• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Zelfverzekerder worden op de Dove School voor Lichaamstaal

Archief artikel

Archief artikel

  • Lichaam, Marketingtrends, Psychologie, Zakenpraat

Archief: Zelfverzekerder worden op de Dove School voor Lichaamstaal

  • 18 oktober 2011

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Guerlain Mon Guerlain eau de parfum

Mon Guerlain is het állerlekkerste poederachtige parfum van dit moment. Favoriet bij jonge vrouwen en we vertellen waarom…chic, eigenzinnig, zacht. Het komt zalig door de warmte van je huid tot leven.
BEKIJK

Maar liefst een derde van de Nederlandse vrouwen – 36% – blijkt zich niet altijd bewust te zijn van haar lichaamstaal, zo blijkt uit onderzoek van cosmeticamerk Dove. Vrouwen die zich wél bewust zijn van hun lichaamstaal, kunnen daar  in bepaalde situaties behoorlijk onzeker van worden. Dit gebeurt dan vooral bij een eerste date (49%), bij een sollicitatiegesprek (34%) of tijdens het flirten (25%). Dit alles blijkt uit een onderzoek dat Dove hield onder ruim 500 Nederlandse vrouwen tussen de 20 en 49 jaar. Naar aanleiding van dit onderzoek startte Dove een online platform op Facebook: de Dove School voor Lichaamstaal. Of zo’n school zin heeft? Dove denkt van wel. Het merk ontdekte namelijk ook dat vrouwen zich veel beter voelen over hun lichaamstaal als ze lekker in hun vel zitten. Met dat gegeven als uitgangspunt gaat Dove aan de slag.

Onbewust

Frank van Marwijk is directeur van Bodycom Lichaamscommunicatie, een trainings- en adviesbureau op het gebied van lichaamstaal: Hij zegt: “Lichaamstaal vindt vaak onbewust plaats en wordt even onbewust opgevangen en geïnterpreteerd. In situaties waarin je je meer bewust bent van je lichaamstaal, zoals tijdens een eerste date, slaat opeens de onzekerheid toe. Door te weten hoe je in zulke situaties je lichaamstaal beter kunt inzetten, kun je ervoor zorgen dat je zelfverzekerder overkomt en je ook zelfverzekerder voelt.”

Handen

Ruim de helft van de vrouwen gebruiken lichaamstaal vooral om hun verbale communicatie kracht bij te zetten. Bijna dertig procent gebruikt ‘m om subtiel iets duidelijk te maken. Een kwart van de vrouwen geeft aan dat ze haar gevoelens beter kan uitdrukken door middel van lichaamstaal. Vooral tijdens het flirten of bij een eerste date vinden vrouwen lichaamstaal belangrijker dan het gesproken woord.

De top drie van meest gebruikte lichaamsdelen hierbij zijn hun handen en armen (78%), ogen (67%) of het hele hoofd (56%). Ondanks het belang dat er door de vrouwen aan gehecht wordt, is ruim een derde zich dus toch niet altijd bewust van haar lichaamstaal.

Pauw of kameleon?

Volgens Van Marwijk zijn er op het gebied van lichaamstaal drie groepen te onderscheiden: De trotse pauw, die makkelijk met anderen contact maakt en graag op de voorgrond staat. Ze zijn enthousiaste en initiatiefrijke leiders die hun emoteis snel laten blijken. De kameleon past haar lichaamstaal goed aan aan de omgeving, maakt ook makkelijk contact maar treedt minder graag op de voorgrond. Ze houdt rekening met adneren, let niet echt op hoe ze overkomt en is vooral zichzelf. De kat-uit-de-boom-kijker is bescheiden en geeft anderen veel ruimte. Ze past zich snel aan en is makkelijk te beïnvloeden. Ze is terughoudend en voelt zich pas echt op haar gemak in vertrouwde situaties en tussen vertrouwde mensen.

De Dove School op Facebook bevat een test, waarmee je er achterkunt komen welk type jij bent. Tevens zijn er op de pagina veel tips over hoe je je bewuster kunt worden van je lichaamstaal en die beter in kunt zetten.  De Dove School voor Lichaamstaal is een initiatief dat ontwikkeld is om positieve zelfwaardering bij vrouwen te stimuleren. Dove’s wereldwijde campagne voor Echte Schoonheid strijdt sinds 2004 tegen te nauw gedefinieerde opvattingen over schoonheid en wil de nadruk leggen op het aanmoedigen van positieve zelfwaardering. Sinds de start van de campagne is er een wereldwijd maatschappelijk debat ontstaan en zijn er verschillende initiatieven ontplooid.

Ga hier naar Facebook.

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Acne en pigmentvlekjes? Janissa’s huid wordt mooi met Circadia!

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de cr… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique
  • Zo fijn om de focus op de microbioom terug te lezen! Mijn eczeemgevoelige… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Claudia

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen