shop Dermalogica Phyto-Nature Firming Serum Het mooiste egaliserende en verstevigende serum dat we nu kennen! Monique is erg onder de indruk van het prachtige huideffect en de verzachtende, voedende eigenschappen. Bekijken Recent ben ik naar een speciaal evenement geweest van The Body Shop. Het evenement stond in het teken van ‘beauty with heart’, een evenement […]

03:46 - 02:15
luistertijd 03:46 - leestijd 02:15

Recent ben ik naar een speciaal evenement geweest van The Body Shop. Het evenement stond in het teken van ‘beauty with heart’, een evenement waar consumenten en pers verwend werden met heerlijke en eerlijke producten. The Body Shop staat al jaren bekend als het merk met eerlijke fairtrade producten. Al sinds de oprichting in 1976 door Anita Roddick is dit een van de belangrijkste speerpunten van het merk, met dit speciale evenement werd er nog eens extra de spotlight op gericht.

Strand Zuid

Het evenement vond plaats op strand-zuid in Amsterdam. Een uber-hippe nepstrandtent die omgetoverd was tot een ware beauty oase. The Body Shop heeft drie belangrijke speerpunten: feel good, look good en do good. Feel good slaat op de heerlijke bodyproducten, look good slaat op de prachtige make-up van The Body Shop en do good heeft te maken met het feit dat boeren uit de Derde Wereld worden gesteund met de aankoop van een product. Want heel erg belangrijk bij The Body Shop is dat de ingrediënten vandaan komen waar deze van nature voorkomen. Zo komt de organische olijfolie uit Italië en shea butter uit Ghana (in samenwerking met Tungteiya Woman’s Shea Butter Association).

Nieuwe producten

Nieuwe producten die tijdens dit feestje aan bod kwamen, zijn de Beautifying Oils. Olien in dezelfde geuren als de body butters die geschikt zijn voor lichaam, haar en gezicht. Ik heb zelf deze olie in de geur aardbei en het is heerlijk om je haar hiermee te verwennen (ik weet niet of mijn haar en lichaam extra verzorgd worden, maar het ruikt voortreffelijk).

Daarnaast krijgen de producten ook langzaam een nieuw jasje. Als eerste zijn de body butters aan de beurt, 7 van de 13 geuren hebben al een nieuwe verpakking. De verpakking is erg mooi en stylish maar soms is het wel moeilijk om alle fruitsoorten uit elkaar te halen, er staan namelijk geen namen meer op. The Body Shop is ook een samenwerking aan gegaan met model Lily Cole. Zij krijgt een eigen limited edition make-up collectie. De collectie bestaat uit prachtige make-up producten in leuk roze verpakkingen, de collectie ligt nu in de winkel. Binnenkort komt The Body Shop met body mists in de geuren van de body butters en natuurlijk komen ze ook met een eigen BB crème die zich aan je huid moet aanpassen (deze producten hebben wij nog niet gezien).

The Body Shop komt ook met een speciale geur collectie genaamd Voyage. Body Shop-medewerkers reisden de hele wereld af en werkten met de beste neuzen (volgens de persinformatie, er zijn nog geen namen bekend). Wij zijn dan ook erg benieuwd naar deze collectie, maar daar moeten wij helaas nog even op wachten.

Het was een leuk georganiseerde dag, maar wel extreem rommelig. Ik had af en toe een grote dosis plaats vervangende schaamte voor het grabbelende personeel in de bakken met gratis producten. Terwijl ik een handmassage kreeg, stond het personeel te graaien en grabbelen in bakken die direct naast mij stonden. Jammer, dit is natuurlijk niet het beeld wat The Body Shop naar buiten wil brengen. Maar laat dit niet al het goede van The Body Shop overschaduwen, kijk bijvoorbeeld eens op de website The Body Shop foundation en ervaar wat een organisatie als The Body Shop allemaal doet om de wereld net wat beter te maken.

Lees ook:

Lees ook