Tijd voor verdieping: in een nieuw merk en een nieuwe website!

04:04 - 02:26
luistertijd 04:04 - leestijd 02:26

Nu Nederland voor de tweede keer in lockdown zit, en schoonheidsspecialisten gedwongen zijn hun salons te sluiten, komt dat nog harder aan dan de eerste keer in het voorjaar. Juist in deze winstgevende decembermaand. In deze serie vragen we schoonheidsspecialisten hoe zij met deze klap omgaan en hoe hun hun vijf lange weken gaan besteden. Schoonheidsspecialiste Karmelita Gischler Hasselbaink van Elita Cosmetic Skincare uit Amsterdam vertelt over de tijd die ze neemt om lopende zaken te structureren.

‘Aan het begin van deze tweede lockdown was ik zeker verdrietig. Mede omdat ik niet het gevoel heb dat mensen het zo serieus nemen. Bij de winkels die wel open zijn, is het een drukte van jewelste. En dan denk je  ‘moest ik hier nou mijn salon voor sluiten?’

Even slikken….

‘Net na het nieuws heb ik met een goede vriendin toch echt wel even groot glas wijn gedronken. Om te ontspannen en af te reageren. Het hakte er zo in. Je moet je herpakken, he. Tijdens de eerste lockdown had ik daar aanvankelijk minder last van. Het was nieuw, ik voelde me meer ontspannen, hoewel later ook een flinke dip volgde omdat mijn salon niet direct weer vol liep toen we weer open mochten.

Het things to do boekje ligt open

‘Door de lockdown moest ik mijn salon een week eerder sluiten. Maar een Kerst-sluiting stond toch al op het programma. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het ook best druk heb nu. Ik heb een nieuw salonmerk, en ik ben bezig met mijn webshop. Ik heb nu alle tijd me daar ook echt goed in te verdiepen.

Australian Skin Active Products

‘Mijn nieuwe merk heet ASAP, Australian Skinactive Products. Tijdens de eerste lockdown had ik alle tijd om online trainingen te volgen, naar nieuwigheden te zoeken. Zo luisterde ik ook naar Eliza Horton van Ultra Cosmetics. Ze gaf super interessante, toegankelijke lessen over de huid, los van de merken die het bedrijf voert. Later volgde ik ook een training over ASAP.

Behandelprotocollen

‘Ik vind dat ik met dit merk meer huidverbeterend kan werken dan met mijn vorige merk, Regima. Er zijn meer peelings, die zowel afzonderlijk als gezamenlijk gebruikt kunnen worden. De concentraties werkzame stoffen zijn ook hoger. Ik zie meer resultaat. Ik heb meer behandelprotocollen waardoor ik meer kan afwisselen.

Nieuwe website

‘Verder ben ik nu volop bezig met het aanpassen van mijn website, en ook met de koppeling van een webshop. Ik ben met een marketingplan bezig. Met mijn nieuwe merk en de uitgebreide behandelmogelijkheden kan ik een gevarieerd abonnementssysteem opzetten, gekoppeld aan goede productverkoop.

‘Bij deze distributeur krijg ik ook goede begeleiding. En onze BeautyJournaal collega en tester Su Chen geeft hele leuke, inspirerende workshops op Facebook, en die volg ik ook.

Hoe nu verder?

‘Ik heb nu relatieve rust, en deze focus helpt daarbij. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet naar 19 januari durf te kijken. Mogen we weer open, of niet? Ik was zo ontzettend blij dat later in het najaar de business weer aantrok, en met een fantastische, lekkere drukke feestmaand in het vooruitzicht.

Als we weer open mogen, ga ik met frisse start met mijn nieuwe programma beginnen. Ik ben er klaar voor!’

Lees in deze serie ook:

Lees ook