• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » We know! The next hit: innovatieve huidverzorging!

  • Cosmeticaclaims, De cijfers, Marketingtrends, Monique schrijft, Zakenpraat

We know! The next hit: innovatieve huidverzorging!

  • 4 augustus 2017
  • Reageren
like
UA testteam bij PCA Skin

geschreven door 

redactie, Corine

Na de hausse aan make-up communicatie, verdient creme weer respect

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Chanel Les Beiges Eau de Teint zomerfoundation

Chanel Eau de Teint foundation heeft een ultrafijne, waterachtige geltextuur. Fraaie glow, subtiel tint, verkoelend.
BEKIJK

Innovatieve huidverzorgings concepten steeds populairder

High-end en luxe make-up merken staan volledig in de spotlights van media en bloggers wereldwijd, terwijl high-end en luxe skin care eigenlijk even veel aandacht verdient, dat vinden wij niet alleen bij BeautyJournaal, maar de industrie begint dat ook weer in het vizier te krijgen.

BeautyJournaal is HET platform voor huidverzorging!

BeautyJournaal geeft skin care deze welverdiende aandacht en dat is niet voor niets… BeautyJournaal’s uitgever Monique heeft door de jaren heen gezien dat huidverzorgingsproducten echt kwalitatief steeds beter worden. Dankzij toegenomen inzichten door de ontrafeling van het (huid) DNA, geavanceerde testapparatuur en de juiste stap van de industrie om terug te gaan naar werkzame stoffen die al een bewezen werking hadden, en deze verder te gaan optimaliseren.

Lees ook

ua-beautysector
ua-beautysector
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Tamara van Dam is druk met de FB-actiegroep Beautysector in de Kou

De totale verkoop van high-end beauty producten bedroeg in het tweede kwartaal van 2017 alleen al in de Verenigde Staten 4,2 miljard Dollar, volgens onderzoeksbureau NPD. Dit totaalbedrag groeit al jaar-in-jaar-uit met ongeveer 4%. Dat is op zich dus niet verrassend of vernieuwend. Wel verrassend is de sterke groei van de categorie skin care in vergelijking met de andere beauty categorieën, namelijk 6%

Make-up steeds minder populair, vooral lipproducten

De groei in de verkoop van high-end make-up neemt langzaam af, terwijl skin care juist toeneemt. Deze stagnering van de verkoop van make-up is vorig jaar al begonnen, aldus het onderzoeksbureau. De verkoop van palettes en sets – over het algemeen verhoudingsgewijs voordeliger geprijsd dan losse items – is weliswaar toegenomen, maar deze groei wordt ongedaan gemaakt door de tegenvallende verkoopcijfers van lipproducten.

Functionele nagelproducten wel in trek

Opvallend is het feit dat de verkoop van nagelproducten in brede zin met 1% is gedaald, terwijl tegelijkertijd de verkoop van base- en topcoats is toegenomen met 13% en nagelverzorging is toegenomen met 6% Net als in de andere categorieën, lijkt het erop dat de Amerikaanse consument steeds vaker kiest voor functionele beauty producten. Producten die meer doen dan alleen maar mooi maken.

Mannengeuren versus vrouwengeuren

Wat tevens opvalt, is het feit dat de verkoop van mannengeuren in het tweede kwartaal van 2017 sterker is toegenomen dan de verkoop van vrouwengeuren (4% respectievelijk 1%).

De consument wil unieke en innovatieve skin care

Lees ook

ua-suchen
ua-suchen
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Su Chen blijft vrolijk aanwezig op social media

“De groei van skin care valt te verklaren door nieuwe merken en producten die een steeds groter marktaandeel veroveren,” zegt Larissa Jensen, directeur en beauty analist bij NPD. “Dit is een toenemende en aanhoudende trend, waarbij we veel opvallende en innovatieve skin care zien, voornamelijk afkomstig van kleinere (niche) spelers in de skin care industrie. Niet de grote reuzen en de gevestigde merken. Dit sluit aan bij de behoefte van de hedendaagse consument naar unieke producten, het ontdekken van iets nieuws.”

Bron

BeautyJournaal’s Monique vult aan:

Bij gebrek aan slagkracht zien we ook steeds meer acquisities van deze kleine nieuwkomers door de grote merken, om het portfolio uit te breiden en ook de kennis (=receptuur) en de hippe doelgroepen binnen te halen.

Er is de laatste jaren een behoorlijke terugloop geweest van cremegebruik onder millenials omdat zij liever make-up gebruiken om hun huid te verfraaien. Dit is geen handige strategie, maar goed, als je huid nog jong is, geef je minder om haar conditie op de langere termijn, het is ook niet nodig ogenschijnlijk, je wilt vooral maskeren en versterken, en daar is make-up het wondermiddel voor.

Hybride verzorging

Er is nu ook daarin een kleine kentering gaande, de millenials zoeken naar producten met verzorgende eigenschappen, simpelweg omdat het prettiger aanvoelt op de huid. En wellicht krijgt deze jonge generatie door dat make-up veel mooier hecht en uitstraalt op een ‘canvas’ dat in topconditie is.

Van potten schuiven terug naar kennisoverdracht

Lees ook

Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
BeautyAlert Zakenpraat

Beautyprofessionals sluit je deuren, advies van Beauty Trade Professionals en ANBOS

We zijn  overigens wel benieuwd hoe de industrie de communicatie rond huidverzorging weer op peil brengt, want we hebben de afgelopen 5 jaar een enorme kaalslag zien plaatsvinden. Voorheen werd nog veel technische uitleg gegeven, in advertenties, tijdschriften en aan journalisten. Doordat men in de Westerse wereld zag dat men de nieuwe generatie niet meekreeg in deze rationele communicatie, moest het veel meer fashionable gaan worden, want fashion was hot, en een pot creme moest met een zweem van hipheid verkocht gaan worden. De inhoud op formuleringsniveau werd ondergeschikt.

We zagen ook dat merken steeds vaker ondergebracht werden bij communicatiebureaus gespecialiseerd in fashion, en niet in skincare. Het werd vooral ‘potten schuiven’ met een grote glimlach. En bij presentaties is tegenwoordig het communicatie niveau zo vereenvoudigd – met als excuus dat de jonge beautyschrijvers anders niet begrijpen waarover het gaat – dat je je afvraagt hoe het ene merk zich nog van het andere gaat onderscheiden, behalve met een ‘proof is in the eating of the pudding’. Het heeft mij altijd zeer gedaan.

Door de opkomst van social media, met name Instagram, werd het ook niet makkelijker om creme te visualiseren met haar effecten. Make-up is instant bevrediging en kan makkelijk met voor en na gefotografeerd worden.

Verdieping is noodzakelijk in dit vak

Toen ik 24 jaar geleden als newbie in deze tak van sport terecht kwam, viel ik midden in de techische communicatie trend en ik heb er heel hard voor geknokt om de juiste inzichten te verkrijgen, zoals ik vind dat dat ook hoort als je je in dit vak begeeft, dus waarom zou het de huidige generatie beautyschrijvers onthouden moeten worden. Het is en blijft een specialisme.

Ik ben blij dat BeautyJournaal de voorsprong heeft als kennisplatform voor huidverzorging, we are on trend, en we verwelkomen de comeback van het respect voor skincare, want dat verdient het dubbel en dwars. En daarbij krijgen wat mij betreft de vakvrouwen als schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten de grootste pluim!

 

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
ua-beautysector
ua-beautysector
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Tamara van Dam is druk met de FB-actiegroep Beautysector in de Kou

ua-suchen
ua-suchen
De cijfers Marketingtrends Monique schrijft Psychologie Zakenpraat

In lockdown: schoonheidsspecialiste Su Chen blijft vrolijk aanwezig op social media

Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
Schermfoto 2020-03-16 om 09.52.19
BeautyAlert Zakenpraat

Beautyprofessionals sluit je deuren, advies van Beauty Trade Professionals en ANBOS

ua-nieuws
ua-nieuws
Cosmeticaclaims Marketingtrends Zakenpraat

Nieuws in het kort! Bobbi Brown, Rituals, dr Hauschka, huidflora, fillers en Isa Hoes

ua-confettihuid
ua-confettihuid
De cijfers Zakenpraat

De confettihuid: het gevolg van een teveel aan zonnestralen!

ua-skin
ua-skin
Marketingtrends Zakenpraat

Jouw topschoonheidsspecialiste vind je via het ANBOS SKIN-register!

3 reacties

  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    6 augustus, 2017 om 10:24

    Wat leuk Lia, dat je ons hierop wijst. heel interessant. Ik zie op zich niet direct iets nieuws, er zijn meer merken die op deze wijze producten brengen, maar daar omheen zie ik heel veel nieuws en er gaat zeker een artikel komen. Thanks for sharing! 😉

    like
  • Debby van der Himst schreef:
    5 augustus, 2017 om 13:59

    Ik zie juist veel skincare posts op Instagram over skincare onder millennials. Instagram toont wat je ziet aan de hand van algoritmes, dus bekijk je veel make-up posts dan zie je steeds meer van dat soort posts. Ik had dat ook eerst tot dat ik wat skincare opzocht. Populaire merken onder millennials zijn: Sunday Riley (prachtig prijzig merk), Pixi (vooral de glow tonic is iconisch) Glossier, Drunk Elaphant (Vitamine c serum is heel bekend), Ordinary ( van Deciem een Canadees skincare bedrijf met vele merken. De ordinary is hun budget versie), NIOD (ook van deciem. Het duurste merk wat ze hebben. Erg wetenschappelijk. Bekenste product een serum met koper). En dan komen nog de Koreaanse merken, want koreaanse skincare is onder millennials die ik op Youtube en instagram zie heel populair. Een aantal top merken zijn: Klairs ( kwaliteits producten, alles voor de gevoelige huid), Laneige, Benton, Cosrx, (Betaalbaar effectieve cosmetica), Dr.Jart, Missha, Tony Moly (Vooral de sheet masks), Huxley (prachtige verpakking), SK-II (iconisch merk). Wat daarbij dus ook heel populair is, is het koreaanse 10stappenplan. De meeste posts die ik zie zijn millennials die een routine hebben dat uit een flink wat stappen bestaat. Ik zeg niet dat iedereen 10stappen doet maar layering is de standaard en het toevoegen van een Essence, ampule en sheetmask gebeurd veel. Oja en koreaanse skincare gebruiken veel hydraterende toners zonder reinigingsingrediënten. Ook niet nodig in het Koreaanse 10stappenplan wat als het goed is double cleanse je de huid, eerst met olie en dan een mouse product. Dus ik denk dat ouderwetse crèmes onder millennials niet populair zijn, maar innovatieve formules en texturen wel. Twee van mijn favorieten skincare youtubers die alles wat ik net om schreef omvatten zijn:
    Gothamista https://m.youtube.com/channel/UC-X4BAoKxwGYIKrKfqk7yug en
    Liah Yoo https://m.youtube.com/channel/UC3y1VNzSbMVIUlKC2ErEVZw

    Anyway dit is my ten cents en ik dacht geef wat merk inspiratie!

    like
  • lia schreef:
    5 augustus, 2017 om 11:07

    Tegenwoordig lees je veel over The Ordinary, heel betaalbaar maar ben benieuwd wat jullie daar van vinden

    like

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Niet te jong en niet te oud, luister waarom...

Maart
drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts

drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts

Video! 1 minuut met dr. Frodo: vanaf welke leeftijd kun je Botox nemen?

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Ik heb verschillende littekens op mijn onderbenen. Veroorzaakt doordat ik g… Plastisch chirurg Frank Niessen: het geheim van littekenloze wondgenezing A.C. van Emmerik-Pieké
  • Goed om te horen Mary. Spannend, die nieuwe productontwikkelingen. Ik ben e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, Monique
  • Absoluut Kitty, de energie kan weer stromen, en hopelijk blijft het zo!… Patricia vertelt: ‘Ineens huil ik. In 11 weken lockdown verloor ik een stukje van mezelf….’ Redactie, Monique
  • Zo waar en herkenbaar en precies hoe ik mij ook voel(de). Zo blij dat we we… Patricia vertelt: ‘Ineens huil ik. In 11 weken lockdown verloor ik een stukje van mezelf….’ Kitty
  • inmiddels van Combray bericht gehad dat ik PC met SPF 50 er overheen kan do… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Mary, als de zon nog feller wordt kun je er nog steeds voor kiezen om Combr… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. redactie, monique
  • Ha Mary en Monique, ik sluit me graag aan bij Monique... Combray gebruik ik… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Corine
  • He Monique, dank voor je reactie. Welk zonbeschermingsproduct gebruik ji… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Ha Monique ! Leuk dat je zo snel weer reageert.... ik ben zeker tevreden m… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Hoi Jose, het is spijtig maar het is niet anders als een bedrijf daar geen … Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen