shop Paula’s Choice Daily Wrinkle Defense spf 30 Favoriet al enkele jaren bij onze tester en model Mandy: ‘Deze dagcrème bevat een klein tintje die precies aansluit op mijn huidskleur. Het oogt heel fris en natuurlijk. Ook is het heel betaalbaar. Top dus! Bekijken Het in Frankrijk gevestigde luxegoederen-conglomeraat LVMH heeft een aantal overnames gedaan […]

01:46 - 01:03
luistertijd 01:46 - leestijd 01:03

Het in Frankrijk gevestigde luxegoederen-conglomeraat LVMH heeft een aantal overnames gedaan dit jaar, die de positie aanzienlijk versterkt wereldwijd, zo meldt Cosmetics Design vandaag. Het levert om omzetstijging van 9% op zo is nu al bekend.

In 2010 overschreed de totale verkoop van LVMH voor het eerst de 20 miljard, uitkomend op € 20.3 miljard euro wereldwijd. Het betekent een stijging van 19% ten opzichte van 2009. De winststijging bedroeg 29%, een bedrag van € 4.3 miljard euro.

In maart 2011 sloot het concern een overeenkomst af met het Italiaanse mode- en parfumhuis Bvlgari. LVMH is ‘controlerend’ aandeelhouder geworden in de familieonderneming en op haar beurt werd het bedrijf de tweede grootste familie-aandeelhouder binnen LVMH.

Naast horloges en sieraden produceert Bvlgari ook skincare en parfum, goed voor een verkoop van € 245.5 miljoen euro in 2010. LVMH ziet veel kansen in het skincare segment en overnames zijn daar ook op gericht.

Volgens cijfers van Euromonitor, zal de mondiale parfummarkt een voorspelde groei doormaken naar $ 5.2 miljard dollar tussen 2009-14, en voor de snelstgroeiende tak huidverzorging wordt een absolute groei van 12 miljard dollar voorspeld tussen 2009-14.

LVMH kondigde in februari van dit jaar ook een 70% belang aan in het Britse naturals-merk Nude Skincare. Daarvoor was al aangekondigde dat het botanische skincaremerk uit Amerika Ole Henriksen werd opgekocht. De merken zullen breed worden uitgezet bij LVMH’s retailketen Sephora.

In juli 2010 kocht LVMH ook een 70% belang aan in Brazilie’s grootste online cosmeticaretailnetwerk Sack aan. De online shop verkoopt meer dan 270 merken en trekt volgens LVMH meer dan vier miljoen unieke bezoekers per maand.

Brazilië wordt door de mondiale markt gezien als de een na snelst groeiende markt. China staat op nummer 1.

Lees ook