Beiersdorf bereidt zich voor op toekomstige groei en herpositioneert het merk NIVEA voor haar 100ste verjaardag. Met de business strategie ‘Focus on Skin Care. Closer to Markets.’, concentreert het bedrijf zich op haar kernkwaliteit huidverzorging, waarin NIVEA centraal staat. Het merk kondigt vandaag middels een persbericht haar plannen aan voor het 100-jarig bestaan, die bestaan uit een serie van wereldwijde activiteiten die gedurende het jaar plaats zullen vinden en in mei van start gaan. Hieronder vallen een omvangrijke marketingcampagne, globaal afgestemde point of sale activaties en een cross-mediale digitale consumentencampagne die zich focust op een jongere doelgroep. Hiervoor wordt het popicoon Rihanna ingezet. De wereldwijde viering wordt ondersteund door significante extra investeringen.
NIVEA zal een internationaal ‘Bedank-event’ organiseren om het 100-jarig bestaan samen met consumenten over de hele wereld te vieren. Bovendien zal een grote huidverzorging-toer in 75.000 promotiegebieden de detailhandel over de hele wereld bereiken. Dit moet naar verwachting voor 13 miljoen consumentencontacten zorgen.
“Over de afgelopen 100 jaar heeft NIVEA, dankzij het vertrouwen van onze consumenten, wereldwijd een iconische status opgebouwd als huidverzorgingsexpert. Wij zijn trots dat Rihanna NIVEA support in onze festiviteiten en meehelpt met het bouwen aan een nieuwe generatie fans.”, aldus Markus Pinger, lid van de Raad van Bestuur van Beiersdorf, verantwoordelijk voor Brands.
Als uiting van de betrokkenheid van Beiersdorf om direct in contact te staan met consumenten en om 100 jaar better skin care te vieren, zal NIVEA Rihanna’s tour sponsoren. Deze tour vindt in heel Noord-Amerika en Europa plaats vanaf eind mei. De multi-stedentour zal consumenten betrekken door middel van NIVEA-kanalen en de social media kanalen in eigendom van Rihanna en zal bestaan uit diverse NIVEA-branded activaties. Het concert van Rihanna zal 9 november in het Gelredome in Arnhem plaatsvinden.
Overigens zijn de grootschalige investeringen ook ingegeven door het feit dat de winsten van het Beiersdorf concern teruglopen en Nivea een van de merken is waarop nog een grote inhaalslag gemaakt kan worden, zo meldt CosmeticsDesign.com afgelopen vrijdag.