Diverse bedrijven kwamen met slimme oplossingen en mooie acties afgelopen week

04:36 - 02:45
luistertijd 04:36 - leestijd 02:45

Samen tegen corona, een kappersinitiatief

kappersunited

Het kappersinitiatief KappersUnited roept alle kappers, nagelstylisten en schoonheidsspecialisten op om hun zorgmiddelen uit hun salons beschikbaar te stellen aan thuiszorg organisaties in Nederland. Denk aan handschoenen, mondkapjes, handgel met 70% alcohol, plastic mutsjes, desinfectaten, et cetera. Thuiszorgorganisatie Buurtzorg Nederland zorgt ervoor dat alles op de juiste plekken terechtkomt. Bij deze landelijke organisatie werken 10 duizend medewerkers in 9 duizend teams.

KappersUnited is een initiatief van een aantal grote kappersketens in Nederland waaronder Cosmo Hairstyling, Brainwash, Kinki Kappers en heel veel zelfstandige salons. Je kunt een email sturen aan kappersunited@provaliance.nl hiervoor en zij helpen jou een en ander te organiseren.

Schoonheidsspecialiste en distributeur Annelies Aarts geeft …..

Schoonheidsspecialiste Annelies Aarts, tevens distributeur van Éminence Organics , heeft samen met het hoofdkantoor in Vancouver Canada een actie opzet om mooi, verzorgende en voedzame producten te doneren aan zorgpersoneel. Ze stelt 50 verpakkingen Lime Fresh Tonique Mists ter beschikking, 50 moisturizers van Eminance met een mineraal zonnfilter en in samenwerking met de Belgische producent van Health, Science & Nutrition ook 50 maanddoseringen PraëCell suppletie om de immuniteit binnen enkele uren te verbeteren (wetenschappelijk bewezen )aan de verpleging.

Platform Steundebeautyprofessional.nl en koop een cadeaubon

Om alle beauty professionals een hart onder de riem te steken, en ervoor te zorgen dat men het hoofd boven water kan houden in deze lastige tijd, heeft Beauty Trade Professionals het platform ‘steun de beauty professional’ opgericht.
Deelname aan dit initiatief is helemaal gratis. We steken je graag een hart onder de riem, gedurende deze moeilijke periode. Op de website www.steundebeautyprofessional.nl kan jij jouw salon/praktijk aanmelden.
De geïnteresseerde  consumenten zoeken zijn of haar favoriete salon/praktijk en schaft een waardebon naar keuze aan. Uiteraard gaat iedere euro naar de gekozen salon/praktijk! Zodra de crisis voorbij is kan de waardebon ingewisseld worden bij de betreffende salon/praktijk.

Treatwell, salonfinder vergoedt abonnement in april

De grote salonfinder website Treatment heeft aangegeven het abonnementsgeld in maart maar ook in april terug te geven aan saloneigenaren. Bovendien heeft het een Facebook groep opzet ‘Tijdens gesloten deuren met de beautybranch‘ opgezet om gesprekken tussen haar- en beautyprofessionals te stimuleren en tips uit te wisselen.

Treatwell laat via een persbericht weten: ‘Afgelopen week hebben wij initiatieven opgezet om onze partners in deze moeilijke tijd waar mogelijk tegemoet te komen. In april zien wij af van de maandelijkse kosten* in al onze markten. De kosten voor maart betalen wij terug.

‘Onze community is heel belangrijk voor ons. Daarom heeft Treatwell een Facebookgroep gecreëerd, met als doel salons en stylisten met elkaar te verbinden. Ze kunnen in deze groep om advies vragen en met gelijkgestemden praten. Onze accountmanagers zitten ook in deze groep en staan ​​klaar om alle vragen te beantwoorden. ZIj worden ondersteund door experts van onze financiële, marketing- en juridische teams.

Ook Clarins gaat desinfectiemiddelen maken

In navolging van vele grote internationale cosmeticaproducerende bedrijven, heeft ook het Franse Clarins aangegeven handdesinfectiegels te gaan maken, speciaal voor de Franse gezondheidszorg. Afgelopen weken kwamen er al ruim 14 duizend flesjes van de band in de fabrieken in Pontoise, Straatsburg en Amiens.

Lookx introduceert behandelings beschermkap

Het Nederlandse cosmeticahuis LOOkX introduceert een speciale beschermings-behandelkap voor schoonheidsspecialisten. In samenwerking met Rembrands, een Fries productiebedrijf.

Eigenaar Cindy van der Peet raakte geïnspireerd door de zogenaamde spuugschermen in de supermarkt en vroeg zich af of dit ook voor de beautybranche uitkomst kan bieden. “We hebben een concept ontwikkeld en zijn dat gaan testen in onze eigen LOOkX-trainingsacademie.

‘Het was een flinke zoektocht naar de juiste maat, de dikte van het materiaal en een goede vorm zodat je als schoonheidsspecialist niet voortdurend tegen de rand stoot en je als klant geen benauwd gevoel krijgt”. Het materiaal is gemaakt van een duurzaam, gegoten acrylaat, uit 100% recyclebaar consumenten acrylaat. Volgens Cindy hebben ook al ziekenhuizen interesse getoond in het ontwerp.

Lees ook