“Jezelf mooier maken kan lelijk uitpakken”

02:28 - 01:28
luistertijd 02:28 - leestijd 01:28

Nieuwe campagne rijksoverheid over risico’s van cosmetische ingrepen

Minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is vorige week een campagne gestart om jonge vrouwen bewust te maken van risico’s van cosmetische ingrepen, zoals het injecteren van fillers. Hierbij wordt vooral gebruik gemaakt van online media met een filmpje en de slogan: ‘Kijk uit: Jezelf mooier maken kan lelijk uitpakken. Een geslaagde ingreep begint bij een goede arts’.

https://www.youtube.com/watch?v=O_F5Za3B0K8&feature=youtu.be

Reclamecode voor cosmetische ingrepen

De ‪slogan met het bijbehorend het beeldmerk staat in de nieuwe reclamecode van de Nederlandse Stichting voor de Esthetische Geneeskunde (NSEG) en wordt gebruikt door cosmetisch artsen in reclame-uitingen. De slogan en het beeldmerk zijn tot stand gekomen in opdracht van VWS. Vergelijk het met de verplichte disclaimer: ‘Let op: geld lenen kost geld’ bij financiële producten.

Juiste informatievoorziening en opleiding van groot belang

De nieuwe campagne past binnen het kabinetsbeleid om consumenten goed te informeren over mogelijke risico’s van cosmetische ingrepen. Daarnaast wordt ingezet op bescherming tegen deze risico’s. Inzet is daarbij het verhogen van de kwaliteit van behandelingen en eisen stellen aan de opleiding. Ook krijgen consumenten tips waar ze op kunnen letten.

Jezelfmooiermaken.nl

Speciaal hiertoe is op de website van de overheid een speciaal gedeelte ingericht met informatie over cosmetische ingrepen. Je vindt er antwoord op vragen als:

Voor meer informatie: www.jezelfmooiermaken.nl  (Bron)

STEL JE VRAGEN AAN BEAUTYJOURNAAL’S GERENOMMEERDE ARTSEN!

Heb jij vragen over injectables?

Heb jij vragen over aandoeningen aan je huid?

Heb jij vragen over plastische chirurgie?

Lees ook