shop Pascaud Firmness collageen supplement Firmness is het eerste supplement waarin de drie belangrijkste bouwstenen van collageen – die zorgen voor stabiliteit van collageen en dus voor stevigheid van de huid – in de juiste verhouding aanwezig zijn. Perfect om de stevigheid van de huid te stimuleren. Na 3 maanden zie je dat de veerkracht, […]

04:28 - 02:40
luistertijd 04:28 - leestijd 02:40

Dankzij Internet is tegenwoordig heel veel mogelijk, zelfs het creëren van parfum! Parfum connaisseur Celine Verleure creëerde samen met het blog: ‘Le Blog du Parfum qui n existe pas encore’ 3 eigentijdse waar haar followers nauw bij betrokken waren.

Celine Verleure

Celine Verleure is een echt parfumliefhebber. Ze begon haar carrière na een studie businessmarketing bij Kenzo, bij Pierre Broc die haar alles over het parfumvak leerde. Ze werd verantwoordelijk voor de introducties van Kenzo Jungle (samen met parfumeurs Dominique Ropion en Jean-Louis Sieuzac) en l’Eau par Kenzo (samen met Olivier Cresp). In 2001 richtte ze haar website Osmoz.com op. Na Kenzo deed ze L’Oréal nog even aan, maar als snel vliedde ze terug naar de parfumwereld. Het was haar lust en haar leven. In 2010 besloot ze een online community om zich heen te verzamelen voor de creatie van parfums. 

De creatie

Ze lanceerde ‘Le Blog du Parfum qui n existe pas encore’ binnen het blogplatform AuFeminin.com met als doel om een parfum te ontwikkelen dat nog niet eerder gemaakt was. Geen kleine ambitie! Ook Facebook werd ingeschakeld. Uiteindelijk had ze 4000 mensen verzameld voor haar project en daaruit werd een creatieteam samengesteld. De anderen konden het proces via haar online pagina’s blijven volgen. Er waren stemrondes en elk facet werd met de groep uitvoerig doorgelicht:  van de ingrediënten, de naam, tot de verpakkingen. Er  waren contactdagen waarop samples geroken en bekeken werden. En zo ontstond Olfactive Studio met drie geuren: Still Life, Autoportrait en Chaubre Noir.

Er werden drie fotografen geselecteerd om elke geur te visualiseren: Luc Lapôtre, Clémence Rene-Bazin en Frédéric Lebain. En er werden drie parfumeurs gekozen om de geurige concepten te maken. Nathalie Lorson maakte  Autoportrait. Zij is werkzaam bij Firmenich en deed o.a. ook Bvlgari Femme, Paul Smith Men en Encre Noire by Lalique. Chaubre Noir is gecreëerd door Dorethée Piot, werkzaam bij Robertet. Dorethée Piot laat zich vooral inspireren door eten en chefkoks, want in haar ogen zijn chefkoks mensen die echt gedurfde combinaties maken. Dora Arnaud is (ook werkzaam bij Firmenich) verantwoordelijk voor Still Life. Deze dame is een echte ‘rising star’ in de parfumwereld en werd op 30-jarige leeftijd toegevoegd als parfumeur bij Firmenich. Onlangs heeft Dora Arnaud de laatste geur van Versace gecreëerd.

De geuren

De geur Still Life viert het leven. Vrolijkheid, feest en de bijbehorende spanningen staan voorop. De topnoten zijn: yuzu (citrusvrucht), elemi (hars) en peper (roze, zwarte en Sichuan pepper). De middennoten zijn: steranijs en galbanum. De basisnoten zijn: donkere rum, cederhout en ambrox. Dit is een prachtige zachte geur die heerlijk voor overdag is. De geur heeft een citrus essence en is daardoor fris op een zachte manier.

Autoportrait staat voor zelfreflectie, is intiem en creëert een eigen harmonie. Dit is een geur voor jezelf. De topnoten zijn: bergamot en elemi (een hars). De middennoten zijn: benzion Siam (olie uit boomschors), incense en musk. De basisnoten zijn: oakmoss, ceder en vetiver. Deze geur is heel intiem zonder te overheersen. Cederhout zorgt voor een frisse rand die deze geur ten goede komt.

De laatste geur Chambre Noire (donkere kamer) is zeer mysterieus. Het is een spel van schaduw en licht en heeft iets geheimzinnigs. De topnoot van deze geur is schinus (bes van peperstruik). De middennoten zijn: jasmijn, papyrus, viooltjes, incense en pruim. De basisnoten zijn: sandelhout, patchouli, musk, vanille en leer. Dit is d e zwaarste van de drie geuren en heeft iets zeer intiems, bijna sensueels. Chambre Noire is de perfecte geur voor een intieme avond met een geliefde in een donkere kamer.

Om het concept helemaal compleet te maken hebben de parfums speciale verpakkingen. De dop is een cameralens, hiermee wordt benadrukt dat deze geuren neus en oog verbinden. De geuren zijn te koop bij de Perfume Lounge van onze eigen geurexpert Tanja Deurloo. 100 ml kost €120,- en 50 ml kost €80,-.

Lees ook:

Lees ook