• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Cosmeticaclaims » Reclame Tri-Aktiline van Estee Lauder in UK in de ban

Archief artikel

Archief artikel

  • Cosmeticaclaims, Gezicht, Rimpels en slapte, Zakenpraat

Archief: Reclame Tri-Aktiline van Estee Lauder in UK in de ban

  • 10 januari 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Paula’s Choice Daily Wrinkle Defense spf 30

Favoriet al enkele jaren bij onze tester en model Mandy: ‘Deze dagcrème bevat een klein tintje die precies aansluit op mijn huidskleur. Het oogt heel fris en natuurlijk. Ook is het heel betaalbaar. Top dus!
BEKIJK

Juist ja, Lauder moet de claims voor dit product aanpassen en de campagne zoals hij er nu uit ziet, terugtrekken. Weet je dat ik werkelijk nooit geweten heb dat dit merk met zijn oerlelijke verpakking van het Lauder-concern is? Het deed me zo aan de grappen en grollen en uitstraling van Strivectin denken, dat ik bij voorbaat het eigenlijk al geen blik waardig vond.

Maar dan die claims! Van een testgroep van 25 vrouwen zei tweederde na een maand gebruik dat de zichtbaarheid van de rimpels met 83% verminderd was, bovendien zagen zij direct bij het aanbrengen al een zichtbare vermindering.

ASA reposteerde dat Lauder dit soort claims niet mag maken omdat er geen dubbelblind onderzoek gedaan is met een placebo product en vond de testgroep veel te klein. Toen Lauder toch bewijsmateriaal kon overleggen waarop wel degelijk voor en na resultaat te zien was, gaf ASA hierin toe, maar vulde aan: die resultaten zijn niet met het blote oog te zien alleen met speciale apparatuur. Kortom: weg campagne.

Eerlijk gezegd moet ik er een beetje om lachen:

a. het is schering en inslag in de industrie dat het op deze wijze gebeurt, en geen enkel orgaan onderneemt stappen om die claims nu eens werkelijk aan banden te leggen. In Engeland worden door de ASA nog speldenprikken uitgedeeld, in ons land is the sky the limit. Bovendien, het (b)lijkt wel over NL’ders ook aanzienlijk minder hun beklag doen bij onze waakhond dan de Engelsen bij ASA

b. een lekkere potpourie siliconen zorgt inderdaad voor een onmiddellijke verdoezeling van rimpels, dat is geen hocus pocus. het is gewoon de simpele waarheid.

c. laten we als consumenten vooral niet vergeten dat rimpels niet daadwerkelijk weg te halen zijn met een creme die je in de winkel koopt. als ze het al kunnen, kunnen ze het een heel klein beetje, en dat kleine beetje is met het blote oog niet echt zichtbaar, je ziet meer een overall beter huidaspect. cremes zijn verder wel heel goed in het verdoezelen van de gevolgen van een rimpel: het camoufleren van dat lijntje in de huid, ofwel ‘the appearance’. kortom: het is een woordspel.

d. wees gewoon altijd waakzaam als er geclaimd wordt dat ‘….zoveel vrouwen zeggen…..’ Want wat zegt het, als zoveel vrouwen het zeggen? Het zijn aannames, maar geen bewijzen en daar wringt de schoen. Wij consumenten weten ook niet of iets werkt en het enige wat je kunt doen is goed naar de huid van je gezicht kijken en voelen. Niet tevreden? Weg ermee. Maar het lullige is dat de fabrikanten zich dus ook zelf van dit soort statements bedienen, terwijl zij degenen zouden moeten zijn die met bewijzen komen. Dat doen ze dus niet. Zo blijft alles lekker in het luchtledige hangen, blijf jij hopen en kopen, precies wat men wil.

e. als er wel bewijzen zijn, voortgekomen uit goed opgezet wetenschappelijk onderzoek wordt dat bijna nooit naarbuiten gebracht, van concurrentiebelang. Maar net zo vaak is het er niet, omdat het bij wet ook niet hoeft. Het is al voldoende om literatuurstudies over de enkelvoudige stoffen te overleggen die door anderen ooit zijn uitgevoerd. En dat zegt helemaal niets over het specifieke product. Bovendien is het doen van wetenschappelijk onderzoek peperduur en tijdrovend en die tijd is er niet aangezien de economische wetmatigheid verlangt dat bedrijven minstens elk half jaar met een nieuw product komen (althans, dat willen ze zelf om goed geld te blijven verdienen). Ook dat uitbrengen van elk half jaar een nieuw bijzonder product is al niet waar te maken, dus komen ze meestal met meer van hetzelfde in een ander jasje. En kosten voor welk onderzoek dan ook, moeten worden doorberekend aan de consument, dus zouden de potten nog duurder worden.

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Ze introduceerde een heel nieuw merk in haar salon uit Australie

Februari
Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Hallo Monique, bedankt voor het contact opnemen... wat "flauw" dat ze dat… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Hoi Jose, ik heb contact gehad en men geeft er de voorkeur aan om via de ei… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique
  • Je ziet inderdaad bij sommige vrouwen dat ze hun neus optrekken bij het lac… Video! 1 minuut met dr. Frodo: krijg je door Botox rimpels op andere plekken? Kitty
  • @monique, klopt dat hij wat zwaarder is. Niet voor iedereen, maar ik vind … Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Gerti
  • Nou, ik heb hem hoor Gerti en hij is heel erg lekker. Een wat zwaardere zwo… Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Redactie, Monique
  • Nou ik ben ook nieuwsgierig geworden hoor Karmelita♥️… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Redactie, monique
  • Leuk Mary, ja het is gelukkig weer terug. Ik ben er zelf ook erg blij mee e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, monique
  • jaren geleden heb ik al eens een proefflesje gehad. daarna is het een tijdj… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Dankjewel Monique ! Ik ben benieuwd naar beide merken en hun testresultaten… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Beste keuze van 2020, iedere dag ben ik blijer dan de vorige dag.… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Karmelita | Elita Cosmetic Skincare

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen