• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Blogreview verkoopt 2x beter dan printadvertentie

Archief artikel

Archief artikel

  • Marketingtrends, Zakenpraat

Archief: Blogreview verkoopt 2x beter dan printadvertentie

  • 28 januari 2011

geschreven door 

Het BeautyJournaal-team

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Hairlust Hairgrowth & Repair vegan shampoo en conditioner

Heeft jouw kwetsbare haar ook veerkracht nodig? Hairlust maakt je haar schoon, maar ook luchtig en optisch voller. De hydratatie is geweldig.
BEKIJK

Uit recent onderzoek van het Amerikaanse pr bureau DeVries PR in opdracht van de grootste Amerikaanse vrouwenblog community BlogHer Inc. zou blijken dat blogs consumenten 2x sneller dan tijdschriften aan zetten tot aankoop van beautyproducten. Ook blijkt dat vrouwen liever naar een winkel gaan dan online kopen, als het om beautyproducten gaat.

De resultaten van het onderzoek, naar winkelgedrag van vrouwen en de invloed van media op de aankoop van beauty- en verzorgingsproducten, zijn vorige week bekend gemaakt door BlogHer inc en DeVries PR. BlogHer inc is een belangrijke online nieuwsportaal en netwerk voor vrouwen en DeVries PR vertegenwoordigt de belangrijkste spelers in de Amerikaanse beautymarkt.

Het onderzoek geeft een inzicht in de verzorgingsindustrie van de VS, die een waarde heeft van $7 miljard. Vooral op het gebied van online vs. offline kopen geeft het veel inzicht. Daarnaast bekijkt het onderzoek de invloed van traditionele media vs. de invloed die blogs hebben op het aankoopproces en merkenvoorkeur van vrouwen.

Belangrijkste inzichten:

  • Blogs inspireren consumenten 2x sneller (63%) tot een aankoop van een beautyproduct dan tijdschriften (26%) in een periode van 6 maanden.
  • Vrouwen hebben even veel vertrouwen in blogs die gaan over ouderschap(43%), gezondheid(42%) en lifestyle(37%) als in blogs die gaan over beauty en mode (43%).
  • Vrouwen vertrouwen de voor hen bekende bloggers meer dan de website van de winkel, sociale netwerken of forums tijdens het zoeken naar beauty-productinformatie.
  • Vrouwen kopen beautyproducten 4x sneller offline dan online. Vrouwen onderzoeken online en kopen offline.

“Wij bij DeVries hebben lang geloofd dat blogs net zo veel invloed hebben op het aankoopproces als traditionele media. We hadden alleen de data niet om te bevestigen wat onze intuïtie al aangaf”, zegt Stephanie Smirnov (president van DeVries PR). “ Ons onderzoekspartnerschap met BlogHer inc is tot stand gekomen om onze hypothese over de invloed van blogger bij de aankoop van beautyproducten te bevestigen”.

“BlogHer’s onderzoek onder vrouwen naar het gebruik van social media en de invloed die het heeft op het aankoopproces heeft onze ogen geopend hoe ‘mainstream’ de impact van social media is geworden”, zegt Elisa Camahort Page (mede-oprichter van BlogHer inc). “Door dieper te kijken naar het beautysegment werd zelfs onthuld dat ‘online’ een grote virale invloed heeft, ondanks er toch graag in een fysieke winkel gekocht wordt uiteindelijk.”

Het onderzoek “Beauty is in the Eye of the Blog Holder” is als volgt tot stand gekomen: 

  • BlogHer inc heeft i.s.m. DeVries PR een enquête van 25 vragen onder 25 miljoen BlogHer netwerk gebruikers verspreid. Vervolgens zijn er steekproefgewijs 1074 vrouwen geselecteerd, verspreidt over de VS.
  • De foutmarge is +/- 2.9%.
  • Het onderzoek is oktober 2010 uitgevoerd.

 De volledige resultaten van het onderzoek “Beauty is in the Eye of the Blog Holder” zijn hier te vinden http://www.blogher.com/beauty-eye-blog-holder-0 .

Belangrijke note van BeautyJournaal: wij kunnen niet garanderen dat dit onderzoek onafhankelijk tot stand is gekomen, gezien het feit dat betrokken partijen allebei een belang hebben bij een positieve uitkomst. Wij zullen binnenkort een artikel publiceren waarbij de Nederlandse situatie in kaart is gebracht.

 

 

 

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

De Maria Galland Hydra’Global facial voor Manous bij Sjoerd Vis

Wat heeft Mardge goede producten ontwikkeld om je brein te ontspannen!

Augustus
Mardge Pascaud, beauty innovator

Mardge Pascaud, beauty innovator

Video! Mardge Pascaud vertelt Monique op het strand over de Circadian ontspan je mooi-lijn + WIN!

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • @Marianne, elke huid is verschillend en deze lijn zal zeker niet voor ieder… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • Beste Freyer, Dank je voor de correctie. Je hebt deels gelijk betreffend… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? Hans van Montfort
  • Minoxidil heeft totaal geen invloed op DHT, minoxidil kan zelfs haar op lic… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? Freyer
  • Ik denk dat deze producten nog wel goed zouden kunnen zijn voor jonge huidj… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Ik zie het nu steeds meer dat meerdere zuren met elkaar in een complex zitt… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Redactie, Monique
  • Hallo Marianne, dank voor je reactie. Ja, 5 zuren in een een product lijkt … Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • No-nonsense.. en dan vijf zuren in één product? De enige 'meerwaarde' van… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Goed om te horen Albert, dat er zo natuurlijk uitziet. Begrijp je standpunt… Spreekuur met dr. Frank Niessen: kun je je kin opvullen met lichaamseigen vet, wordt dat mooi? Redactie, Monique
  • Hoi Nina, in deze producten zitten toegevoegde geen UV-filters. Weet je zo … TheraVine introduceert Ice Crystal Technology superbescherming tegen huidveroudering   Redactie, Monique
  • ik wil enkel weten of dit produkt een spf bescherming bied en zo ja welke ,… TheraVine introduceert Ice Crystal Technology superbescherming tegen huidveroudering   nina

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen