shop NuFACE Trinity Face, eyes & lip microstroom beauty tool Deze beautytool op microstroom heeft een bewezen werkzaamheid op versteviging van je gezichtscontouren en vermindering van lijntjes. We hebben het getest! NuFACE is FDA-approved. Bekijken De salon waar je alleen je haar laat föhnen, en eventueel wassen, is in internationale kosmopolitische steden in opkomst. Afgestemd […]

02:25 - 01:27
luistertijd 02:25 - leestijd 01:27

De salon waar je alleen je haar laat föhnen, en eventueel wassen, is in internationale kosmopolitische steden in opkomst. Afgestemd op een uitgaanspubliek dat ’s avonds laat nog even het toilet wil laten maken, er geld voor heeft, en zich de moeite van het ingewikkelde en tijdrovende zelf-doen wil besparen.

De Blow Dry Bar, niet te verwarren met een andere activiteit dat eveneens een job is, maar waarvoor je je toch tot een ander vakkundige soort zult moeten wenden. De Amsterdamse kapper Ronald Kampmann vertelde mij er onlangs ook over – zo’n bar in Amsterdam, eventueel te openen in de Utrechtsestraat. Hij en ik hadden/hebben er zo onze bedenkingen bij. Amsterdam is dan wel een kosmopolitische stad, maar wel een in het klein, en ook hier blijven het Hollanders: die niet graag hun geld uitgeven aan teveel luxe. Het gemiddelde uitgaanspubliek in de metropool heeft helemaal geen geld voor een 40 euro kostende blow dry, voor een nachtje stappen. En de vrouwen die dat wel hebben gaan gewoon overdag daarvoor naar hun favo kapper en laten het strak in de lak zetten zodat het een etmaal meekan. Niks ’s avonds laat nog pielemuizen voor een hairdo.

Maar goed, Indola dus. Dit kappersmerk komt met de Keratin Straight productlijn bestaande uit vijf producten van shampoo tot olie en andere verzorgers die ervoor zorgen dat het haar tot wel 48 uur (!) in model kan blijven zitten nadat het goed gestyled is. Model=steil. Deze producten worden ook voor thuisgebruik verkocht en Indola is ervan overtuigd dat de hippe verpakking in paars met perzikkleurige band evenals het zwoele parfum van vanille, witte roos en perzik, de verkoop zal bevorderen. Indola heeft er ook speciale brochures over waarin ook tips worden gegeven voor bijpassende steile haarlooks als de Perfect Bob, de Fierce Ponytail en de Boho Chic. En bij aankoop van 1 product krijg je als consument een föhnborstel cadeau.

De prijzen lopen uiteen van 7,75 voor een shampoo van 300 ml tot 10,45 euro voor een straight treatment gel van 200 ml. Wat een vriendelijke prijzen voor salonproducten. Je zou bijna denken dat dit de inkoopprijzen voor de kapper zelf zijn?

Lees ook