Uit recent onderzoek van het Amerikaanse pr bureau DeVries PR in opdracht van de grootste Amerikaanse vrouwenblog community BlogHer Inc. zou blijken dat blogs consumenten 2x sneller dan tijdschriften aan zetten tot aankoop van beautyproducten. Ook blijkt dat vrouwen liever naar een winkel gaan dan online kopen, als het om beautyproducten gaat. De resultaten van […]

03:18 - 01:58
luistertijd 03:18 - leestijd 01:58

Uit recent onderzoek van het Amerikaanse pr bureau DeVries PR in opdracht van de grootste Amerikaanse vrouwenblog community BlogHer Inc. zou blijken dat blogs consumenten 2x sneller dan tijdschriften aan zetten tot aankoop van beautyproducten. Ook blijkt dat vrouwen liever naar een winkel gaan dan online kopen, als het om beautyproducten gaat.

De resultaten van het onderzoek, naar winkelgedrag van vrouwen en de invloed van media op de aankoop van beauty- en verzorgingsproducten, zijn vorige week bekend gemaakt door BlogHer inc en DeVries PR. BlogHer inc is een belangrijke online nieuwsportaal en netwerk voor vrouwen en DeVries PR vertegenwoordigt de belangrijkste spelers in de Amerikaanse beautymarkt.

Het onderzoek geeft een inzicht in de verzorgingsindustrie van de VS, die een waarde heeft van $7 miljard. Vooral op het gebied van online vs. offline kopen geeft het veel inzicht. Daarnaast bekijkt het onderzoek de invloed van traditionele media vs. de invloed die blogs hebben op het aankoopproces en merkenvoorkeur van vrouwen.

Belangrijkste inzichten:

“Wij bij DeVries hebben lang geloofd dat blogs net zo veel invloed hebben op het aankoopproces als traditionele media. We hadden alleen de data niet om te bevestigen wat onze intuïtie al aangaf”, zegt Stephanie Smirnov (president van DeVries PR). “ Ons onderzoekspartnerschap met BlogHer inc is tot stand gekomen om onze hypothese over de invloed van blogger bij de aankoop van beautyproducten te bevestigen”.

“BlogHer’s onderzoek onder vrouwen naar het gebruik van social media en de invloed die het heeft op het aankoopproces heeft onze ogen geopend hoe ‘mainstream’ de impact van social media is geworden”, zegt Elisa Camahort Page (mede-oprichter van BlogHer inc). “Door dieper te kijken naar het beautysegment werd zelfs onthuld dat ‘online’ een grote virale invloed heeft, ondanks er toch graag in een fysieke winkel gekocht wordt uiteindelijk.”

Het onderzoek “Beauty is in the Eye of the Blog Holder” is als volgt tot stand gekomen: 

 De volledige resultaten van het onderzoek “Beauty is in the Eye of the Blog Holder” zijn hier te vinden http://www.blogher.com/beauty-eye-blog-holder-0 .

Belangrijke note van BeautyJournaal: wij kunnen niet garanderen dat dit onderzoek onafhankelijk tot stand is gekomen, gezien het feit dat betrokken partijen allebei een belang hebben bij een positieve uitkomst. Wij zullen binnenkort een artikel publiceren waarbij de Nederlandse situatie in kaart is gebracht.

 

 

 

Lees ook