Onderstaand onze suggesties om te dragen (of te vragen..) tijdens feesten, feestelijke momenten of gewoon als je je feestelijk wilt voelen door het parfum dat je draagt! Voor de één ‘totally glamorous’, voor de ander ingetogen klassiek, of juist sensueel en wild verleidelijk, of juist heerlijk vrolijk… in ieder geval altijd zeer feestelijk. 1)    Nuda, […]

03:33 - 02:08
luistertijd 03:33 - leestijd 02:08

Onderstaand onze suggesties om te dragen (of te vragen..) tijdens feesten, feestelijke momenten of gewoon als je je feestelijk wilt voelen door het parfum dat je draagt!

Voor de één ‘totally glamorous’, voor de ander ingetogen klassiek, of juist sensueel en wild verleidelijk, of juist heerlijk vrolijk… in ieder geval altijd zeer feestelijk.

1)    Nuda, Nasomatto: bedwelmend verleidelijk

Alessandro Gualtieri, de neus achter Nasomatto, zegt zelf over deze sensueel krachtige creatie “Nuda invites you to undergo the unexpected tranquility of giving up oneself without concern for boundary. It is the translucence of our senses, nude desire”.

And nude desire it is, vinden wij! Wat een feestje: bedwelmend en vrouwelijk. 10.000 jasmijnbloemen van de Cote d’Azur in 1 druppeltje Nuda. Prachtig volle jasmijn, met een verdere verdieping door hout en dierlijke akkoorden. Grrrr, let the party begin. 30 ml extrait de parfum € 118,-

2)    Nuit de Noel, Caron: opulent

Dit parfum kwam al in 1922 uit: het ultieme gevoel van de Roaring Twenties. De naam Nuit de Noël staat voor een sprookjesachtige nacht en natuurlijk voor kerst. Het heeft ingrediënten als ylang-ylang,  jasmijn, amber en sandelhout, en draagt als een kostbaar sieraad of exclusieve shawl. Een heerlijk ouderwets woord, maar beschrijft wat ons betreft precies het rijke gevoel als je Nuit de Noel draagt: opulent! 50 ml eau-de-toilette € 75,- 28 ml puur parfum € 195,-

3)    Blask, Humiecki & Graef: diepzinnige afterparty

Voor diepzinnige gesprekken met een glas volle wijn en goed gezelschap, tijdens de afterparty.Deze winter verblijde de parfumeur Christophe Laudamiel ons met zijn nieuwste creatie voor het innovatieve merk Humiecki & Graef: Blask. Christophes inspiratie was hiervoor de diepste verbinding tussen mensen: het volledige onderlinge vertrouwen. Het resultaat is een diepe complexe geur, elegant en origineel. Het samenspel van walnoothout, laurier en volle rode wijn akkoorden zet een geheel eigen interpretatie van een Oudh-parfum neer. 100 ml eau-de-parfum € 149,-.

4)    Donna, Lorenzo Villoresi: übervrouwelijk

Zo gecharmeerd waren Isadora en Tanja vorig jaar van Lorenzo en zijn vrouw, door hun vakmanschap, maar ook door het feit dat Lorenzo ook echt bij voorkeur zijn Uomo draagt en zij zijn Donna. Donna is een klassiek vrouwelijk parfum, boordevol Bulgaarse rozenblaadjes, zonder zoet of te poederig te worden. Een dauwachtige roos, met zachte milde tonen van viooltjes en jasmijn. De combinatie met anjer geeft Donna een voorzichtige bite, iets zacht peperigs met een groene zweem. Met Donna vier je je vrouwelijkheid en onderstreep je haar zachtheid. 100 ml eau-de-toilette € 95,-.

5) Sombre Negra, Yosh: smeulend

Yosh had bij de creatie van Sombre Negra een donkere dubbelzinnigheid in gedachten: “De vrouw die Sombre Negra draagt is van een smeulende schoonheid. Opmerkzaam en kritisch, ze weet meer dan ze laat blijken. De man die Sombre Negra draagt is niet de persoon die hij lijkt: hij is elegant en verboden. Zijn aanwezigheid valt niet te ontkennen. Hij verdwijnt zonder een spoor achter te laten; intelligent, verleidelijk, boeiend.”.

Sombre Negra is heerlijk donker smeulend, tikje rokerig op de huid, chic en veelzijdig. Associaties die je ook kan hebben bij Bandit van Robert Piguet; Even spannend en rokerig, is Sombre Negra een moderne uitvoering, met de elegantie die Yosh geuren zo typeert. 50 ml eau-de-parfum € 130,-.

Dit nieuws behoort tot het Annindriya Perfume Lounge merkdossier en wordt zonder tussenkomst van de redactie aangeboden.

Lees ook