Het zogeheten grooming pakket is bedoeld voor mannen van alle leeftijden. Volgens businessanalisten groeit de markt voor mannenproduct gestaag, en zijn mannen steeds vaker op zoek naar verzorging met een snel, zichtbaar resultaat. De grote vraag was tot nu toe: hoe krijg je de aandacht van mannen voor al die nieuwe innovaties? ‘Mannen gaan niet graag […]

01:04 - 00:38
luistertijd 01:04 - leestijd 00:38

Het zogeheten grooming pakket is bedoeld voor mannen van alle leeftijden. Volgens businessanalisten groeit de markt voor mannenproduct gestaag, en zijn mannen steeds vaker op zoek naar verzorging met een snel, zichtbaar resultaat. De grote vraag was tot nu toe: hoe krijg je de aandacht van mannen voor al die nieuwe innovaties? ‘Mannen gaan niet graag naar de winkels om cosmetica te kopen,’ vertelt oprichter Paul Johnson van Men are Useless .

Hij gelooft daarom in thuisbezorging. Johnson beaamt dat het een pro-actieve aanpak is van het probleem. Komt de man niet naar de winkel, komt de winkel wel naar hem toe. Traditietrouw zijn het nog altijd de vrouwen die de meeste producten voor mannen kopen.

De cosmeticapakketten komen in drie maten. De instapprijs is 12 euro, waarvoor je een doos met dagelijkse nodigdheden krijgt als shampoo, scheerschuim, scheermesjes, douchegel, en dergelijke. Men verwacht vooral dat het rond een kerstdagen een vlucht zal gaan nemen.

Lees ook