Een nieuwe koers voor dit wereldberoemde cosmeticamerk!

03:38 - 02:11
luistertijd 03:38 - leestijd 02:11

Max Factor: Vrouwen niet begrepen door de beauty industrie

Afgelopen week was er een leuk evenement van Max Factor in het Conservatorium Hotel in Amsterdam. Hierbij onthulde Max Factor een nieuwe campagne voor de hedendaagse vrouw: You x Max Factor. Fabienne ging erheen en maakte een leuk filmpje.

Wat houdt de nieuwe campagne in?

Max Factor geeft aan: ‘Wij identificeren een generatie vrouwen die teleurgesteld is in de cosmetica-industrie. Daarom kondigen wij een nieuw tijdperk aan; beauty met inhoud.’

Wereldwijd onderzoek

Gedurende een grootschalig internationaal onderzoek van vijf jaar heeft Max Factor wereldwijd meer dan 26.000 vrouwen ondervraagd en dus een aanzienlijke groep vrouwen geïdentificeerd die heeft aangegeven dat hun idee over beauty niet wordt begrepen door de beautyindustrie. Max Factor heeft daarom besloten de spotlights op deze vrouwen te richten in een nieuwe You x Max Factor campagne.

Wie zijn de vrouwen die door Max Factor zijn geïdentificeerd?

De vrouwen die deze mening delen hebben veel levenservaring, waardoor hun schoonheid krachtiger is geworden en zij de betekenis van beauty ook kunnen herdefiniëren: beauty met inhoud. Of zij nu kinderen kregen, een goede carrière opbouwden of hun persoonlijke relaties verdiepten: ze zijn doorgaans tussen de dertig en de vijftig jaar.

Sterk en zelfverzekerd

Deze vrouwen zijn sterk, zelfverzekerd over de meeste aspecten van hun leven en hebben het gevoel dat hun schoonheid op het hoogtepunt is: door middel van hun ervaringen en karakter, belichamen zij een holistische schoonheid. Maar de beautyindustrie faalt erin om deze grote groep vrouwen aan te spreken op een manier waarmee zij zich verbonden voelen.

Deze generatie vrouwen vormt vanaf nu de kern van Max Factor

Zowel voor de ontwikkeling van producten die aan hun wensen en behoeften voldoen als het strijden voor het ‘beauty met inhoud’ idee.

De focus van deze vrouwen is erop gericht dat make-up niet langer gebruikt wordt om een compleet ander beeld van zichzelf te creëren, maar wordt gebruikt om hun eigenschappen te versterken en het gevoel te geven de beste versie van zichzelf te laten zien.

65% van deze vrouwen draagt make-up om hun beste eigenschappen te benadrukken, vergeleken met een kwart van de vrouwen tussen de 20 en 30 jaar jaar die make-up enkel voor plezier gebruikt, om een nieuwe look te proberen of een ander type vrouw te creëren.

Beauty met inhoud: een aantal feitjes uit het grootschalige onderzoek

Kortom, Max Factor slaat een nieuwe weg in

Het merk richt zich op de doelgroep 30-50 jarigen en wil ervoor zorgen dat deze vrouwen hun sterke aspecten versterken. Ook producten zullen worden aangepast op de doelgroep. We zijn benieuwd naar welke schitterende nieuwe producten dit zal leiden…

Lees ook