• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Waarom Fleur een Pink Ribbon Goodiebag koopt

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Psychologie

Archief: Waarom Fleur een Pink Ribbon Goodiebag koopt

  • 29 september 2012

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

Een lezeres over de verleidingen namens het goede doel - nu te koop

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

PHB Ethical Beauty Mesmerise Vegan Mascara

Topmake-upartist Lydia le Loux is super te spreken over deze vegan mascara. Hij separeert goed, geeft goed pigment af en weerstaat zelfs tranende ogen op de fiets!
BEKIJK

Een volle tas met winkelwaarde van bijna 300 euro voor nu nog geen 60 euro!

Het is bijna oktober, de maand dat Pink Ribbon extra aandacht vraagt voor de ziekte Borstkanker. Het hele jaar door schenken ze aandacht aan Borstkanker, maar in oktober gaat het vooral om de bewustwording. Op welke manier vraag je je misschien af? Nou veel op verschillende wijze; zo worden er ieder jaar allerlei inzamel en sportieve acties georganiseerd. Ook het uitbrengen van een jaarlijks magazine komt elk jaar terug… en ga zo maar door.

Ophef

Wat doet Pink Ribbon nu eigenlijk met al dat gedoneerde geld? Daar was vorig jaar nogal wat ophef over. Ze waren niet open genoeg over de jaarcijfers eerder. Uiteraard lieten ze direct alles openbaar maken, want één ding is zeker, Pink Ribbon is goed bezig en heeft het hart op de juiste plek. De cijfers werden dus openbaar gemaakt en dat doen ze vanaf nu steeds. Openheid en duidelijkheid over waar al het geld nu precies heen gaat. Nou waar gaat dat dan heen hoor ik je denken?

Beroemd armbandje

Dat is maar goed ook, want ik werd ook wel nieuwsgierig. En ik heb het uitgezocht voor jullie… maar eerst even dit. Ieder jaar probeer ik namelijk de jaarlijkse goodiebag te bemachtigen en het leuke armbandje. Dat laatste is niet erg moeilijk. Het jaarlijkse speciaal voor Pink Ribbon ontworpen en hippe armbandje, is op veel plekken te koop zo meteen. Etos, Miss Etam, de DA drogist en meerdere winkels verkopen de armbandjes bij de kassa. Maar de goodiebag is een ander verhaal. Hiervan worden bijna 1.000 stuks verkocht ieder jaar. De gehele opbrengst wordt geschonken aan Pink Ribbon. Dus elke cent die ermee wordt verdiend (de bedrijven schenken 1.000 producten) gaat naar de stichting.

‘Waar staat Pink Ribbon voor?
Stichting Pink Ribbon vraagt aandacht voor borstkanker. Aandacht voor de borstkanker patiënt van vandaag die de juiste behandeling en optimale begeleiding verdient. Daarom financiert Pink Ribbon projecten en onderzoeken op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. Met als doel een beter en langer leven voor de borstkankerpatiënt.’

Borstkanker

Elk jaar koop ik dus de armband, waarom? Niet omdat ik de armband nou perse móet hebben en ‘m elke dag zou willen dragen. Nee, ik koop de armband en draag de armband omdat ik graag de aandacht wil geven aan borstkanker op een wijze dat gepast is. Soms doneer ik een beetje geld dat ik kan missen wanneer er een ludieke actie wordt gehouden. Zoals mijn vriendin Cathelijne vorig jaar deed samen met haar zus. Kleding inzamelen met familie en vrienden en op school een avond organiseren om alle kleding voor €2,50 per stuk te verkopen en een donatiepot naast de kassa. Erg geslaagde actie dames! Top! Van zulke acties wordt het KWF enorm blij.

Iedereen kent wel iemand

Velen van jullie die dit lezen zullen iemand kennen, gekend hebben of nog leren kennen die helaas te maken heeft met de ziekte kanker. Helaas is het een ziekte die veel te vaak voorkomt. Geld voor onderzoek is dan ook heel hard nodig. Wil je liever dat al je geld naar KWF (KWF kankerbestrijding) gaat, dat kan door het direct over te maken met een overschrijving, donateur worden of geld te stoppen in de donatiepot wanneer ze geld ophalen aan de deur of op straat. Op de afbeelding (bron: Pinkribbon.nl) staat hoe iedere euro wordt besteed die binnenkomt bij Pink Ribbon.

Ik geef het liefst aan beide stichtingen. Pink Ribbon doet wel erg goed werk en zorgt er elk jaar weer voor, vooral eind september en de gehele maand oktober, dat de awareness (bewustwording) wordt vergroot. Ieder jaar stijgt het bedrag van de gehele opbrengst. Hier zie je het bestand dat ze dit jaar hebben gestuurd naar de alle mogelijke sponsoren om geld in te zamelen voor de stichting. Meer dan 1milj. € in 2007! Wauw! Dat was voor de crises, daarna daalde het wel, maar het is nog steeds in een stijgende lijn.

The bag van vorig jaar

Vorig jaar plaatste ik een artikel op mijn blog over de Pink Ribbon goodiebag die je elk jaar kunt bestellen bij Zester…. maar binnen 2 dagen was de goodiebag al uitverkocht. Op 27 september plaatste ik dat artikel en de volgende dag, of de dag daarna was het al niet meer mogelijk om de goodiebag te bestellen. Als je dit jaar dus heeeeeel erg graag ook deze goodiebag wilt bemachtigen, wees dan wel snel. De goodiebag zal denk ik rond de €60,- kosten en daar komen dan nog de verzendkosten bij. Verwacht een mooie inhoud van de goodiebag, want ookal is het crisis (geweest) in NL, de bedrijven steunen graag goede doelen.

Waardevolle producten

Wat kun je verwachten van de inhoud? Dat weet ik natuurlijk niet precies, maar kijk dan vooral even naar dit artikel waarin ik alles opnoem van de inhoud van vorig jaar. Of kijk hier in dit artikel, zodat je foto’s kunt zien die ik heb gemaakt van de goodiebag toen ik ‘m binnen kreeg. Het zit in elk geval proppie vol! Twee jaar geleden was ik op tijd met bestellen en vorig jaar. En alle producten heb ik kunnen gebruiken en anders iemand anders blij mee kunnen maken. Een heel aantal producten gebruik ik nog steeds met veel plezier! Het zijn luxe producten die worden afgewisseld met praktische producten zoals wasmiddel, deodorant  en kauwgom enzo. Kijk maar gewoon naar de vorige artikelen =)

Ga jij de goodiebag bestellen dit jaar?

Ik in ieder geval wel. Het is vorm van een donatie (in zekere zin doneer je een groot deel van dat bedrag aan de stichting, de opbrengst dus er wordt geen winst op gemaakt) en je hebt er zelf ook veel aan. Zoveel leuk en ook mooie producten voor zo weinig geld. De waarde van de goodiebag is meestal rond de €700,- geweest. Alles wat erin zit kon ik goed gebruiken en wordt zelfs nog steeds gebruikt. De €60,- die ik eraan uitgeef kan ik wel lijden, dus waarom niet. Ik blij met een goodiebag en zij blij met geld voor de stichting. Geld dat goed besteed wordt.

Als het mij lukt om de goodiebag te bestellen (raakt snel uitverkocht), dan zal ik uiteraard weer foto’s maken en aan jullie de inhoud laten zien. Misschien wel dmv een unboxing filmpje. Dat is afhankelijk of het me lukt om een werkend software programma te vinden voor het bewerken van filmpjes. Windows movie maker werkt helaas niet op mijn laptop, mijn geluid is dan weg; een ander gratis trail programma dat ik gisteren probeerde, werkt ookal niet =S. Het is dus even zoeken naar de juiste software… óf ik moet echt een nieuwe laptop, want deze laat me wel erg veel in de steek de laatste tijd terwijl ‘ie pas 1,5 jaar oud is =O. Hij raakt oververhit en loopt regelmatig vast… Van alles een back-up maken en windows opnieuw installeren, heb ik al over nagedacht; is ook een optie.

Bestel nu! Pink Ribbon Aandacht-Goodiebag

T.w.v. € 279,- voor slechts € 49,95 (excl. €4,95 verzendkosten), want OP=OP! Alle opbrengsten gaan 100% naar Stichting Pink Ribbon.

 

Fleur

 

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Zalig! Bekijk de video van mijn behandeling!

Januari
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Video! Monique krijgt een fantastische facial van Sjoerd Vis met Maria Galland Paris

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Zo ik dacht dat deze rampspoed goed was om ook even aandacht te vragen voo… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond COSSkidsNederland
  • Hoi Jacomijn, dank voor je visie. Het is inderdaad erg belangrijk dat er me… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Redactie, Monique
  • Goed dat er aandacht blijft voor plastics in cosmetica in het belang van de… BeautyAlert: microplastics in menselijke placenta aangetoond Jacomijn Oerlemans
  • Beste Lien, de adresgegevens staan onderaan in het artikel, je kunt er op d… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Redactie, Monique
  • Hallo, ik ben op zoek naar een huisanalysetoestel en kwam terecht op observ… 9 vragen! Waaraan moet een goed huidanalyse apparaat voldoen? Lien
  • Beste Laura, Bedankt voor je reactie en natuurlijk je keuze voor de Derm… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Annabelle
  • Oei Laura, hoe kan dat? We gaan het ook eens navragen bij Dermalogica.… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Redactie, Monique
  • Ik heb de flacon in november vorig jaar gekocht en heb er maar 3 maanden me… Getest Dermalogica Daily Microfoliant gezichtspeeling Laura
  • Ik wist dit niet. Gelukkig nu wel. Ik heb geen Corona en gelukkig ook niet … Corona besmetting door make-up te delen? Noortje
  • Oh Noortje, wat zal je dat nu Ook missen? Ik kan ook niet wachten om weer … Dr. Francis Wu over huidhonger. Wat is ‘the right touch’? Dit is de snelheid… Redactie, monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen