Geteste producten Parfum Vrouwen

Corine test Jil Sander Sunlight zomerparfum

redactie, Corine
Geschreven door redactie, Corine

Een lichtstraal aan het einde van je ochtendritueel

Corine test Jil Sander Sunlight zomerparfum

Jil Sander Sunlight is de nieuwe zomergeur van parfumhuis Jil Sander, dat erom bekend staat geuren te ontwikkelen die je ook zonder zorgen in de zon kunt dragen. Je kent vast Jil Sander Sun wel. Deze geur staat namelijk al sinds de introductie in het jaar 1989 in de top 10 van best verkochte damesgeuren. Ik heb al heel wat flesjes Sun versleten de afgelopen jaren en ben dan ook erg benieuwd naar deze nieuwe geur.

Zelfvertrouwen, charisma en vrouwelijkheid

Op YouTube vind ik de campagnefilm van Jil Sander Sunlight. Ik kijk graag naar dit soort filmpjes voordat ik een geur uitprobeer. Ze vangen namelijk de essentie van de geur en helpen je te ontdekken, te associëren voor welk type vrouw een geur is ontwikkeld. Immers, een geur is namelijk vooral associatie, beleving, het oproepen van feel good momenten.

Het moge duidelijk zijn… de Jil Sander Sunlight vrouw straalt zelfvertrouwen, charisma en vrouwelijkheid uit. Ze leeft in het moment, ze is fascinerend en vrij. De Jil Sander vrouw heeft een magnetische aantrekkingskracht en lijkt te stralen van binnenuit. Ze is elegant en assertief tegelijk. Ze heeft een pure en vooral leeftijdsloze schoonheid.

Susan Sarandon als Sunlight vrouw

Actrice Susan Sarandon (hiernaast op de foto) kruipt moeiteloos in de huid van de Sunlight vrouw. Jil Sander heeft bewust niet gekozen voor een jonge deerne voor de campagne; zelfvertrouwen, charisma en vrouwelijkheid komen immers met de jaren. En daar mag ook best een rimpeltje of kilootje meer bij horen. Een boodschap die wat mij betreft nog veel meer mag worden verkondigd in beauty land.

Het Sunlight Parfum

Parfumeur Nathalie Lorson heeft de essentie van Jil Sander Sunlight gecreëerd. Naast haar jarenlange ervaring als createur van Jil Sander geurmeesterwerken, verwerkte ze haar eigen vrouwelijke intuïtie in deze creatie. Ze beschrijft haar nieuwste creatie als volgt: “De verleiding die je associeert met Jil Sander Sunlight gaat verder dan romantiek: het is meer voor jezelf, de magnetische aantrekkingskracht tot een stralende persoon.”

Ook dat is een levenswijsheid die ik kan waarderen. Een geur draag je niet voor een ander. Die draag je voor jezelf.

Sprankelend en fris

Jil Sander Sunlight opent zomers en citrus-achtig met sprankelende topnoten van frisse roze peper en grapefruit. Al vrij snel daarna ruik ik ook het hart van de geur, als een zomerboeket vol zonnige bloemen. Witte pioenrozen en oranjebloesem, samen met jasmijn, mijn persoonlijk favoriete geurnoot voor in een zomerparfum. Alleen al vanwege de jasmijn scoort Jil Sander meteen goed op mijn favorietenlijst.

Als een lichtstraal aan het einde van je ochtendritueel

Een charismatische, zelfverzekerde vrouw is niet compleet zonder iets sensueels. Daarom vind je in de basisnoten wit cederhout en Ambrox. De kern van de geur bestaat uit muskus, nog zo’n persoonlijke favoriet. De muskus in Jil Sander Sunlight is clean, eigentijds; het parfumeert de huid als een lichtstraal aan het einde van je ochtendritueel.

Van lichtstraal naar zomerzon

Het moge duidelijk zijn… mijn eerste indruk van Jil Sander Sunlight is positief. De geur zelf, het gedachtegoed erachter, de associatie met een levenservaring en een zelfverzekerde schoonheid die met de jaren komt. Love it!

Toch had ik graag gezien dat de lichtstraal een zomerzon was geweest. Sunlight is in mijn beleving net iets te ‘light’. Je moet heel royaal en veelvuldig sprayen om je de hele dag te omhullen met de geur. Als je het mij vraagt, kan de zelfverzekerde Jil Sander vrouw moeiteloos een iets zwaardere geur aan.

Shop online

 

Over deze schrijver

redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.

1 reactie

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Cookies

BeautyJournaal maakt gebruik van cookies.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen