Zij experimenteren maar zijn ook merktrouw

02:16 - 01:21
luistertijd 02:16 - leestijd 01:21

shop

Iconic Elements Sensitive Cream voor de gevoelige huid

Iconic Elements Sensitive Cream voor de gevoelige huid

Samengesteld door huidarts Francis Wu voor de meest gevoelige huid. Met 100% milde, natuurlijke stoffen.

Aan vrouwen in de leeftijd 40-60 jaar verdien je meer geld

Kijk, dat vinden wij nou nog eens leuk om te horen. Uit onderzoek van Datamonitor naar aankoopgedrag van parfum blijkt dat jonge vrouwen, de Millenials, vooral op zoek zijn naar innovatie, telkens een nieuwe verrassing, maar dat volwassen vrouwen juist heel merktrouw zijn, en volgens de onderzoekers zijn zij business wise ook een aantrekkelijker doelgroep waaraan meer geld te verdienen is!

Wij vinden het interessant dit te vernemen, omdat BeautyJournaal wel breed 20-65 jaar bedient, maar een focus tussen de 30-55 jaar ligt. Onderzoekers zijn van mening dat het lastiger is rondshoppende Millenials te vangen en de kans groot is dat je merk de ene dag in is, en de andere dag alweer uit en vergeten.

Chanel Chance is met haar communicatie op Millenials gericht:

 

Merktrouw versus experimenteel

De middenmoot, de 45-54 jarigen zijn het meest interessant, omdat zij ook nog experimenteren (dat klopt!), dus pak je in deze groep het beste van beide werelden: de nieuwsgierigen die openstaan voor innovatie en de merkgetrouwen.

Wist je dat BeautyJournaal een fantastische database vol hoogwaardige parfumreviews heeft? Lees maar verder.

Estee Lauder concern richt haar pijlen op Millenials

Daarentegen gaat het Estee Lauder concern juist meer focus op de Millenials leggen omdat het mondiaal (wereldwijd dus) de allergrootste doelgroep/leeftijdsgroep ooit is. Dat nemen wij graag aan, zeker in de emerging/bric landen (hoewel de crisis daar nu ook toeslaat …). Uit onderzoek zou blijken dat ruim 73% ervan erg gefocust is op het goed eruit zien, mede onder druk van de digi-trend de ‘selfie’, tegen 57% van de vrouwen uit de Baby Boom generatie.

Het concern zal nog sterker gaan inzetten met haar typische Millenial merken als MAC, Michael Kors, Smashbox en Glamglow. Vooral Millenials zijn gevoelig voor boodschappen van influencers online.

Beste lezeressen, wij natuurlijk razend benieuwd of en hoe gevoelig jullie zijn voor onze boodschappen, onze meningen en visies? Laat het ons weten, laat hieronder een bericht achter:-)

 

Lees ook