Vorige week heb ik voor het eerst kennisgemaakt met de haarproducten van EVO die sinds vier maanden verkrijgbaar zijn bij slechts acht salons in Nederland. Ik heb niet alleen de producten kunnen bekijken, maar ik heb ze ook kunnen proberen. Laten we zeggen dat ik proefkonijn was voor een aantal kappers die ook kwamen kijken […]

03:55 - 02:21
luistertijd 03:55 - leestijd 02:21

Vorige week heb ik voor het eerst kennisgemaakt met de haarproducten van EVO die sinds vier maanden verkrijgbaar zijn bij slechts acht salons in Nederland. Ik heb niet alleen de producten kunnen bekijken, maar ik heb ze ook kunnen proberen. Laten we zeggen dat ik proefkonijn was voor een aantal kappers die ook kwamen kijken bij de presentatie. Voordat ik hier dieper op in ga, eerst een beschrijving van de producten.

EVO staat voor truth + beauty + justice, maar ook voor humor. Dat blijkt wel aan de teksten die op de verpakkingen staan en vooral de slogan van EVO: saving ordinary humans from themselves. De haarverzorginglijn komt oorspronkelijk uit Australië en werd in 2004 geïntroduceerd door vier broers. EVO is een echt kappersmerk en wil exclusiviteit behouden en zijn daarom alleen in de beste salons te koop, aldus EVO. “EVO wordt verkocht in de salons waar ze nog van haar houden.”

EVO bestaat uit vijf haarverzorgingslijnen. Care, volume, curl, straight en style. De style lijn heeft de meeste producten. Shampoo, conditioner, dry shampoo, cocktail beach spray, styling powder, texture spray, verschillende gels en wax, hittebestendige spray en haarlak. EVO beschikt ook over een lichaam-, gezicht- en ‘tools’ lijn. Denk aan bodywash, gezichtscrème en scheergel en in de ‘tools’ lijn zitten handige haar elastiekjes die je los kunt klikken. Deze raken dus nooit in de knoop met je haar.

Terug naar mijn ervaring met de producten. Ik wil mijn haar niet futloos noemen, maar ik zou wel wat meer volume willen hebben. Op de foto zie je twee kapsels die de haarstylist bij mij gemaakt had, de producten die ik heb gebruikt en mijn kapsel met meer volume. De eerste twee foto’s linksboven is mijn futloze coupe voordat de producten werden gebruikt. Het kapsel daarnaast (rechtsboven in de hoek) was een experiment. Ze stylist wilde even uitproberen wat er mogelijk was met de spray die grappige effecten kan creëren. De bovenkant van mijn kapsel is strak naar beneden gekamd en loopt dan uit in een balletje van haar. De belofte van het product (Helmut finishing spray) is dat je het na gebruik gemakkelijk kunt uitborstelen. Tot mijn verbazing kon dit, zonder dat mijn haar er vet er uitzag.

Omdat ik nog over straat moest heb ik gevraagd mijn volume wens in vervulling te laten gaan. Dit is de foto linksonder in de hoek. Het klinkt een beetje overdreven, maar ik moet bekennen dat ik inderdaad met een volle coupe de salon verliet. Het was die middag erg koud en een muts was geen overbodige luxe, “daar gaat mijn kapsel” dacht ik nog. Schijn bedriegt, na het afzetten van mijn wollen/synthetische mutje (statisch haar gegarandeerd) bleek mijn haar nog goed te zitten. Even met mijn vingers door mijn haar en de kleine schade die mijn muts had achtergelaten was verdwenen. Ik heb de volgende producten gebruikt: Salty dog cocktail beach spray (€25.95), Helmut finishing spray (€25.95), Builders paradise working spray (€27.90) en de Haze styling powder (€25.95).

In Nederland kun je de EVO producten kopen in Rotterdam, Utrecht, Breda, Eindhoven, Den Haag en Amsterdam. Niet alle salons beschikken over het hele assortiment. De salons die wel over het hele assortiment beschikken zijn: Koep in Amsterdam, Pop in Eindhoven en Salt Season in Rotterdam. De Nederlandse website is nog in de maak. Wil je meer informatie over de producten? Kijk dan even op de Australische website. Helaas, het is niet anders. Het nieuws snelt weer eens de ontwikkeling van de communicatiemiddelen vooruit:-)

(Sanne Cheret)

Lees ook