De cijfers Zakenpraat

Care Cosmetics neemt bedrijf van Mardge Pascaud over

Redactie, Monique
Geschreven door Redactie, Monique

Groeikansen voor Pascaud en bereik van de topsalons voor Care Cosmetics

Care Cosmetics & Pascaud

Wat is dit een goed bewaard geheim geweest, het kwam voor ons als een volslagen verrassing: schoonheidsspecialiste en onderneemster, die ik al 30 jaar ken, Mardge Pascaud heeft haar prachtige bedrijf Pascaud Beauty Innovations verkocht aan een van de meest succesvolle ondernemers in de Nederlandse beauty industrie: Duco van Keimpema, van Care Cosmetics.

Het lijdt geen twijfel dat hier een prachtige synergie gaat ontstaan tussen de uitmuntende kennis van cosmeticaontwikkeling en behandelingsprotocollen voor in de beautysalon, en het rasondernemerschap van Duco, die inmiddels distributeur is van 21 mooie veelal salonmerken en daarmee ook een aanzienlijk deel van de salonmarkt bedient.

De mededeling werd gisteravond tijdens de inmiddels beroemde kerstborrel van Care Cosmetics, voor al haar relaties, in Amsterdam gedaan. Het bedrijf van Mardge Pascaud wordt als Pascaud Care bv in de holding van Care Cosmetics opgenomen en blijft daarbinnen zelfstandig opereren. Het bedrijf dat in Maaseik (B) zetelt blijft als locatie voor research en ontwikkeling behouden. De groothandelsactiviteiten verhuizen naar Barendrecht, de thuisbasis van Care Cosmetics.

Duco laat weten: “Care Cosmetics is hiermee naast cosmeticadistributeur in de Benelux, nu ook mede-eigenaar van het merk Pascaud en dat is een prachtige aanvulling op onze huidige portfolio met 21 merken,” zegt Duco.

Door de samenwerking verwacht Duco de bovenkant van de schoonheidsspecialistenmarkt in de Benelux nog beter te kunnen bedienen en ook internationaal een strategie uit te zetten. “Pascaud past bij ons omdat wij naast distributeur, ook een eigen merk in huis wilden. Door het zelf ontwikkelen van producten en technieken die de werking ondersteunen, verstevigen we onze positie in de beautybranche. Met founder Mardge Pascaud als businesspartner kunnen we nog meer innovaties en know how delen.”

Sinds 2000 ontwikkelde Pascaud Beauty Innovations eigen behandelconcepten en producten onder te verdelen in vier pijlers: cosmetica, voedingssupplementen, apparatuur en make-up. Mardge Pascaud: “De kennis van ons bedrijf zit in research en product- en merkontwikkeling en daar ligt ook mijn kracht. We hebben Pascaud een prominente plek in de salonwereld gegeven, en het is tijd voor the next level. Op de wensenlijst stond ons merk te laten groeien en nog meer te innoveren. Daarom zochten we een sterke partner die ons merk commercieel een boost geeft maar ook inhoudelijk meer impact genereert. Zowel Duco als ik geloven in synergie en door de sterke punten van onze bedrijven samen te voegen, krijg je het beste van twee werelden.”

 

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.