Brands we love Doctor Eckstein

De glow van Doctor Eckstein producten is prachtig, zegt Lydia Huisman van Salon Lyanel

Het BeautyJournaal-team
Geschreven door Het BeautyJournaal-team

Wat zijn de favorieten van Lydia en haar klanten?

Hoe geweldig is het als je zelf niet alleen de grootste fan bent van het merk dat je verkoopt in je salon, maar ook je klanten ermee weglopen. Over welk merk we het hebben, weet je al, maar als je ook weet dat dit succes onevenaarbaar is voor schoonheidsspecialiste Lydia Huisman uit Heemstede, en dat al meer dan 25 jaar!

Alleen maar goede eigenschappen

Meer dan zeshonderd schoonheidsspecialisten werken met Doctor Eckstein in Nederland en met een honderdtal producten in het assortiment die niet alleen onwijs goed geformuleerd zijn, absoluut huidverdraagzaam zijn, maar ook nog een ongelofelijk vriendelijk geprijsd, zou je bijna denken: parfumerie, wat een gemiste kans dat jullie dit merk niet verkopen, en…schoonheidsspecialisten wat een goudmijn heb je (eigenlijk) in handen.

Familiebedrijf

Lydia zit dit jaar 25 jaar in het vak en nam het bedrijf van haar moeder over. Samen met haar zus Anja (kapper), in Heemstede, waar de gecombineerde kapper-en schoonheidssalon Lyanel is genaamd. Naar Lydia, Anja en moeder Nel. Een groot bedrijf, want er werken vijf kappers en vier schoonheidsspecialisten.

Lydia (links) met haar zus en tevens compagnon Anja (rechts)

Trouwe klanten, allemaal fan

Lydia heeft een zeer trouwe klantengroep, zo vertelt ze. ‘Van de vier cliënten die ik ooit op mijn eerste werkdag een gezichtsbehandeling gaf, komen er nog steeds drie bij me. Elke zes weken.’ Maar ook jongeren weten haar te vinden. Ze heeft een acne-specialisatie waarmee ze succesvol behandeld, en sinds Shannon, een jonge schoonheidsspecialiste bij haar in dienst is, wordt de jongere klantenkring verder uitgebouwd. Wie niet in de kappersstoel belandt, of in de stoel bij Lydia en haar team, loopt wel de winkel in om verzorgings- en haarproducten te kopen.

Beroemd om de pedicure

Lydia vertelt: ‘We nemen ouderwets tijd voor de klanten, ook voor hun ontspanning, want onze gezichtsmassages zijn beroemd. Daar komen klanten steevast voor terug.

‘Sterk bij ons is ook het pedicure aanbod, ook medisch pedicure. Daarvoor hebben we ook veel mannelijke klanten, zeker 40%. Die vinden het zalig, en zo gemakkelijk. Ze boeken afspraken vooruit in. Eenderde van onze omzet komt tegenwoordig uit pedicure behandelingen.’

Lyanel richtte zich vanuit de traditie op huidverzorging, ‘maar we zien wel een trend naar huidverbetering nu,’ vertelt Lydia. We hebben microdermabrasie, bindweefselmassage en fruitzuurbehandelingen.

Het gaat nooit vervelen

Vanaf het eerste uur werken wij met Doctor Eckstein. Mijn moeder werkte ermee, en ik ook, toen ik de opleiding deed. De kracht van dit merk is dan ook dat het zelfs na vele jaren niet gaat vervelen. Dat is toch ongelofelijk knap, vind je niet?

Alles klopt, en zo betaalbaar

Lydia is van mening dat de producten van Doctor Eckstein niet alleen oprecht geformuleerd zijn qua werkzaamheid, ‘het is ongelofelijk huidverdraagzaam en de prijs is heel erg goed. Een crème die begint bij 17 euro, waar vind je dat? Het zijn zulke schappelijke prijzen voor zulke mooie producten. Je zou bijna wel gek zijn om naar een parfumerie of drogist te gaan. Want voor die prijs krijg je echt niet zo’n mooie formulering.

Als zoete broodjes over de toonbank

Bij Lyanel is er geen gebrek aan ambassadeurs voor het merk. De klantenkring is heel trouw, wie ermee behandeld wordt, koopt het ook trouw voor thuisgebruik. Ook Lydia’s zus Anja praat er altijd over met haar eigen klanten in de kapperszaak. ‘Productverkoop gaat bij ons heel erg goed, voor alle merken die wij voeren.’

 

We schreven het al eens eerder: met Doctor Eckstein kun je meegroeien. Telkens als je huid om wat meer of anders vraagt, is daar een productlijn voor beschikbaar. Je hoeft dus nooit over te stappen.

Lekker romig of juist luchtig

Lydia vindt het ook fijn te zien dat er nu luchtiger formuleringen komen waar vooral jongere vrouwen dol op zijn. ‘Het was altijd een beetje zalfachtig en daar moet je van houden. Vooral naarmate je huid veroudert, of je een drogere huid hebt, vind je dat prettig.

De Active Concentrates zijn een goed bewaard geheim

En weet je wat ook zo prettig is? Doctor Eckstein een heeft heel erg goede serums die Active Concentrate heten, allemaal even top ontwikkeld. Ze voeden je huid tot in de diepere lagen van de opperhuid, en je huid krijgt een prachtige glow.

Die glow vind ik überhaupt heel kenmerkend voor Doctor Eckstein. Neem het Collageen complex of het Vitamine complex, ze blinken er in uit.

Wat zijn de favoriete producten van Lydia’s klanten?

  • Collagen Balsam: Stimuleert het behoud van perifeer vocht en verbetert de elasticiteit en spankracht van de epidermis. Speciaal voor de verzorging van een vochtarme, veeleisende huid. Met maritiem collageen, waardevolle natuurlijke vochtfactoren, een melklipidencomplex, hoogwaardige oliën.
  • Carotin Feuchtigkeitscrème: Een verfrissende, vochtherstellende crème. Houdt de huid glad en soepel en geeft een mooie sunkissed glow aan de huid. Ideaal voor de verzorging van een normale, vochtarme of droge huid. Herstelt het vocht- vetgehalte van de huid. Met provitamine bètacaroteen, hoogwaardige lanoline, sterolen, natuurlijke vochtfactoren, biogeen kiemextract en waardevolle plantaardige extracten.
  • Azulen Suprème: Een kalmerende crème die de huid versterkt en de natuurlijke balans herstelt. Voor de gevoelige, tere, droge huid en bij rode vlekken of couperose. Met azuleen, de fijnste kamilleolie, panthenol, hoogwaardige lanoline, sterolen en kostbare vochtfactoren.
  • Azuleen Milcheiweiss, waarover een van Lydia’s klanten die dermatoloog is zegt: ‘Deze crème werkt echt genezend, ongelofelijk.’ En dat voor 23 euro.’Een zeer intensieve, kalmerende crème. Beschermt de huid, versterkt en herstelt het natuurlijke evenwicht. Voor de verzorging van een gevoelige, tere, droge huid en bij roodheden.

Als je acne hebt

Bij de jongeren met acne is de Krauter Balsem geliefd. ‘Er zit hamamelis in,’ vertelt Lydia. ‘Het matteert, verfijnt de poriën en in combinatie met de Lavolind reiniger zie je de huiden rustiger worden. Ik adviseer ze de Lavolind gewoon in de douchecabine te zetten, ze wassen hun gezicht meestal onder de douche.

Voor de nabije toekomst hoopt de schoonheidsspecialiste dat er nog meer producten zullen komen op basis van fruitzuren, omdat peelings toch wel erg geliefd zijn vandaag de dag. ‘Huidverbetering is toch de trend. Daarom ben ik ook bindweefselmassages gaan geven.’

Soms maken haar klanten een uitstapje naar een van haar andere merken, maar regelmatig keren ze toch terug. ‘Ze zijn dan toch gesteld op de typische Doctor Eckstein structuur van producten; het volle ervan’, vertelt ze.

Wat zijn Lydia’s favorieten?

  • Collagen Balsam: Hij trekt heerlijk in, je voelt de elasticiteit van je huid verbeteren. Het geeft een beetje plumping effect.’
  • Collagen Supreme: ‘Kijk naar je huid de volgende ochtend, alsof je ’s nachts een facial hebt gehad.’
  • Vitamine Active Concentrate: ‘Wat krijgt je huid daar een prachtige glow van!’

‘Als je Doctor Eckstein in je salon opneemt, durf ik je te garanderen dat je klanten het ook voor thuis zullen kopen. De prijs is onweerstaanbaar, voor zulke mooie producten. Het merk is gewoon een omzetpakker, mag ik dat zeggen? 😉

‘Ja, er is zo’n enorm aanbod aan merken. Ik weet het, maar op een gegeven moment moet je gewoon durven zeggen: hier sta ik achter, ik ga ervoor en blijf erbij.’

Over deze schrijver

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.