Hebben wij hier in Nederland nog even geen weet van dit goudgerande nieuws van uberluxe cosmeticamerk La Prairie, in New York werden de beautyredacteuren gefeteerd op spannend nieuws: om te ruiken en te smeren!
Toen Life Threads, de parfumlijn van La Prairie vorig jaar uitkwam, waren wij direct verrukt. Een gouden, zilveren en een platina geur, vrij vertaald naar een groene floral, een oriental floral en een meer chypre floral. Nu lezen we in de New York Times online dat in Amerika in september een uitbreiding komt met maar liefst weer drie geuren. Nu vernoemd naar edelstenen: Ruby, Emerald en Saffier. Hoe ze ruiken, dat weten we nog niet, maar we zijn heel blij met dit nieuws. We vinden het sinds de komst van Silver Rain begin 2000 zo verrassend hoe dit oorspronkelijke huidverzorgingsmerk toch ook zulke chic-glamourous geuren weet te presenteren. Geuren waar het billion dollar gevoel echt wel van af druipt, maar zonder dat het ordinair wordt.
Tijdens de überchique presentatie werd ook een nieuwe hals-decolléte crème geïntroduceerd. La Prairie wordt door de journaliste omschreven als het cosmetica-equivalent van de Apple computer. Leuke vergelijking, zo hadden wij het nog nooit bekeken. Maar het is natuurlijk ook maar net welke beelden er in jouw eigen referentiekader rond drijven. Apple staat bij ons niet op de harddisk, alwas het alleen maar omdat we niet op Apples werken en ook die drive niet voelen om dat wel te willen doen.
Ons referentie kader stuurt ons veel meer in de richting van de good old jaren’80, het yuppentijdperk, de definitieve doorbraak van de glossy magazines in Nederland. Menig merk dat in die tijd furore maakte is al lang onderuit gegaan of heeft zich op een wel zeer nadrukkelijke fashion-manier vernieuwd. La Prairie heeft daar nooit aan meegedaan, is altijd trouw gebleven aan de kernwaarden van kostbare huidverbetering, een merkwaardige mix van degelijke Zwitserse chic met een flamboyant gouden randje, waardoor zowel oud geld als nouveau riche zich er altijd aan is blijven laven. La Prairie representeert voor ons een beeld dat bevroren is in de tijd, maar op een verrassende wijze altijd actueel blijft, omdat hun sterke doelgroep zich ook aan die waarden en uitingen blijft conformeren.
Bekijk ook: