleren van claims.

Websites: umpf…..werkelijk wereldwijd zijn het aantal sites waar je werkelijk zinnige informatie kunt krijgen op maar een hand te tellen. Wereldwijd! Lucky you, dat een van die sites notabene in Nederland te vinden is *wink*

Tijdschriften: geen enkel magazine komt onder de macht van de adverteerder uit, en staat anders wel onder druk van het machtige verkoopapparaat bij zo’n uitgever. Je weet dus genoeg…..

Vrienden: vrienden kunnen je altijd vertellen wat ze heerlijk en geweldig vinden, maar het is en blijft een persoonlijke mening. Jouw huid en alles wat daarmee samenhangt kan wel heel anders reageren. Wat voor een ander werkt, kan voor jou wel een drama zijn….

Wetenschappers: ah leuk! Ze zijn een zeer bruikbare bron van informatie, maar wees alert, want ook wetenschappers zijn altijd maar gespecialiseerd in deelgebieden. Het zijn over het algemeen specialisten, geen generalisten – die je in deze branche zeker wel nodig hebt omdat het zo’n veelzijdige branche is (ga maar na – het richt zich op chemie, psychologie, marketing, antropologie, farmacie, voedingsleer, design…..). Het geeft ook maar weer eens aan waarom niemand,  echt niemand je die top tien van de beste producten kan voorschotelen. Helaas.

De Amerikaanse The beauty Brains geeft nog wat leuke tips als je op het punt staat een nieuwe uitgave te doen en je nog zoekt naar overtuiging:

1.  welke motivatie ligt eraan ten grondslag dat de persoon jou dat product wil adviseren? Wordt eraan verdiend?

2. hoe weet die persoon wat zij of hij weet? waar komt de kennis vandaan? wetenschappelijke tests, studie, praktijk of een mening gebaseerd op jarenlange ervaring? dat laatste kan nog wel eens doorslaggevend zijn voor je.

3. wat weet deze persoon over jou, je huid, je voorkeuren? in deze industrie draait alles om maatwerk.

4. je bent uiteindelijk zelf je beste raadgever. gebruik je zintuigen: voel, ruik, kijk, luister….smeer…..en geniet:-)

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

De Sublime Rituals Facial van Maria Galland. Ultiem verwennen.

Wat heeft Mardge goede producten ontwikkeld om je brein te ontspannen!

Augustus
Mardge Pascaud, beauty innovator

Mardge Pascaud, beauty innovator

Video! Mardge Pascaud vertelt Monique op het strand over de Circadian ontspan je mooi-lijn + WIN!

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Ik denk dat deze producten nog wel goed zouden kunnen zijn voor jonge huidj… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Ik zie het nu steeds meer dat meerdere zuren met elkaar in een complex zitt… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Redactie, Monique
  • Hallo Marianne, dank voor je reactie. Ja, 5 zuren in een een product lijkt … Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • No-nonsense.. en dan vijf zuren in één product? De enige 'meerwaarde' van… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Goed om te horen Albert, dat er zo natuurlijk uitziet. Begrijp je standpunt… Spreekuur met dr. Frank Niessen: kun je je kin opvullen met lichaamseigen vet, wordt dat mooi? Redactie, Monique
  • Hoi Nina, in deze producten zitten toegevoegde geen UV-filters. Weet je zo … TheraVine introduceert Ice Crystal Technology superbescherming tegen huidveroudering   Redactie, Monique
  • ik wil enkel weten of dit produkt een spf bescherming bied en zo ja welke ,… TheraVine introduceert Ice Crystal Technology superbescherming tegen huidveroudering   nina
  • Hallo Monique, dat durf ik echt niet. Zelfs de meeste collega's weten niet … Spreekuur met dr. Frank Niessen: kun je je kin opvullen met lichaamseigen vet, wordt dat mooi? albert
  • Lijkt me fantastisch! Helaas pecuniae causa... ;-)… GA MET ONS MEE! Met de BeautyJournaal parfumreis van het jaar! Naar FLORENCE! Dorine
  • Goed he Dorine, ga je mee;-)… GA MET ONS MEE! Met de BeautyJournaal parfumreis van het jaar! Naar FLORENCE! Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen