shop Wella Professionals Fushion Intense Repair shampoo Dit is een van de mooiste shampoo’s die wij kennen. Zijdezacht en toch veerkrachtig haar. Een weergaloze glans en een heerlijke geur. Bekijken Er komen niet alleen steeds meer beautymerken op de Nederlandse markt, er komen ook steeds meer Nederlandse merken bij. Debby bespreekt nieuwe en oude Hollandse […]

06:43 - 04:01
luistertijd 06:43 - leestijd 04:01

Er komen niet alleen steeds meer beautymerken op de Nederlandse markt, er komen ook steeds meer Nederlandse merken bij. Debby bespreekt nieuwe en oude Hollandse merken in ‘Hollands Glorie’.

Ellis Faas

Een van de meest invloedrijke visagisten van de wereld komt gewoon van Hollandse bodem, namelijk Ellis Faas. Ellis is na haar opleiding tot fotograaf een make-up opleiding gaan volgen. Tijdens haar eerdere studie als fotografe gebruikte ze zichzelf als model en ontdekte de veelzijdigheid van make-up. Ze besloot naar Parijs te verhuizen en een opleiding te gaan volgen aan de Christian Chauveaus make-upschool.

Dit is niet zomaar een opleiding, maar een opleiding waar make-up tot kunst wordt verheven. Internationaal brak Ellis door na haar samenwerking met Maria Testino, die destijds naar Amsterdam kwam voor een fotoshoot voor Vogue. Sindsdien werkt Ellis samen met alle grote in mode- en fotografieland. Inez van Lamsweerde, Patrick Demarchelier, Jean-Paul Goude en Terry Richardson zijn allemaal fan van haar. Ontwerpers als Karl Lagerfeld staan in de rij om met haar samen te werken. In 2009 kwam Ellis met haar eigen make-up collectie, gebaseerd op het concept van kleuren die bij de mens van nature voorkomt. De ‘human colour’ collectie was van begin af aan internationaal al een succes. Het opvallende concept maakt gebruik van speciale pen verpakkingen, alle producten van foundation tot oogschaduw is in penvorm verkrijgbaar. Deze pennen kunnen dan weer worden opgeborgen in een koker. Super vernieuwend en meteen een succes. De producten zijn te koop bij de betere beautywinkels.

Bekijk hier nog het interview dat Monique met haar hield in 2009 bij de introductie van haar eigen lijn:

[media id=13 width=290 height=190]

Rituelen van Rituals

Een ander Nederlands merk dat het internationaal steeds beter doet is Rituals. In 2000 richtte Raymond Cloosterman het merk Rituals op. Raymond Cloosterman komt uit de Unilever stal en heeft sinds 1988 bij Unilever gewerkt.

Als vice president new business bij Unilever wist hij natuurlijk heel erg goed wat een merk en een product succesvol maakt. Het unieke van Rituals is dat het luxe home producten combineert met beauty. De missie van Rituals is dan ook opvallend: Met een beetje extra aandacht voor de kleine genoegens van het leven, transformeer je, je dagelijkse routines in mooie rituelen. Bij Rituals kun je heerlijke badproducten kopen maar ook geweldige huishoudproducten als thee en afwasmiddel. Kortom, inderdaad de mogelijkheid om van alle dagelijkse klusjes een ritueel te maken. Ik ben zelf enorme fan van de Rituals geurkaarsen (Under The Fig Tree en Jasmine). Daarnaast zijn de badproducten natuurlijk heerlijk. Kortom, een prachtig Nederlands merk, die onze Hollandse glorie hoog houdt.

Biodermal en Dr. van der Hoog

Twee opvallende merken die echt van Hollandse bodem komen, zijn Biodermal en Dr. van der Hoog.  In 1975 startte Hans Schreuder met het ontwikkelen van een lijn verzorgingsproducten, die hij onder de naam Biodermal op de markt bracht. Het merk onderscheidde zich direct met een heel eigen filosofie en visie. Een goed product bestrijdt geen symptomen, maar zorgt voor een natuurlijke balans van de huid. Biodermal is ook persoonlijk een van mijn favorieten merken. Inmiddels is het merk alweer enkele decennia in handen van Omega Pharma. Het zijn heerlijke producten zonder te veel poes pas. Mijn favoriete product is de vochtinbrengende nachtcrème van Biodermal (ik draag deze s’nachts en overdag). Binnenkort komt Biodermal met een interessante nieuwe productlijn, daar later meer over op BeautyJournaal.

Dr. van dr Hoog is een ander merk van Hollandse bodem, wat een enorm succes is. Dr. van der Hoog is in 1935 opgericht door Dr. Pieter Hendricus van der Hoog. Uit liefde voor zijn vrouw, die huidproblemen had, reisde hij de wereld rond om zo de beste crèmes te ontwikkelen. Zijn inspiratie vond hij in inheemse gebruiken. Hij legde zo de basis voor het eerste cosmeticahuis van Nederland. Natuurlijke passen de maskers (hebben bijna een cultstatus) van Dr. van der Hoog helemaal in deze visie en zijn tevens mijn favorieten producten van het merk. Na de geweldige restyling van BeautyJournaals eigen Joost la Housse kan het merk alleen maar groeien. Bekijk ook eens het merkendossier.

Bekijk hier ook de film over het 4-stappen-beautyritueel dat wij maakten met Dr. van der Hoog:

[media id=168 width=620 height= 350]

Pascaud Beauty Innovations en hannah

Een van Nederlands kwalitatief goede merken is Pascaud Beauty Innovations. Mardge Pascaud zit al sinds 1978 in het vak en wilde verder. Haar droom was dan ook om innerlijke en uiterlijke schoonheid met elkaar te verbinden, ze wilde de beste cosmetica en voedingssupplementen ontwikkelen. Haar verzorgingsproducten worden door vele lezeressen van Beautyjournaal al gebruikt en de redactie is ook altijd zeer positief over dit Hollandse merk. Leuk is dat de Pascaud producten in een eigen fabriek worden ontwikkeld. Natuurlijk, ontwikkelt dit merk ook zeer effectieve behandelingen voor in de salon. Lees ook het merkendossier van Pascaud.

Bekijk hier ook nog eens de film die wij maakten in de fabriek van Pascaud:

[media id=79 width=290 height=190]

hannah, het merk dat ooit bekend werd dankzij een vernieuwende bindweefseltherapie heeft ook geweldige huidverzorgingsproducten. Al sinds 1979 is hannah bezig met huidverbetering en in 2012 krijgt het merk steeds meer algemene bekendheid. Een echt sterproduct is de Touch Of Silk gel, op de redactie wordt deze altijd gretig gebruikt. Dit is een heel fijn product om je make-up mooi mat te houden. De visie van Hannah Hakze was dan ook: ‘Het gaat er niet om wat je voor de huid doet, maar wel hoe je dit doet’. Helaas is de oprichtster in 2006 overleden, maar haar visie wordt nog steeds gebruikt als richtlijn. Daarom zijn wij bij BeautyJournaal zeer benieuwd met wat voor producten Hannah in de toekomst gaat komen. hannah heeft ook een merkendossier bij ons, bekijk dat ook eens – met al het laatste productnieuws.

Bekijk hier ook nog de film die wij onlangs maakten met BeautyJournaal vrouwen over het decollete bij hannah op de stoel:

[media id=170 width=620 height=350]

Al met al hebben wij prachtige merken in Nederland die de tijd goed hebben doorstaan. Gelukkig komen daar ook steeds meer merken bij. Natuurlijk is al het nieuws van deze merken te lezen op BeautyJournaal.

Lees ook