Droge huid Gevoelige huid Gezicht Natuurlijk 100% Rimpels en slapte Schone huid

Sans Soucis Naturkosmetik – BDIH keurmerk

Natuurcosmetica beleeft al geruime tijd een opkomst, als tegenhanger van skincare op basis van synthetische stoffen, waartegen veel angstige onderbuik-campagnes worden gevoerd. Mensen zijn angstig, vooral angstig voor alles wat niet natuurlijk zou zijn. Dit is geheel onterecht, want a. niet alles in de natuur is veilig, en b. de huid is gebaat bij heel schone, zuivere stoffen, en vaker komen die uit een gecontroleerde nagemaakte omgeving. Maar goed, het gaat ook om lifestyle!

De natuurcosmetica van Sans Soucis heeft het BDIH- keurmerk en betekent zeker dat het goed zit met de afkomst en claims over de plantaardige stoffen in de formuleringen. Dit Duitse keurmerk is streng, volgens sommige te streng, maar allez…je moet toch wat.

Communiceren over plantenstoffen is altijd leuk en als het goed is ziet het er visueel ook gezellig uit! De producten van Sans Soucis lijken uiterlijk een beetje op dr. Hauschka. Het komt betrouwbaar, fris en degelijk over. Het merk claimt vrij te zijn van dierproeven, van parabenen, van siliconen en is duurzaam. Waaruit die duurzaam moet blijken, dat wordt dan weer niet gecommuniceerd, gemiste kans dus en een onbetrouwbare uitspraak in dat geval. Ook op de internationale website kunnen wij er niets over terug vinden helaas.

Er is een reinigingscollectie met granaatappel, met prijzen van 11 euro voor 125-150 ml, een abrikoos huidcollectie die hydrateert met prijzen van 14,50-14,95 voor 50 ml, een jojoba huidcollectie voor de gevoelige huid met prijzen van 14,50 voor 30- en 40 ml, een zonnebloem huidcollectie voor de droge huid met prijzen van 16,50 en 17,50 voor 50 ml en een argan huidcollectie bij veroudering voor prijzen van 19,95 tot 22,50 voor 15 ml tot 40 ml.

  • Lees hier meer productnieuws, expertadviezen en reviews over 100% natuurlijke cosmetica
  • Video interview: biochemicus Arjan van Erven over voeding en de impact op de huid

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren