Couperose Droge huid Gezicht Pigmentvlekken Rimpels en slapte

Evidens de Beauté: luxemerk hoopt op succes in Nederland

De producten van Evidens de Beauté combineren Japanse technische know-how en traditie met Franse verfijning. Het merk werd opgericht door de Fransman Charles Edouard Berthes. Berthes was lange tijd werkzaam in de haute couture. Na zijn huwelijk met de Japanse televisiepersoonlijkheid Eriko Nakamura, raakte hij geïnteresseerd in de cultuur van Japan. Met name het uitgebreide dagelijkse schoonheidsritueel van zijn vrouw, het Japanse saho-ritueel,  waarover later meer, vond hij intrigerend. Ook was hij verbaasd door de enorme, steeds wisselende collectie huidverzorgingsproducten die Nakamura gebruikte. Berthes besloot zich meer te verdiepen in huidcrèmes en het saho-ritueel. Hij kwam in contact met professor Ishibashi, een deskundige op het gebied van huidverzorgingsformules. Na drie jaar onderzoek werd Evidens de Beauté geboren.

Saho

In Japan is het traditioneel niet alleen belangrijk dat je iets doen, maar vooral ook hoe je iets doet. Het bekendste voorbeeld daarvan is het theeritueel. Saho is een ritueel dat wordt gebruikt bij de huidverzorging, waarbijmet steeds dezelfde handelingen de huid wordt gereinigd en verzorgt. Berthes nam dit ritueel als uitgangspunt voor Evidens de Beauté. De productlijn is ingedeeld in vier categorieën, of saho’s: Purifying Saho (cleansers), Nourishing Saho (dagelijkse verzorging), Perfecting Saho ( specifieke verzorging) en Brightening Saho (tegen donkere vlekjes en verkleuringen).

Q10 en moerbei

Ishibashi ontwikkelde tijdens drie jaar onderzoek een methode om sterke anti-aging ingrediénten te verwerken in producten die geschikt moeten zijn voor een gevoelige huid. Key-ingrediënt van de producten van Evidens de Beauté is het door Ishibashi ontwikkelde Qal Complex, een formule die bestaat uit vier anti-aging ingrediënten: Q10, niet nader genoemde aminozuren die voor langdurige hydratatie moeten zorgen, moerbijworteletract voor een heldere teint en drievoudig collageen. Drievoudig collageen moet op drie niveaus z’n werk doen. Micro-collageen moet voor celvernieuwing in de diepste huidlagen zorgen, medium-collageen voor de vochthuishouding in de middelste huidlagen en macro-collageen voor hydratatie en bescherming van de opperhuid.

De basis van alle producten van Evidens de Beauté is Eau de Fou bronwater uit de geboortestreek van Berthes. Dit water bleek door zijn extreem lage gehalte aan mineralen heel geschikt te zijn om te worden verwerkt in cosmetica. Voor de geur van de producten zijn parfumeurs uit Grasse verantwoordelijk.

Stevige prijs

De collectie bestaat uit zo’n 30 producten. Naast cleansers, crèmes, maskers, peelings en lotions biedt Evidens de Beauté ook bodycare, geurkaarsen, parfum en een travelkit. Vooralsnog zijn de producten in 10 huidverzoringsinstituten en Nederland verkrijgbaar. De prijzen liggen tussen de € 60,- voor een reinigingsgel en € 260,- voor een serum. Een complete peelingkit, met verschillende producten voor een complete peelingkuur,  kost € 314,- . Of de prijs de kwaliteit rechtvaardigt? Dat kunnen we je helaas (nog) niet vertellen. Er moet maar eens getest gaan worden! Je leest hier meer over het merk.

Helaas meldt de website niet welke salons in Nederland ermee werken, de website zegt doodleuk dat online bestellen uit Nederland ook nog niet kan. Handig, als je er al wel een pr-bureau op zet om het in Nederland onder de aandacht te brengen. Wat heb je eraan, als je weet dat het ook nog eens een kostbaar merk is? Hier is duidelijk niet goed nagedacht. Zowel niet door het bedrijf zelf als door de adviserende pr-partij. Kortom, typisch een merk waarvan je aan je Nederlandse theewater al aanvoelt dat het met stille trom weer zal verdwijnen.

Over deze schrijver

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Cookies

BeautyJournaal maakt gebruik van cookies.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen