• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Fillers / dermatologie
      • dr. David Mosmuller
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Inge Deceuninck
      • Mardge Pascaud
      • Sacha Sommers
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Biodroga MD
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • Prescription by SOAP
    • TheraVine
    • VIBRA-B
  • Video’s
  • Podcast
  • Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » De cijfers » Mondiale trends in de cosmetica-industrie

Archief artikel

Archief artikel

  • De cijfers, Marketingtrends, Zakenpraat

Archief: Mondiale trends in de cosmetica-industrie

  • 13 april 2011

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Dior Backstage Face & Body Foundation

Harriet vindt hem top! ‘Het is een lang houdbare foundation die je zelf kunt opbouwen van lichte tot volle dekking, door meerdere laagjes aan te brengen. De laagjes worden niet cakey, en de foundation houdt de hele dag lang, ook tijdens het sporten!’
BEKIJK

Onlangs bracht consultancybureau Euromonitor een rapport uit over de korte- en langere termijn ontwikkelingen in de cosmetica industrie wereldwijd. Hierin zitten een aantal interessante trends die we jullie niet willen onthouden. Een onderstaand tref je een compilatie aan. Het gehele rapport is hier te bekijken.

Private label oftewel ‘eigen huismerk’ doet het goed

Huidverzorgingsproducten met een eigen huismerk deden het erg goed het afgelopen jaar. Er werd voor 2,1 miljard dollar verkocht in 2010. Bij make-up van eigen huismerk werd er een groei geconstateerd van tien procent ten opzichte van het jaar daarvoor. In 2015 zal Latijns-Amerika met 83 miljard dollar de derde grootste markt zijn in dit segment.

Opkomende markten in waarde toegenomen

Producten worden steeds sterker afgestemd op lokale markten. Er wordt gekeken naar de behoefte van de consument. In Azië is er veel vraag naar huidblekende crèmes. Zo zijn de mannen in India erg ijdel, en is de cosmetica voor mannen een groeimarkt. In Latijns Amerika zijn straightening producten voor het haar booming.  

Nieuwe markt vs. ontwikkelingen in bestaande markt

Alle markten blijven groeien, hetzij de opkomende economieen dus het meest. De ontwikkelde markten hadden een totale verkoop van rond de 216 miljard dollar in 2010, de opkomende markten waren goed voor 166 miljard dollar. Latijns-Amerika en Afrika maken een flinke groei door binnen het premium cosmeticasegment, terwijl deze nog altijd laag blijft in Latijns-Amerika – daar blijf mass-market belangrijk. In de overige werelddelen zie je geen tot nauwelijks groeiende premium industrie.

High innovatie voor mass-market

Dit is een belangrijke nieuwe ontwikkeling: hoogwaardige innovaties beschikbaar maken voor de mass-market. Als voorbeeld in het rapport wordt de de genbeinvloedende technologie van L’Oreal genoemd, die eerst werd uitgerold onder de naam Genifique voor Lancome voor 87 euro en binnen no time ook bij L’Oreal Paris te koop was onder de naam Youth Code voor 21 euro. Zie ook hier ons eigen (BeautyJournaal) artikel over deze twee producten.

Meeliften op de professionals-markt

De afgelopen maanden hebben we al een aantal grote acquisities gezien van wereldspelers in de markt van professional brands. Denk aan Estee Lauder dat Smashbox overnam, aan L’Oreal dat Essie opkocht, aan Coty dat Sally Hanssen en OPI binnenhaalde. Merken die tot nu toe alleen via salons verkocht werden door gespecialiseerde, selectieve distributeurs.

Megatrends

Verder zijn er nog een aantal langduriger megatrends genoemd in het rapport. Prijs-kwaliteit verhouding met nadruk op prijs dominant aanwezig blijven. Opvallend vonden wij verder toch ook de aandacht voor de toenemende vergrijzing van de (Westerse) bevolking, de groei van Internet en mobiele applicaties. De rol die deze media uitoefenen bij aankoopbeslissingen van consumenten zal alleen maar groter worden. Zie ook het BeautyJournaal artikel over beauty-apps.

 Tot slot: duurzaamheid als vast onderdeel van marketingcommunicatie

In de marketing kent duurzaamheid meerdere betekenissen. Duurzaamheid is niet alleen van belang in het milieu maar het gaat ook over de wijze hoe je met je klanten omgaat. Duurzame relaties heb je nodig om verder te groeien met het bedrijf. Een opsteker voor menig cosmeticaconcern dat met name het pr-beleid heeft uitgekleed de afgelopen jaren waardoor contacten zijn geminimaliseerd en vernauwd tot emailverkeer en uitleenfaciliteiten voor de producten. Relatiebeheer mag weer beter op de agenda komen!

  • Lees hier meer zakelijk nieuws.

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Cherish behandelt Janissa’s acne en pigmentvlekken met Circadia. Wow!

Wat een prachtig Nederlands merk!

september
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Muze! De clean beauty podcast met Marieke Hop

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Hoi Josine, Botox werkt uit daar kun je zeker van zijn. Na een maand zou je… Hoofdpijn gekregen na Botox inspuiting? Expertadvies! Redactie, Monique
  • Hoi hoi, Ik zie dat deze column al oud is maar ook ik ervaar geen voorde… Hoofdpijn gekregen na Botox inspuiting? Expertadvies! Josine
  • hi helen, dank voor je zinvolle bijdrage. ik ben erg benieuwd welke haarpro… Shampoo bar review! Wat vindt het BeautyJournaal team van het blok haarzeep? Redactie, Monique
  • Behalve het feit dat de verpakking recycleerbaar is en hoe minder plastic h… Shampoo bar review! Wat vindt het BeautyJournaal team van het blok haarzeep? De Cock Helenq
  • Ik heb sinds mijn 55ste de ziekte van dercum. Het valt niet mee om de hele… Dermatoloog Francis Wu over de (veltbult) ziekte van Dercum Liz Hoogeveen
  • Wat het aantonen van siliconenpartikels in de bloedbaan betreft, JA het is … Expertvraag: kun je siliconen in het lichaam ook via een bloedtest aantonen COSSkidsNederland
  • Meeste mensen denken ook dat na de behandelingen gewoon door kunnen leven z… Kan cryolipolyse uiteindelijk zelfs dikker maken?! ferry
  • Hoi Hanny, het klopt, Marc Inbane is erg mooi en ook heel geliefd bij vrouw… Getest Marc Inbane natural tanning spray, glove en brush Redactie, Monique
  • Omdat ik me steeds meer bewust ben van de negatieve invloed van de zon, bes… Getest Marc Inbane natural tanning spray, glove en brush Hanny
  • Hallo Marion, je kan ons mailen via info@beautyjournaal.nl.… dr Frank Niessen: als borstverkleining en versteviging met inwendige bh mislukt Redactie, Monique

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen