• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrend: zet je personeel in als mediatool

  • Marketingtrends, Zakenpraat

Marketingtrend: zet je personeel in als mediatool

  • 5 april 2017
  • Reageren
Homepage Consumentenvertrouwen

geschreven door 

redactie, Corine

"Someone like me" wekt meer vertrouwen dan de CEO

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

PHB Ethical Beauty Mesmerise Vegan Mascara

Topmake-upartist Lydia le Loux is super te spreken over deze vegan mascara. Hij separeert goed, geeft goed pigment af en weerstaat zelfs tranende ogen op de fiets!
BEKIJK

 

Marketingtrend: je medewerker als mediakanaal richting consumenten

Lees ook

Loading...
IMG_0094
IMG_0094
Zakenpraat

Coiffure Award 2022, the day after & deze topkappers wonnen de prijzen!

Jennifer Cohan, directeur van marketing- en communicatiebedrijf Edelman, deelde afgelopen maand haar laatste inzichten over het vertrouwen (en wantrouwen) van consumenten tijdens het PCPC congres in Palm Beach, Florida. Dit is een jaarlijkse meeting van marktleiders en managers in de branches voor cosmetica en persoonlijke verzorging.

Edelman doet al meer dan 15 jaar lang ieder jaar onderzoek naar consumentenvertrouwen. Voor het eerst sinds de start van het onderzoek laten de onderzoeksgegevens nu zien dat consumenten van iemand die hen aan zichzelf doet denken (‘someone like me’) sneller aannemen dat deze persoon de waarheid vertelt over een organisatie of product, dan dat een manager, topman of marketinggoeroe van de betreffende organisatie dat doet.

Of in andere woorden… medewerkers van een organisatie of bedrijf worden sneller vertrouwd dan de CEO zelf. Deze ontwikkeling kan worden gezien als een mogelijkheid, waarbij “het management wordt uitgedaagd om hun werknemers te beschouwen als een mediakanaal,” aldus Jennifer Cohan.

Terughoudendheid ten aanzien van innovatie

Door de jaren heen valt een verschuiving van het consumentenvertrouwen waar te nemen. Cohan merkt op: “Het bedrijfsleven wordt tegenwoordig beter vertrouwd dan overheden, NGO’s en de media.” Toch hebben consumenten nog een zekere terughoudendheid op het gebied van innovaties. “Vandaag de dag moeten bedrijven eerst bewijzen dat een innovatie in het voordeel is van de consument,” legt Cohan uit. “Dat betekent dat de innovatie, het nieuwe product, een verbetering moet zijn ten opzichte van het bestaande product. Als bedrijf word je afgewezen, indien de consument er niet van overtuigd is dat de innovatie in zijn of haar voordeel is. Dat hij of zij er daadwerkelijk beter van wordt.”

Lees ook

Loading...
med shs
med shs
Zakenpraat

Opleiding Medisch Schoonheidsspecialist nu op hbo-niveau

Ingrediënteninfo: transparant en begrijpelijk

Om het vertrouwen van consumenten de winnen of te behouden in onze huidige economie moet informatie over ingrediënten en werkzame stoffen in cosmetica en verzorgingsproducten transparant zijn. “Informatie over de hoeveelheid ingrediënten, de samenstelling en de veiligheid is van enorm belang voor de hedendaagse consument,” aldus Cohan.

Hierbij geldt overigens wel dat in deze context ‘transparant’ de tegenhanger is van ‘technisch’. Cohan adviseert merken dan ook om gebruik te maken van “simpele en eenvoudig te begrijpen afbeeldingen” teneinde consumenten uitleg te geven over de wetenschap achter producten en de ingrediënten.” Zeker geen ingewikkelde, technische en hoogdravende verhalen.

Nieuw tijdperk van consumentenvertrouwen

Lees ook

Loading...
Homepage cosmetica-industrie Pixabay
Homepage cosmetica-industrie Pixabay
Zakenpraat

Onderzoek CBS: > 100 duizend mensen werkzaam in beauty in ons land

Dit nieuwe tijdperk van consumentenvertrouwen vraagt bovendien om een nieuw model van branded media. Instellingen (bedrijfsleven, overheid, NGO’s) kunnen niet langer uitsluitend in hun eigen zandbak blijven spelen, volgens Cohan. “Vandaag de dag is marketing niet een fenomeen voor mensen, maar vooral ook met mensen.” Het bedrijfsleven heeft daarbij de taak om de overheid en andere instellingen te helpen bij het maken van de juiste keuzes. Daarnaast moeten bedrijven vooral ook hun eigen mediakanaal zijn. Medewerkers spelen daarbij een belangrijke, zo niet cruciale rol.

Bron

Meer zakenpraat:

  • Haarstijlen van de straat vertaald naar de salon: Keune doet het!
  • Indie-brand Squalan gaat als een speer in Nederland, wat is hun geheim?
  • De nieuwe tijd: fitfood, fitporn, fitgirls….en slapen

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
redactie, Corine

redactie, Corine

Corine (1981) maakt deel uit van de BeautyJournaal redactie en is daarnaast ook freelance communicatieconsultant en tekstschrijver met een voorliefde voor beauty- en verzorgingsproducten. Ze is erg kritisch als het om verzorgingsproducten gaat, besteedt veel tijd aan 'vergelijkend warenonderzoek' en het uitpluizen van ingrediënten. Want hoe mooi de verpakking van een crème, lotion of lippenstift ook kan zijn... het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zij/haar nieuwsberichten
BeautyJournaal TV
Ook de moeite waard
Loading...
IMG_0094
IMG_0094
Zakenpraat

Coiffure Award 2022, the day after & deze topkappers wonnen de prijzen!

med shs
med shs
Zakenpraat

Opleiding Medisch Schoonheidsspecialist nu op hbo-niveau

Homepage cosmetica-industrie Pixabay
Homepage cosmetica-industrie Pixabay
Zakenpraat

Onderzoek CBS: > 100 duizend mensen werkzaam in beauty in ons land

Ua-norbert
Ua-norbert
Gezicht Zakenpraat

Norbert Bolluyt & zijn vak: ”Ik ben extreem eerlijk, zelfs wel eens lomp”

Schermafbeelding 2018-11-22 om 19.58.48
Schermafbeelding 2018-11-22 om 19.58.48
Gezicht Lichaam Zakenpraat

Michael Heffels over zijn vak: ‘Ik ben zakelijker, probleemoplossend bezig’

UA-beautyaward
UA-beautyaward
Zakenpraat

Dit zijn de genomineerden van de Beauty Award 2019!

Reageren X

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique haalt de angel van de angst eruit....

mei
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Pffff.....het zonnebrand complot. Bang voor uv-filters? Dit is de oorsprong...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Wat goed dat er onderzoek gedaan gaat worden naar ontstaan , hoe en waardoo… Veel medicijnen bij huidziekten helpen niet. Martijn van Doorn doet groot onderzoek naar de mechanismen achter huidziekten José
  • Dank je wel, Monique… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Oxana
  • Hoi Oxana, wat leuk dank je wel. Het is een Silhouet bril met degrade blauw… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Redactie, Monique
  • Monique, jij hebt een mooie bril. Wat voor merk is het?… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Oxana
  • Beste Else Vlieland, dit artikel gaat alleen over mijn geval en ervaring. … Lipoedeem: cosmetisch arts Adriana Peirera vertelt openhartig over altijd pijn hebben aan haar benen Adriana Villadiego Pereira
  • Beste Veronique, dank je wel voor je vraag. Een goede! Er wordt inderdaad i… Zo verzorgen huidtherapeuten Michelle Janssen en Anouk Bliekendaal rosacea Redactie, Monique
  • Leuk! We zijn benieuwd. Ook op Instagram zijn prachtige voorbeelden te vind… Haartrend alert! De Franse Balayage Shadow van L’Oréal Professionnel Redactie, Monique
  • Hallo Else, Adriana zal zelf nog reageren op jouw commentaar onder dit arti… Lipoedeem: cosmetisch arts Adriana Peirera vertelt openhartig over altijd pijn hebben aan haar benen Redactie, Monique
  • Ik heb deze geur ook van Elie Saab en de geur is geweldig. Zomers, fris, bl… Dian test het frisse Elie Saab Girl of Now Lovely parfum met fruitjes en amandel Angela
  • Waarom zet je de naam van de creme hier gewoon niet bij?… Zo verzorgen huidtherapeuten Michelle Janssen en Anouk Bliekendaal rosacea Veronique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen