• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Waarom Fleur een Pink Ribbon Goodiebag koopt

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Psychologie

Archief: Waarom Fleur een Pink Ribbon Goodiebag koopt

  • 29 september 2012

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

Een lezeres over de verleidingen namens het goede doel - nu te koop

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Chanel Les Beiges Eau de Teint zomerfoundation

Chanel Eau de Teint foundation heeft een ultrafijne, waterachtige geltextuur. Fraaie glow, subtiel tint, verkoelend.
BEKIJK

Een volle tas met winkelwaarde van bijna 300 euro voor nu nog geen 60 euro!

Het is bijna oktober, de maand dat Pink Ribbon extra aandacht vraagt voor de ziekte Borstkanker. Het hele jaar door schenken ze aandacht aan Borstkanker, maar in oktober gaat het vooral om de bewustwording. Op welke manier vraag je je misschien af? Nou veel op verschillende wijze; zo worden er ieder jaar allerlei inzamel en sportieve acties georganiseerd. Ook het uitbrengen van een jaarlijks magazine komt elk jaar terug… en ga zo maar door.

Ophef

Wat doet Pink Ribbon nu eigenlijk met al dat gedoneerde geld? Daar was vorig jaar nogal wat ophef over. Ze waren niet open genoeg over de jaarcijfers eerder. Uiteraard lieten ze direct alles openbaar maken, want één ding is zeker, Pink Ribbon is goed bezig en heeft het hart op de juiste plek. De cijfers werden dus openbaar gemaakt en dat doen ze vanaf nu steeds. Openheid en duidelijkheid over waar al het geld nu precies heen gaat. Nou waar gaat dat dan heen hoor ik je denken?

Beroemd armbandje

Dat is maar goed ook, want ik werd ook wel nieuwsgierig. En ik heb het uitgezocht voor jullie… maar eerst even dit. Ieder jaar probeer ik namelijk de jaarlijkse goodiebag te bemachtigen en het leuke armbandje. Dat laatste is niet erg moeilijk. Het jaarlijkse speciaal voor Pink Ribbon ontworpen en hippe armbandje, is op veel plekken te koop zo meteen. Etos, Miss Etam, de DA drogist en meerdere winkels verkopen de armbandjes bij de kassa. Maar de goodiebag is een ander verhaal. Hiervan worden bijna 1.000 stuks verkocht ieder jaar. De gehele opbrengst wordt geschonken aan Pink Ribbon. Dus elke cent die ermee wordt verdiend (de bedrijven schenken 1.000 producten) gaat naar de stichting.

‘Waar staat Pink Ribbon voor?
Stichting Pink Ribbon vraagt aandacht voor borstkanker. Aandacht voor de borstkanker patiënt van vandaag die de juiste behandeling en optimale begeleiding verdient. Daarom financiert Pink Ribbon projecten en onderzoeken op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. Met als doel een beter en langer leven voor de borstkankerpatiënt.’

Borstkanker

Elk jaar koop ik dus de armband, waarom? Niet omdat ik de armband nou perse móet hebben en ‘m elke dag zou willen dragen. Nee, ik koop de armband en draag de armband omdat ik graag de aandacht wil geven aan borstkanker op een wijze dat gepast is. Soms doneer ik een beetje geld dat ik kan missen wanneer er een ludieke actie wordt gehouden. Zoals mijn vriendin Cathelijne vorig jaar deed samen met haar zus. Kleding inzamelen met familie en vrienden en op school een avond organiseren om alle kleding voor €2,50 per stuk te verkopen en een donatiepot naast de kassa. Erg geslaagde actie dames! Top! Van zulke acties wordt het KWF enorm blij.

Iedereen kent wel iemand

Velen van jullie die dit lezen zullen iemand kennen, gekend hebben of nog leren kennen die helaas te maken heeft met de ziekte kanker. Helaas is het een ziekte die veel te vaak voorkomt. Geld voor onderzoek is dan ook heel hard nodig. Wil je liever dat al je geld naar KWF (KWF kankerbestrijding) gaat, dat kan door het direct over te maken met een overschrijving, donateur worden of geld te stoppen in de donatiepot wanneer ze geld ophalen aan de deur of op straat. Op de afbeelding (bron: Pinkribbon.nl) staat hoe iedere euro wordt besteed die binnenkomt bij Pink Ribbon.

Ik geef het liefst aan beide stichtingen. Pink Ribbon doet wel erg goed werk en zorgt er elk jaar weer voor, vooral eind september en de gehele maand oktober, dat de awareness (bewustwording) wordt vergroot. Ieder jaar stijgt het bedrag van de gehele opbrengst. Hier zie je het bestand dat ze dit jaar hebben gestuurd naar de alle mogelijke sponsoren om geld in te zamelen voor de stichting. Meer dan 1milj. € in 2007! Wauw! Dat was voor de crises, daarna daalde het wel, maar het is nog steeds in een stijgende lijn.

The bag van vorig jaar

Vorig jaar plaatste ik een artikel op mijn blog over de Pink Ribbon goodiebag die je elk jaar kunt bestellen bij Zester…. maar binnen 2 dagen was de goodiebag al uitverkocht. Op 27 september plaatste ik dat artikel en de volgende dag, of de dag daarna was het al niet meer mogelijk om de goodiebag te bestellen. Als je dit jaar dus heeeeeel erg graag ook deze goodiebag wilt bemachtigen, wees dan wel snel. De goodiebag zal denk ik rond de €60,- kosten en daar komen dan nog de verzendkosten bij. Verwacht een mooie inhoud van de goodiebag, want ookal is het crisis (geweest) in NL, de bedrijven steunen graag goede doelen.

Waardevolle producten

Wat kun je verwachten van de inhoud? Dat weet ik natuurlijk niet precies, maar kijk dan vooral even naar dit artikel waarin ik alles opnoem van de inhoud van vorig jaar. Of kijk hier in dit artikel, zodat je foto’s kunt zien die ik heb gemaakt van de goodiebag toen ik ‘m binnen kreeg. Het zit in elk geval proppie vol! Twee jaar geleden was ik op tijd met bestellen en vorig jaar. En alle producten heb ik kunnen gebruiken en anders iemand anders blij mee kunnen maken. Een heel aantal producten gebruik ik nog steeds met veel plezier! Het zijn luxe producten die worden afgewisseld met praktische producten zoals wasmiddel, deodorant  en kauwgom enzo. Kijk maar gewoon naar de vorige artikelen =)

Ga jij de goodiebag bestellen dit jaar?

Ik in ieder geval wel. Het is vorm van een donatie (in zekere zin doneer je een groot deel van dat bedrag aan de stichting, de opbrengst dus er wordt geen winst op gemaakt) en je hebt er zelf ook veel aan. Zoveel leuk en ook mooie producten voor zo weinig geld. De waarde van de goodiebag is meestal rond de €700,- geweest. Alles wat erin zit kon ik goed gebruiken en wordt zelfs nog steeds gebruikt. De €60,- die ik eraan uitgeef kan ik wel lijden, dus waarom niet. Ik blij met een goodiebag en zij blij met geld voor de stichting. Geld dat goed besteed wordt.

Als het mij lukt om de goodiebag te bestellen (raakt snel uitverkocht), dan zal ik uiteraard weer foto’s maken en aan jullie de inhoud laten zien. Misschien wel dmv een unboxing filmpje. Dat is afhankelijk of het me lukt om een werkend software programma te vinden voor het bewerken van filmpjes. Windows movie maker werkt helaas niet op mijn laptop, mijn geluid is dan weg; een ander gratis trail programma dat ik gisteren probeerde, werkt ookal niet =S. Het is dus even zoeken naar de juiste software… óf ik moet echt een nieuwe laptop, want deze laat me wel erg veel in de steek de laatste tijd terwijl ‘ie pas 1,5 jaar oud is =O. Hij raakt oververhit en loopt regelmatig vast… Van alles een back-up maken en windows opnieuw installeren, heb ik al over nagedacht; is ook een optie.

Bestel nu! Pink Ribbon Aandacht-Goodiebag

T.w.v. € 279,- voor slechts € 49,95 (excl. €4,95 verzendkosten), want OP=OP! Alle opbrengsten gaan 100% naar Stichting Pink Ribbon.

 

Fleur

 

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique haalt de angel van de angst eruit....

mei
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Pffff.....het zonnebrand complot. Bang voor uv-filters? Dit is de oorsprong...

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Wat goed dat er onderzoek gedaan gaat worden naar ontstaan , hoe en waardoo… Veel medicijnen bij huidziekten helpen niet. Martijn van Doorn doet groot onderzoek naar de mechanismen achter huidziekten José
  • Dank je wel, Monique… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Oxana
  • Hoi Oxana, wat leuk dank je wel. Het is een Silhouet bril met degrade blauw… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Redactie, Monique
  • Monique, jij hebt een mooie bril. Wat voor merk is het?… Monique test iS Clinical skincare voor hydratatie en een heldere huid Oxana
  • Beste Else Vlieland, dit artikel gaat alleen over mijn geval en ervaring. … Lipoedeem: cosmetisch arts Adriana Peirera vertelt openhartig over altijd pijn hebben aan haar benen Adriana Villadiego Pereira
  • Beste Veronique, dank je wel voor je vraag. Een goede! Er wordt inderdaad i… Zo verzorgen huidtherapeuten Michelle Janssen en Anouk Bliekendaal rosacea Redactie, Monique
  • Leuk! We zijn benieuwd. Ook op Instagram zijn prachtige voorbeelden te vind… Haartrend alert! De Franse Balayage Shadow van L’Oréal Professionnel Redactie, Monique
  • Hallo Else, Adriana zal zelf nog reageren op jouw commentaar onder dit arti… Lipoedeem: cosmetisch arts Adriana Peirera vertelt openhartig over altijd pijn hebben aan haar benen Redactie, Monique
  • Ik heb deze geur ook van Elie Saab en de geur is geweldig. Zomers, fris, bl… Dian test het frisse Elie Saab Girl of Now Lovely parfum met fruitjes en amandel Angela
  • Waarom zet je de naam van de creme hier gewoon niet bij?… Zo verzorgen huidtherapeuten Michelle Janssen en Anouk Bliekendaal rosacea Veronique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen