Injectables Marketingtrends Zakenpraat

Sanofi-Aventis stopt met promotie van Sculptra injectable in Nederland

Onze journalist Hans Blommaert vernam via via dat het farmaceutisch bedrijf Sanofi-Aventis stopt met de communicatie rond de injectable Sculptra in ons land. Wij hebben dit geverifieerd en woordvoerder Marijke Cornet bevestigt dit inderdaad.

Sculptra is de laatste drie jaar behoorlijk intensief gepromoot in ons land via de media als een interessante filler om volume terug te geven aan het gezicht. BeautyJournaal produceerde er in 2010 nog een film over met actrice Inge Iepenburg. Begin dit jaar ontvingen wij nog een uitgebreid persdossier over de mogelijkheden met de filler.

Daarom verbaast het ons des te meer dat het bedrijf de communicatie en promotie van het product stop zet. Volgens de woordvoerder is het een puur zakelijke beslissing. ‘We hebben meer dan 200 medicijnen in onze portfolio en de aandacht ligt nu bij medicijnen tegen kanker en hart- en vaatziekten. We gaan terug naar de core-business,’ zo laat ze ons weten.

‘We hebben het vijf- zes jaar actief gepromoot. Het middel blijft in onze portfolio en het blijft leverbaar aan inmiddels opgeleide artsen.’ Cornet laat weten dat er ook geen nieuwe artsen meer opgeleid worden om met het middel te werken – zonder die opleiding mag je het niet gebruiken. Bovendien zullen er ook geen nascholingen meer gegeven gaan worden. Sculptra’s meest beroemde trainer uit Engeland, dr. Evans, is ook niet meer aan het bedrijf verbonden.

Opleiding en nascholing bij Sculptra is zeer belangrijk is. Het middel blijft langere tijd in de huid aanwezig en moet met grote precisie ingebracht worden om een gelijkmatig volume-effect te kunnen creëren. Bovendien moet je als arts een zeer beeldhouwkundig oog hebben om precies te weten in welke verhoudingen en waar het ingebracht moet worden voor een optimaal en natuurlijk resultaat. Geen arts wist dat zo goed over te brengen als Evans.

Lees ook:

Over deze schrijver

Hans Blommaert

Hans Blommaert

Journalist Hans Blommaert werkte jarenlang als mode- en beautyredacteur voor titels als sQueeze, FHM, Playboy en NU.nl, en schreef artikelen voor onder meer MAN, L’Officiel Homme en Weekend Knack.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.