shop Bapscarcare Siliconen Littekengel Bapscarcare gel is een nieuwe generatie siliconengel voor littekenbehandeling, verrijkt met vitamine E. Bekijken 61% van de meisjes tussen de 9 en 11 jaar zou al meer make-up willen dragen dan nu door hun ouders wordt toegestaan, zo meldt het Engelse onderzoeksbureau Mintel. 37% van de meisjes tussen de 9 en […]

01:22 - 00:49
luistertijd 01:22 - leestijd 00:49

61% van de meisjes tussen de 9 en 11 jaar zou al meer make-up willen dragen dan nu door hun ouders wordt toegestaan, zo meldt het Engelse onderzoeksbureau Mintel.

37% van de meisjes tussen de 9 en 17 jaar zegt regelmatig lipgloss of lipstick te dragen, 33% draagt dagelijks mascara. 27% draagt elke dag eyeliner en 16% draagt elke dag foundation. Het gebruik van foundation, eyeliner en oogschaduw neemt ook toe onder meisjes tussen de 12 en 13 jaar. Volgens Mintel is hierop op te maken dat meisjes op steeds jongere leeftijd volwassen make-upproducten verlangen.

Producenten proberen hun make-up op steeds geraffineerdere, volwassener wijze bij de jonge meisjes onder de aandacht te brengen. Terwijl deze meisjes nog duidelijk tussen de aspiraties van de Kardashian girls en het gemiddelde lieve kinderboek in zitten. Bovendien staan hun ouders niet te trappelen om hun dochters meer make-up te zien dragen.

De marketeer zal een subtielere boodschap moeten aanwenden om de ouders positief te stemmen over het cosmeticagebruik van hun jonge dochters, aldus de onderzoeker bij Mintel. Ook boodschappen gericht op veiligheid van de grondstoffen voor de jonge huid zijn belangrijk.

Meer dan 50% van de meisjes geeft aan dat hun moeders helpen bij het uitzoeken van cosmetica: 73% bij meisjes jonger dan 15 jaar en nog 39% bij meisjes tussen de 15 en 17 jaar.

Lees ook