shop Wella Professionals Fushion Intense Repair shampoo Dit is een van de mooiste shampoo’s die wij kennen. Zijdezacht en toch veerkrachtig haar. Een weergaloze glans en een heerlijke geur. Bekijken Power of Feminity Pat beschrijft de look bij Valentino, met het vrouwelijke roze-, grijsen mauvepalet als ‘sprookjesachtig en ongrijpbaar, met een zachte intensiteit die door de aura’s […]

02:42 - 01:37
luistertijd 02:42 - leestijd 01:37

Power of Feminity

Pat beschrijft de look bij Valentino, met het vrouwelijke roze-, grijsen mauvepalet als ‘sprookjesachtig en ongrijpbaar, met een zachte intensiteit die door de aura’s van de kleuren wordt gecreëerd’. Dit schaduwverhaal was geïnspireerd op de Mexicaanse artieste

Frida Kahlo en op fotograaf Deborah Turbeville, die bekend is om haar wazige beelden. Louis Vuitton was erg meisjesachtig met een look die onberispelijk was gestyled maar toch dat beetje ‘jonge meisjes coolness’ had. Pat creëerde zware bovenwimpers waarbij zij gebruik maakte van zes paar valse wimpers die op elkaar geplakt waren, voorzien van delicate stipjes bruine eyeliner op het onderste ooglid zodat de meisjes eruit zagen als prachtig gepolijste poppen. Een zachte, perzikkleurige lipgloss die zacht op de lippen wordt uitgesmeerd versterkte het effect. “Gloss is terug,” bevestigt Pat.

De meisjesachtige stemming werd voortgezet bij Miu Miu met hetthema ‘dark fairytales’. “De look is onschuldig,” zegt Pat “maar met een gevaarlijk, haast gothic randje door gebruik te maken van dikke, rode oogschaduw”.

Beauty Graffiti

De krachtmeting tussen ogen en lippen dit seizoen versterkt Pat’s idee van een ‘treffend grafisch element’ voor het gezicht. Tot de shows waar ogen de belangrijkste focus waren, behoort die van Nina Ricci met een fijn zwart lijntje dat wordt uitgeveegd over de onderste oogleden en met een klein schoonheidsvlekje dat in de buurt van het oog wordt aangebracht.

Bij Louis Vuitton waren de gelaagde wimpers de focus in het gezicht, bij Miu Miu was het de rode oogschaduw, bij Gucci Pat’s ‘nieuwe black eye’ en bij Prada de licht omlijnde ogen. Een show met een sterke nadruk op lippen versus ogen is Dior, die de vrouwelijkheid vierde met een beautylook die bestond uit eenvoudige, gestructureerde ogen en het mengen van lipkleuren om zo drie variaties van rode lippen te creëren: oranje vermengd met rood, rood met een blauwe waas en rood vermengd met roze.

Bij Yohji Yamamoto was de dramatische nadruk op de lippen heel duidelijk. Hier speelde Pat in op de 19e-eeuwse Engelse Victoriaanse invloed met een opvallende violet lipkleur; eenkleurschakering die tijdens de regeringsperioden van koningin Victoria is ontwikkeld. Pat voegde roze highlighter toe ‘die subtiel wordt aangebracht op het midden van de lippen om de look een moderne touch te geven’.

Lees ook