• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Zo krijg je meer klanten in je salon

  • Marketingtrends, Zakenpraat

Zo krijg je meer klanten in je salon

  • 22 november 2017
  • Reageren
like
Homepage Marketingtips

geschreven door 

Fabienne Oonk

Een paar kleine aanpassingen hebben al groot resultaat

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Doctor Eckstein Ultimate Supreme Aronia Concentrate

Superhydraterend, boordevol antioxidanten. Wat een topserum!
BEKIJK

Tips van marketingexperts voor meer klanten in je salon

Wat is de sleutel tot succes in voor meer klanten in je salon? Hoe zorg je ervoor dat klanten terugkomen en over de salon gaan praten? Hoe trek je nieuwe klanten?

Eén nieuwe klant per dag

Lees ook

ua-combray
ua-combray
Brands we love Combray Cosmeticaclaims Couperose Droge huid Gevoelige huid Gezicht Grove porien Marketingtrends Pigmentvlekken Rimpels en slapte Vette huid Voor hem Zon

Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress….

Elke saloneigenaresse wil een stabiel groeiend aantal klanten, maar hoe bereik je dat? Op de Beauty Forum-show in Parijs op 8 en 9 oktober 2017 onthulde trainingsexpert Karen Leporini dé tips om schoonheidsspecialisten aan één nieuwe klant per dag te helpen.

Een e-mailbasis ontwikkelen en uitwisselen met klanten

Probeer om te beginnen elke dag een minimumaantal nieuwe e-mailadressen van klanten te verzamelen. Hoe verzamel je deze e-mailadressen? Laat vaste klanten bij betaling hun e-mailadres invullen. Geef hierbij aan dat als wanneer zij een aanbieding van je ontvangen, ze deze gerust mogen doorsturen naar vrienden en kennissen, zodat die daar ook gebruik van kunnen maken. Op deze manier genereer je e-mailverkeer en naamsbekendheid. Laat daarnaast ook altijd nieuwe klanten hun e-mailadres achterlaten.

Lees ook

ua-ik
ua-ik
Brands we love Cosmeticaclaims Couperose Dermatologie Droge huid Gevoelige huid Gezicht Gezondheid IK Skin Perfection Lekker smeren Lichaam Marketingtrends Voor hem Voor hem

IK Skin Perfection reset je huid op de meest natuurlijke manier

Zodra je e-maillijst groter wordt, dan is het steeds belangrijker om gevarieerde inhoud te hebben. Als je bijvoorbeeld besluit om twee e-mailcampagnes per maand te organiseren, kan de eerste een nieuwsbrief zijn en de tweede een promotie-aanbieding. Het is cruciaal om diversiteit te bieden, zodat klanten niet moe worden of zich lastiggevallen voelen door jouw mails.

Daarnaast legt Karen uit: “Deze massamailings kunnen niet worden gegenereerd vanuit een privémailbox, anders komen alle berichten automatisch in spam terecht. Om deze problemen te voorkomen, wordt het aanbevolen om speciale e-mailsoftware te gebruiken.”

Cadeaubonnen

Karen Leporini beweert dat het aanbieden van cadeaubonnen een uitstekende mogelijkheid is om meer zichtbaarheid te krijgen. De spelregels hiervoor zijn dat de geldigheidsperiode van de voucher kort is; de ontvanger weet zo dat ze niet veel tijd heeft om de cadeaubon te gebruiken en dus moet zij de behandeling zo snel mogelijk boeken. Als de geldigheidsperiode te lang is, zal de ontvanger de aanbieding waarschijnlijk vergeten en zal je waarschijnlijk een potentiële klant verliezen!

Maak je klant tot sponsor

Het is niet altijd gemakkelijk om een efficiënte sponsorstrategie te implementeren, maar de sleutel tot succes is personalisatie. Het beloven van een korting aan een klant als zij de salon promoot bij anderen, is niet direct de meest motiverende aanpak. Je kunt beter een behandeling aanbieden als je klant erin slaagt om hun kennissen te overtuigen om naar jouw salon te komen, aldus Leporini.

Lees ook

ua-els
ua-els
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Els van Meenen heeft een bijbaan en een succesvolle webshop

Zichtbaarheid op sociale media

Tegenwoordig kan niemand meer zonder sociale media. Daarnaast is het een gratis en eenvoudige manier om jezelf bekend te maken bij een breed publiek. Karen Leporini moedigt schoonheidsspecialisten aan – als ze dat nog niet hebben gedaan – om een ​​Facebook-pagina te maken en hun klanten te vragen om deze pagina leuk te vinden, bij voorkeur vlak voordat ze de salon uitgaan, zodat ze het later niet vergeten. Om te voorkomen dat dit verzoek aan de klant te agressief overkomt, beveelt Karen aan om een ​​tablet in de salon beschikbaar te hebben. “Op deze manier hoeft de klant zijn eigen mobiele telefoon niet te gebruiken,” voegt ze eraan toe.

Tot slot benadrukt Karen Leporini dat deze principes eigenlijk heel eenvoudig zijn. ‘Ze zijn essentieel bij de zoektocht naar nieuwe klanten,” stelt zij. “Deze gratis oplossingen zijn voor iedereen beschikbaar, dus maak er gebruik van.”

Bron

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Fabienne Oonk

Fabienne Oonk

Fabienne is allround schoonheidsspecialiste en eigenaresse van The Browhouse in Amsterdam. Na haar studie tot schoonheidsspecialiste heeft zij twee jaar huidtherapie gestudeerd. Momenteel is zij bezig met de opleiding communicatie en loopt zij stage bij BeautyJournaal.
Zij/haar nieuwsberichten
Fabienne Oonk

Fabienne Oonk

Fabienne is allround schoonheidsspecialiste en eigenaresse van The Browhouse in Amsterdam. Na haar studie tot schoonheidsspecialiste heeft zij twee jaar huidtherapie gestudeerd. Momenteel is zij bezig met de opleiding communicatie en loopt zij stage bij BeautyJournaal.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
ua-combray
ua-combray
Brands we love Combray Cosmeticaclaims Couperose Droge huid Gevoelige huid Gezicht Grove porien Marketingtrends Pigmentvlekken Rimpels en slapte Vette huid Voor hem Zon

Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress….

ua-ik
ua-ik
Brands we love Cosmeticaclaims Couperose Dermatologie Droge huid Gevoelige huid Gezicht Gezondheid IK Skin Perfection Lekker smeren Lichaam Marketingtrends Voor hem Voor hem

IK Skin Perfection reset je huid op de meest natuurlijke manier

ua-els
ua-els
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Els van Meenen heeft een bijbaan en een succesvolle webshop

ua-meder
ua-meder
Brands we love Cosmeticaclaims Couperose Droge huid Gevoelige huid Gezicht Grove porien Marketingtrends Meder Beauty Science Oogverzorging Pigmentvlekken Rimpels en slapte Schone huid Vette huid Voor hem

Schoonheidsspecialisten Maria en Tamara weten het: Meder werkt zachter maar ook dieper

microstroom
microstroom
Gezicht Marketingtrends Monique schrijft Rimpels en slapte Voor hem

Huidversteviging met microstroom beautytool: het werkt op spieren, ATP en op vocht

ua-nivea
ua-nivea
Cosmeticaclaims Geteste producten Gezicht Marketingtrends Monique schrijft Pigmentvlekken

Monique test NIVEA Cellular Luminous630 Corrigerend Serum en Dagcrème spf50 bij pigmentvlekjes

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Ze introduceerde een heel nieuw merk in haar salon uit Australie

Februari
Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Goed om te horen Mary. Spannend, die nieuwe productontwikkelingen. Ik ben e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, Monique
  • Absoluut Kitty, de energie kan weer stromen, en hopelijk blijft het zo!… Patricia vertelt: ‘Ineens huil ik. In 11 weken lockdown verloor ik een stukje van mezelf….’ Redactie, Monique
  • Zo waar en herkenbaar en precies hoe ik mij ook voel(de). Zo blij dat we we… Patricia vertelt: ‘Ineens huil ik. In 11 weken lockdown verloor ik een stukje van mezelf….’ Kitty
  • inmiddels van Combray bericht gehad dat ik PC met SPF 50 er overheen kan do… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Mary, als de zon nog feller wordt kun je er nog steeds voor kiezen om Combr… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. redactie, monique
  • Ha Mary en Monique, ik sluit me graag aan bij Monique... Combray gebruik ik… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Corine
  • He Monique, dank voor je reactie. Welk zonbeschermingsproduct gebruik ji… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Ha Monique ! Leuk dat je zo snel weer reageert.... ik ben zeker tevreden m… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Hoi Jose, het is spijtig maar het is niet anders als een bedrijf daar geen … Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique
  • Ha Monique, nee hoor, ik werk niet met deze merken. Ik gebruik wat producte… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen