• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Make-up » Make-up saai? Niet als het aan Clinique en Marimekko ligt

  • Lippen, Make-up

Make-up saai? Niet als het aan Clinique en Marimekko ligt

  • 17 februari 2018
  • Reageren
Homepage Clinique Marimekko

geschreven door 

redactie, Corine

A shot of happiness…

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

La Roche Posay Cicaplast B5 Concentrate spray

Heb je wel behoefte aan de kalmerende en verzorgende eigenschappen van een bodymilk, maar niet aan de vettigheid? Dan is deze spray van La Roche Posay met 5% panthenol een geweldige uitkomst!
BEKIJK

Make-up saai? Niet als het aan Clinique en Marimekko ligt

Wat is gewaagd, fel gekleurd en gegarandeerd dat het wat extra plezier toevoegt aan je dag? A shot of happiness… Enig idee? Het is de limited edition Marimekko for Clinique Collection, waarbij de stralende en vrolijke patronen van het Scandinavische kledingmerk Marimekko worden gecombineerd met enkele van Cliniques best selling beauty essentials.

Lees ook

Loading...
UA niw make up
UA niw make up
Make-up

Nieuw in de winkels: pittig gepigmenteerde make-up voor de huid, ogen en lippen!

In dit artikel vertelt Melissa Knapp, Creative Director bij Clinique, je alles over de inspiratie en totstandkoming van deze unieke samenwerking tussen een kledingmerk en een beauty merk. Het artikel is afkomstig van het Engelstalige beauty platform The Wink.

Wow, van deze nieuwe collectie worden we spontaan vrolijk. Doel bereikt?

Melissa: Yes! Ik geloof er sowieso niet in dat basics per definitie saai en doorsnee moeten zijn. Functioneel? Ja, dat wel. Saai? Nee!

En dat is ook het leuke aan Marimekko. Dit merk weerspiegelt al sinds de oprichting de perfecte samensmelting van creativiteit en functionaliteit. De gedachte om de eenvoudige en klassieke verpakkingen van Clinique te combineren met de patronen van Marimekko sprak me dan ook meteen aan. Verrassende beauty producten, om een glimlach op je lippen te toveren tijdens je dagelijkse beauty routine.

Daarnaast delen Clinique en Marimekko een positieve levensfilosofie, evenals een erfgoed dat bestaat uit anders zijn en anders denken dan anderen. Niet doorsnee, niet gemiddeld. Daarom ligt deze samenwerking eigenlijk ontzettend voor de hand.

Positiviteit raakt nooit uit de mode, toch?

Melissa: Zeker niet. En dat geldt ook voor modern zijn. Dat raakt ook nooit ouderwets. Per definitie. Clinique en Marimekko zijn decennia geleden beide ontstaan vanuit de zogenaamde ‘modernistische beweging’ en hun tijdloze esthetiek is vandaag de dag nog steeds relevant. Beide merken werden opgericht door dappere vrouwen, die geen glazen plafond of andere beperkingen zagen. Vrouwen met een pioniersgeest. Vrouwen die andere vrouwen wereldwijd wilden inspireren om uniek te zijn en positief te denken.

Lees ook

Loading...
Enlight394
Enlight394
Make-up

Karmelita doet permanente make-up, het resultaat!

Voor Marimekko stond zelfexpressie centraal. En het toevoegen van plezier aan het leven van alledag, door middel van patronen en kleuren aan tot dat moment vrijwel voornamelijk saaie kledingstukken.

Clinique wilde vrouwen juist de kracht van de keuze geven, door maatwerk beauty producten en routines te ontwikkelen voor de meest uiteenlopende huidtypes. Daarvoor heerste er toch nog voornamelijk een one-cream-fits-all mentaliteit bij de beauty counters van de grote warenhuizen. En dan waren de producten ook nog eens dik, vol en meer dan rijkelijk geparfumeerd. Clinique bood juist parfumvrije alternatieven aan en was bovendien het eerste merk ter wereld dat voor consumenten een gepersonaliseerde en maatwerk benadering van gezichtsverzorging mogelijk maakte.

Alle Marimekko patronen in deze nieuwe collectie zijn zo kleurrijk en tegelijkertijd tijdloos. Hoe ben je tot deze keuze gekomen?

Melissa: Alle patronen zijn ontworpen door Annika Rimala (1936-2014), Marimekko’s voornaamste designer in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw. Niet alleen had wist zij op inventieve wijze kleuren en patronen te gebruiken, haar werk wordt ook getypeerd door tijdloosheid en een soort humor. En vooral dat laatste sluit dan weer heel goed aan bij Clinique. We vonden het dan ook onwijs leuk om te horen dat Annika altijd de producten van Clinique gebruikte.

Wat is je favoriete product uit deze nieuwe collectie?

Melissa: Een nude-kleurige gloss is mijn absolute dagelijkse beauty essential en de nieuwe Pop Splash Lip Gloss + Hydration is verkrijgbaar in een hele reeks nude kleuren, die bij vrijwel elke gemoedstoestand passen. Deze gloss heeft een sheer textuur, is zo licht als water en hydrateert perfect. De gloss voelt op je lippen aan als een lippenbalsem, maar heeft een schitterende hoogglans en geeft je look net wat meer finesse dan een ‘gewone’ lippenbalsem.

Lees ook

Loading...
ua-inikamascaras
ua-inikamascaras
Make-up

Inika Organic vegan mascara getest door het team van Su Chen

De patronen van Marimekko vrolijken vrijwel iedere, meestal saaie, make-up tas op. Voor mij brengen ze ook een vleugje nostalgie. Ik weet nog heel goed dat ik als kind voor het eerst een patroon van Marimekko zag… ik was meteen geobsedeerd.

Je shopt Clinique Marimekko onder meer bij ICI Paris.

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
BeautyJournaal TV
Ook de moeite waard
Loading...
UA niw make up
UA niw make up
Make-up

Nieuw in de winkels: pittig gepigmenteerde make-up voor de huid, ogen en lippen!

Enlight394
Enlight394
Make-up

Karmelita doet permanente make-up, het resultaat!

ua-inikamascaras
ua-inikamascaras
Make-up

Inika Organic vegan mascara getest door het team van Su Chen

ua-lisa
ua-lisa
Make-up

Creëer de look! Lisa Eldridge no make-up natuurlijke make-up look + shoptips

UA-Rimmel
UA-Rimmel
Make-up

Patricia test de Wonder’Swipe 2-in-1 eyeliner collectie van Rimmel

ua-synergie
ua-synergie
Make-up

Corine ontdekt de clean science make-up van Synergie Minerals

Reageren X

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique krijgt de prachtige organic make-up van Absolution

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de crÃ… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique
  • Zo fijn om de focus op de microbioom terug te lezen! Mijn eczeemgevoelige… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Claudia

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen