shop Prescription Edelweiss Cream – clean beauty! Monique schreef al eerder over de geweldige crèmes van Prescription. Deze crèmes zijn volledig ‘clean beauty’ geformuleerd en dus heel veilig voor mens en milieu. Bovendien geven ze een uitstekende verzorging. Bekijken Eerlijk gezegd was ik in het begin vrij sceptisch toen ik de snoepnaam hoorde en de […]

04:29 - 02:41
luistertijd 04:29 - leestijd 02:41

Eerlijk gezegd was ik in het begin vrij sceptisch toen ik de snoepnaam hoorde en de “shocking pink” verpakking zag. De combinatie van rozenkleur en een zoete naam betekent doorgaans weinig originaliteit binnen de moderne parfumerie. Vaak zijn het zoete, fris-fruitige of fris-bloemige geuren voor meisjes. Best lekker, maar met gebrek aan karakter en alles wat de wereld van volwassenen zo aantrekkelijk maakt.

Een beetje drama, een druppel intrige en een hint van een ongebruikelijk contrast – daar zoek ik naar in een parfumflesje. Jonge meiden zijn daar meestal nog niet klaar voor. Toch is het deze keer wel raak….met de nieuwe Prada girl.

Prada Candy is gericht op de jonge vrouwen. Neem de speelse reclamecampagne (zie filmpje onderaan recensie) waarin de upcoming Franse filmster Léa Seydoux haar muziekleraar verleidt in een uitdagende “Apache” dans. Het shocking pink, haar pagekapsel en de liefzoete naam Candy – het klopt allemaal. Maar we kennen Prada’s imago ook van een andere zijde. Heel serieus…streng, onderkoeld elegant. De film, naar het gelijknamige boek “The Devil wears Prada”, heeft dat ons op een amusante wijze verteld. Ook deze elegantie zie ik terug in het nieuwe parfum.

De compositie is heel simpel – een karamelakkoord, de Laotiaanse benzoïn en musk. Het is gemaakt door Daniela Andrier, de vrouwlijke neus die voor meerdere Prada geuren heeft getekend. Zij is ook de parfumeur achter de Martin Margiela geur Untitled (een favoriet van BeautyJournaal’s Monique) en een aantal parfums voor Gucci en Armani.

De simpele elegantie van Candy is betoverend. Ik ruik duidelijk snoep – een mooie harde lichtzoete karamel met de nuancen van toffee en melk. Het is bijzonder hoe Daniela het beeld kon creëren zonder de geur zoet en plakkerig te maken.

Mede dankzij het feit dat ze een contrasterende basis heeft gebruikt van harsen en musk, waardoor de totale geur een echte Prada signatuur heeft behouden. Je herkent het meteen als je ooit een Prada geur hebt gedragen. Het is een beetje ziltig en houtig met accenten van nobele iris. Het zorgt voor een mooi, elegant aura met chique uitstraling.

Let even op, want als je deze geur op een papieren kaartje ruikt (zoals je geuren tegenwoordig krijgt aangeboden in een winkel om te ruiken), dan zal vooral de basis sterk naar boven komen, en ruik je minder de topnoten.  Normaal gesproken is dat net andersom op zo’n kaartje. Spray Prada Candy daarom vooral op je huid. Op mijn huid kwam er iets heel zachts, suedeachtigs naar boven, wat zich perfecte mengde met mijn eigen huidgeur. Dat is dan ook het karamelachtige, waarover ik al vertelde. Heel verleidelijk, zonder te opvallend te zijn.

Knap, hoe een parfum qua geur zo dichtbij ‘huid’ kan zitten waardoor er een intiem aura ontstaat, zonder walmen.

Dit is de Prada girl ten voeten uit. Een zelfverzekerde meid, die goed weet wat ze van het leven wil. Ze weet goed wat elegantie is en ze kan de schone schijn van echt kostbaar goud goed onderscheiden. Ze is lief, speels en uitdagend.

De “Apache” dans die ze in de reclame laat zien, verbeeld de eeuwige strijd tussen man en vrouw en hun primaire instincten. De strijd in deze dans wordt meestal door de vrouw gewonnen. En ik moet wel bekennen, het is Candy volledig gelukt om mijn hart te winnen!

Wat ik ook heel bijzonder vindt, is dat Candy vrij uniseks op mij overkomt, ongeacht de meisjesachtige rekwisieten. Dus dames, pas op! Een beetje nieuwsgierige man zal snel ontdekken dat deze geur ook mooi op de mannenhuid kan openen. En als hij zelfverzekerd genoeg is om zich niet door de roze kleur van slag laten brengen, is de kans vrij groot dat hij deze geur af en toe zal stelen.

Prada Candy is nu te koop. Eau de Parfum kost € 56,25 voor 30ml, € 75,20 voor 50ml en € 97,90 voor 80ml. De liefhebbers kunnen de geurige beleving uitbreiden met de badlijn. Een douchegel  € 34,75 voor 150ml, een bodylotion € 40,35 voor 150 ml en een bodyscrub €54,40 voor 200 ml.

Lees ook