• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Cosmetisch medisch » Injectables » Vraag aan dr Frank: bulten in mijn gezicht door Bio Alcamid

  • Cosmetisch medisch, Expertadvies, Injectables, Plastische chirurgie

Vraag aan dr Frank: bulten in mijn gezicht door Bio Alcamid

  • 8 juni 2010
  • Reageren
like

geschreven door 

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

Als bio alcamid eenmaal in de huid zit, wordt het snijden of zuigen om het eruit te halen. Maar dat zal niet zonder littekens gaan.

Misvormd door injectables

De lezeres vertelt:

‘Ik heb een jaar of 8 geleden, op advies van een arts( velthuis kliniek), bio alcamid ingespoten gekregen. Zou volledig veilig zijn en niet gaan inkapselen. Nu weten we wel beter, harde plekken in mijn gezicht en een bobbel….. Maar wat nu. Ik heb begrepen dat het eruit gezogen kan worden,maar complicaties zijn niet uitgesloten. Heeft u een advies voor mij?’

 

dr. Frank Niessen, expert en plastisch chirurg bij Mittsu Institute in Amsterdam antwoordt:

Beste mevrouw,

Laat ik eerst even uitleggen wat voor soort injectable u heeft gehad. Bio Alcamid behoort tot de groep permanente fillers. Dit zijn materialen die ingespoten worden ter opvulling van rimpels of defecten en niet door het lichaam worden afgebroken.

Er ontstaat een bindweefselkapsel omheen. De voordelen van deze blijvende fillers is dat wat je inspuit blijft zitten. Dus je weet precies het resultaat en hoeft doorgaans niet nog eens geprikt te worden. De nadelen zijn dat  het lichaam er een afweerreactie op kan ontwikkelen. Dit resulteert in zwelling, roodheid en soms pijnklachten. Door de ontsteking kan er onderhuids weefsel verloren gaan en kunnen er daardoor onregelmatigheden van de huid ontstaan.

Deze permanente fillers zijn door de nadelen die ze kunnen geven omstreden geworden, maar niet verboden om te injecteren. Het wordt nog steeds gebruikt omdat je dus maar 1x hoeft te spuiten, je hoeft niet zoals bij niet permanente fillers na verloop van tijd weer terug te komen om het opnieuw op te vullen.

Maar andere redenen waarom het nog steeds gebruikt wordt, ondanks de nadelen, is simpelweg omdat er geld aan verdiend wordt en er onverantwoordelijke artsen zijn die niet willen zien dat je patiënten hiermee moedwillig kunt verminken. In uw geval was dit overigens acht jaar geleden nog niet allemaal zo bekend, maar nu dus wel. Dus als artsen het nu nog gebruiken, beoordeel ik dat als onverantwoord.

Omdat er inmiddels zoveel over de bijwerkingen bekend is, is het dus ook voor consumenten belangrijk om te weten. De problemen treden dan wel niet bij iedereen op, maar als ze optreden hebben ze wel grote gevolgen. Die risico’s worden bijvoorbeeld groter bij operaties.

Heb je toch een permanente filler in je gelaat laten spuiten, acht ik het verstandig dat je voortaan bij operaties sowieso ter preventie antibiotica inneemt, ook bij het trekken van een kies. Op dat moment komen er namelijk bacterien in de bloedbaan, die neer zouden kunnen slaan op de permanente filler en mogelijk de oorzaak zijn van de onstekingsreacties. Kortom: heb je permanente filler in je gezicht en moet je voor het een of ander geopereerd worden, meldt het over die filler, omdat operaties een trigger kunnen zijn voor onstekingsreacties rond dat ingespoten materiaal.

Als je nu inderdaad met een ontstekingsreactie rondloopt, kun je ontstekingsremmers gebruiken. Lokaal of systemisch, maar dat haalt de oorzaak niet weg. Uiteindelijk moet de permanente filler verwijderd worden. Dit is lang niet altijd makkelijk. Je kunt proberen de filler weg te zuigen, of te verwijderen middels een operatie. Er zit helaas niets anders op, er zijn geen andere mogelijkheden op dit moment.

Tot slot zou ik dit soort middelen niet gebruiken en ik zie het liefst dat ze echt verboden worden. De alternatieven zijn oplosbare fillers, waarbij een hyaluronzuur-achtige filler de voorkeur geniet. Deze fillers blijven afhankelijk van de soort, 3 tot 12 maanden zitten. Ook is het mogelijk om rimpels en defecten te vullen met lichaamseigen vet. Hiervan verdwijnt ongeveer een derde tot de helft.

Ten tijde van de behandelingen, in de periode waarbij het ook bij u gedaan is,  leken de permanente fillers een goede oplossing te bieden. Niemand heeft toen moedwillig patiënten kwaad willen doen. Nu het bekend is wat voor problemen deze fillers geven en artsen het toch nog injecteren, denk ik dat een claim meer kans maakt. Dit is een vraag voor een jurist, en alleen van toepassing als het nog recent gebruikt is en complicaties geeft, en dat is in uw situatie niet het geval.’

Lees ook dit complete overzicht van adviezen onze medisch experts en lezersvragen over deze injectable!

  • Lees hier ook de andere Q & A’s met dr. Frank Niessen

In het magazine Linda werd eerder dit jaar een reportage gemaakt over mensen die verminkingen hebben overgehouden aan injectables. Je leest hier diverse reacties.

  • Ten tijde van de productie van dit artikel was Frank Niessen nog werkzaam bij Esthetisch Centrum Jan van Goyen, tegenwoordig werkt hij als plastisch chirurg in het Mittsu Institute in Amsterdam en als staflid in het VU Medisch Centrum in Amsterdam. Bekijk zijn werk als arts ook op Frank Niessen.com
  • Heb jij een vraag aan Frank Niessen? Mail hem via ons contactformulier, o.v.v. Frank. Je krijgt persoonlijk antwoord. 
like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

Plastisch chirurg en littekenspecialist Frank Niessen noemt zichzelf een innovatief en creatief plastisch chirurg. Op het esthetisch cosmetische vlak zoekt hij naar de beste verfraaiingsmogelijkheden om de veranderingen die zijn patiënten wensen er ook zo natuurgetrouw mogelijk uit te laten zien. ‘Noem het anatomische harmonie,’zegt hij. ‘Je bent eigenlijk heel creatief aan het beeldhouwen. Je overziet de patiënt in zijn of haar geheel.’ Frank Niessen heeft in 2018 zijn eigen kliniek opgericht in Amsterdam, het Mittsu Institute.
Zij/haar nieuwsberichten
dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg

Plastisch chirurg en littekenspecialist Frank Niessen noemt zichzelf een innovatief en creatief plastisch chirurg. Op het esthetisch cosmetische vlak zoekt hij naar de beste verfraaiingsmogelijkheden om de veranderingen die zijn patiënten wensen er ook zo natuurgetrouw mogelijk uit te laten zien. ‘Noem het anatomische harmonie,’zegt hij. ‘Je bent eigenlijk heel creatief aan het beeldhouwen. Je overziet de patiënt in zijn of haar geheel.’ Frank Niessen heeft in 2018 zijn eigen kliniek opgericht in Amsterdam, het Mittsu Institute.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
ua-hayri
ua-hayri
Cosmetisch medisch Cosmetische dermatologie Expertadvies Gezicht Injectables Klinieken Monique schrijft Psychologie Rimpels en slapte

Monique is bij arts Hayri Hortoglu: En dan blijft ineens je foundation in die rimpel zitten….

Schermafbeelding 2020-11-25 om 21.24.47
Schermafbeelding 2020-11-25 om 21.24.47
Cellulite Contourverbetering Cosmetisch medisch Injectables Klinieken Lichaam

Cellulite: microneedling, de massage staaf en injectables. Wetenschappelijk onderzoek!

frank niessen
frank niessen
Beautyvideo's Borsten/decollete Cosmetisch medisch Expertadvies Injectables Klinieken Lichaam Operatietechnieken Plastische chirurgie Psychologie

Video met dr. Frank Niessen: nieuwe borsten met eigen vet, siliconen eruit

ua-botox2
ua-botox2
Beautyvideo's Cosmeticaclaims Cosmetisch medisch Cosmetische dermatologie Expertadvies Gezicht Injectables Klinieken Rimpels en slapte

Video! 1 minuut met dr. Frodo: welke soorten botox zijn er? En welke kies ik?

ua-tattoopoli
ua-tattoopoli
Cosmetisch medisch Klinieken Lichaam Medische tatoeage

Tattoo-allergie! Dermatoloog Sebastiaan van der Bent schiet te hulp

Enlight474
Enlight474
Cosmetisch medisch Dermatologie Gezicht Lichaam Monique schrijft Psychologie

Monique’s review: mijn volgende 7 maanden met Invisalign, deel 2

54 reacties

  • daphne schreef:
    3 mei, 2018 om 22:51

    Ik lees hier boven dat plastisch chirurg Han Wilmink zo goed zou zijn met Lipo filling.
    Echt niet !!
    Ik heb een lipo filling laten doen bij deze arts bij de Velthuis kliniek in Eindhoven.
    Na 3 weken was al het getransplanteerde wet weer helemaal verdwenen, geen resultaat meer te zien.
    Veel geld kwijt voor helemaal niets.
    Bij klacht kreeg ik te horen, jammer het heeft bij u niet “gepakt”.
    In hun folders e.d. wordt wel wat anders beloofd.
    De arts heeft aan zijn inspanningsverplichting voldaan , resultaat is dan niet van belang.
    Na een onbeschofte reactie op mijn klacht kon ik met lege handen en beurs vertrekken.
    De arts reageerde erg bot . ik was maar lastig. “kan gebeuren” bedankt en tot ziens.
    Voor mij geen Dr. Wilmink of Velthuis kliniek meer.
    Wat een teleurstelling was dat na al die mooie beloftes.
    Ga lekker naar een ziekenhuis, goedkoper en betere zorg.

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    7 augustus, 2014 om 17:05

    Beste Nan, wij hebben helaas geen inzicht in wat verzekeraars vergoeden. Het beste kun je hiervoor even contact opnemen met je eigen verzekeraar. De trend is wel dat er steeds minder tot niets meer op het gebied van esthetisch zorg vergoed wordt. Tenzij er wellicht zeer serieuze (gezondheidsbedreigende) klachten zijn. Er zijn natuurlijk verzekeraars die middels bijverzekeren voor cosmetisch medische zaken wel vergoedingen geven, maar nogmaals: je zal even moeten bellen met je verzekeraar hierover.

    like
  • nan schreef:
    7 augustus, 2014 om 15:58

    Hallo,

    Wordt het verwijderen van bio alcamid met de laser? (onderhuids verwarmen van alcamid) vergoed door de zorgverzekering?
    Ik ben aanvullend verzekerd bij IZZ

    Dank u

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    25 juni, 2014 om 15:18

    Beste Michel, we hebben inmiddels een goed adres voor je geadviseerd gekregen in Belgie: het coupure centrum in Gent.
    veel succes!

    like
  • sanne schreef:
    11 juni, 2014 om 15:50

    Hallo de bulten kunnen alleen van de buitenkant eruit gehaald worden

    like
  • Kaatje schreef:
    11 juni, 2014 om 15:50

    Ben blij als het eruit is, hopelijk met zo min mogelijk schade,
    Groetjes en bedankt voor delen van informatie

    like
  • Kaatje schreef:
    11 juni, 2014 om 15:46

    Hartstikke bedankt voor je uitgebreide informatie Suzan!
    Als ik het goed begrijp hebben ze eerst bij de Velthuis kliniek dat spul uitgezogen.
    Had je er toen al last van ? In de zin van tintels over je gezicht of pijn?

    En kreeg je dus na de behandeling infectie ? Hielp antibiotica dus niet
    En die lipo filling is dus niet zo zeer voor de littekens maar meer om wangen weer voller te maken?

    Ik heb zelf maandag een gesprek met Ali Pirayesh. Hij opereert vanuit de binnenkant van je gezicht zodat je minder littekens krijgt. Zal wel dure oplossing zijn vrees ik
    En dinsdag een gesprek met Kouwenberg in Doetinchem.
    Ik ben wel een beetje bang dat ze in een ziekenhuis wat botter te werk gaan.
    Zoals bij Sanne in het olvg.

    like
  • Suzan schreef:
    10 juni, 2014 om 19:41

    kan met een roesje kan met gehele narcose en kan ook onder plaatselijke veroving. Ik heb steeds met plaatselijk gedaan en is goed te doen. Nam me dan wel zelf iets rustgevends in en dan lig je er lekker relaxt bij. voor narcose betaal je ook extra 400 euro. En het voordeel met plaatselijk is ook nog eens meteen naar huis toe!

    like
  • sanne schreef:
    10 juni, 2014 om 18:26

    Ik heb 19 littekens geen gezicht 🙁

    like
  • sanne schreef:
    10 juni, 2014 om 18:23

    Hallo is dat onder narcose de lippofillig of plaatselijke verdoving gr

    like
  • Suzan schreef:
    10 juni, 2014 om 18:10

    wilmink werkt ook freelance bij velthuis carlo welters niet. Wilmink werkt volgens mij in het catharina ziekenhuis of maxima mediscch centrum in velthuizen. Noi weet je lipofilling is in het ziekenhuis een stuk goedkoper dan bij de velthuiskliniek dit omdat het ook commercieel is en heel veel personeel rond loopt. Mij lipofilling was een 1000 euro oer keer en bij twee wangen was dit 1400 euro en 1x keer heb ik het vergoed gekregen van mijn zorgverzekering. En nee niet vanuit binnenste van het wang maar vvan de buitenkant was noodzaak ik had een infectie en in de mond zitten heel veel bacteriën de meeste namelijk ! Maar je ziet niks meer van het litteken. Lijkt op een natuurlijk kuiltje in de wang en het witte streepje zie je niks meer van. en de infectie is gekomen na het eruit halen met een spuit maar niet door Carlo Welters
    ik ben super tevreden over hem maar Han Wilmink is ook een arts zeer bekend met de problematiek misschien nog wel meer omdat hij ook bij velthuiskliniek werkt

    groetjes en succes

    like
  • Kaatje schreef:
    10 juni, 2014 om 11:41

    En hebben ze jou wel vanuit je wangen geopereerd of via de buitenkant?

    like
  • Kaatje schreef:
    10 juni, 2014 om 10:49

    En hoe kan het dat jij nog een keer een infectie kreeg Suzan?

    like
  • Kaatje schreef:
    10 juni, 2014 om 10:11

    Wat een boel gedoe zeg! M
    Suzan, ben jij meer tevreden over de specialisten in het St. Anna ziekenhuis dan over de velthuiskliniek.? Of maakt dat niet veel uit?

    like
  • Suzan schreef:
    9 juni, 2014 om 23:41

    sint anna ziekenhuis of bij http://www.cosmedic.nl daar zijn meedere chirurgen bekend met de problematiek van de bio alcmid zoals dr han wilmink en carlo welters

    like
  • sanne schreef:
    9 juni, 2014 om 22:10

    hallo waar zit die arts in geldrop suzan

    like
  • Suzan schreef:
    9 juni, 2014 om 20:49

    Ik heb de bio alcamid eruit laten halen had het in twee kanten van mijn gezicht terhoogte van mijn wangen bij velthuiskliniek laten doen Dr Paris Melis heeft er een gedeelte uitgehaald. Ik heb ook nog een infectie gekregen in het gezicht toen ben ik terecht gekomen in Geldrop daar heeft dr Welters de infectie behandeld door het geïnfecteerd weefsel eruit te schrapen. Na een halfjaar heeft hij een lipofilling gedaan bij het geïnfecteerde wang.Vet uit mijn buik/ Het litteken heb ik bij een huidtherapeuten laten behandelen met de led lamp en met de dermaroller en op het laatst met laser. Het is hierdoor perfect genezen. Maar ook de lipofilling en de stamcellen die hierin zitten hebben ook hier aan bij gedragen dat je bijna niks meer ziet van mijn deuk en litteken. Ik heb er drie x in totaal een lipofilling gedaan de derde keer ook mijn andere wang waar nog een klein gedeelte inzit en dat je er ook niet uitkrijgt dan moet je het al weg snijden het zit echt verweven. Maar dit is ook rustig en nog maar een kleinere hoeveelheid Ik ben blij dat ik weer een normaal gezicht heb. En door dat de plastic chirurg me verwezen heeft naar een huidtherapeute krijg jedoor de aanvullende verzekering de behandeling bij de huidtherapeute helemaal vergoed.

    like
  • kaatje schreef:
    9 juni, 2014 om 14:13

    was het bij jou door je gezicht verspreid bijvoorbeeld? Als je niet wilt mailen is ook oke maar ik zit met veel vragen 🙁

    like
  • kaatje schreef:
    9 juni, 2014 om 13:52

    zou jij mij prive willen mailen Sanne? ik heb heel veel vragen. Ik begin 1 bult te krijgen en weet niet goed wat te doen. Ben jij tevreden over olvg.

    like
  • sanne schreef:
    8 juni, 2014 om 20:21

    nee monika heb 19 lidtekens maqar het is eruit ga nu lippofillig doen in amsterdam olv daar halen ze het eruit

    like
  • Monika Borghart schreef:
    7 juni, 2014 om 18:37

    waar heb je het eruit laten halen Sanne? en word dit vergoed? was de operatie aan de binnenkant
    t (dus via je wangen)

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    3 juni, 2014 om 07:29

    Goedemorgen Sanne, ik zie je vraag, maar ik weet niet welke arts dat is, daarvoor kun je het beste zelf het OLVG bellen. Je kunt anders ook bellen met Esthetisch Centrum Amsterdam en vragen of chirurg Frank Niessen deze ingreep uitvoert.

    like
  • sanne schreef:
    2 juni, 2014 om 22:49

    ik heb 19 lidtekens de bio-alcamid is eruit ik wil graag weten een goede arts die lipofiling doet maar krijg geen antwoord terug
    gr sanne

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    2 juni, 2014 om 21:54

    phew Michel, we gaan eens een check doen voor je, en we melden ons weer. dit is namelijk niet eenvoudig – om weg te halen.

    like
  • michel schreef:
    2 juni, 2014 om 20:58

    Goedenavond.

    Weten jullie ook een goede arts die bio alcamide verwijderd in België?

    Alvast bedankt

    like
  • sanne schreef:
    1 april, 2014 om 14:52

    hallo
    ik zie dat ze in het amsterdam bij olvg bio-alcamid eruit halen mag ik de naam van de arts dank u wel
    mvg sanne

    like
  • Anita schreef:
    22 oktober, 2013 om 03:30

    Ik heb ook bulten gekregen naar injecties met juvederm Het zou naar een jaar verdwijnen
    Heb een allergische reactie gehad en voel me nog steeds ziek hoe kan ik deze ingekapselde bulten laten verwijderen?

    Anita

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    9 juli, 2012 om 08:37

    beste arzu, we hebben je vraag voorgelegd aan dr frank niessen. je krijgt bericht van ons.

    like
  • Arzu schreef:
    8 juli, 2012 om 23:00

    Ik heb een vraag, nu lees ik een hoop dingen over bio Alcamid. Hoe slecht dit eigenlijk is om je gezicht ermee te vullen.
    Ik wil namelijk mijn lippen opvullen dit ivm dat ze echt enorm smal en dun zijn. Ik heb eerder in 2004 wel een tijdelijke opvulling gedaan. Nu dacht ik zelf aan een permanente opvulling omdat ik geen zin geen tijd heb om dit elke keer opnieuw te laten op vullen. Maar eerlijk gezegd na alles wat ik lees weet ik even niet meer wat het beste is om ze ermee te laten opvullen. Als het goed is, is er ook iets van dat je dus je lippen kan op laten vullen met je eigen lichaamsvet van een ander plek?? Of ik nu juiste informatie heb gehad weet ik dus ook niet helemaal zeker, maar goed wat adviseerd u in mijn geval?

    Met vriendelijk groet

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    7 juni, 2012 om 14:28

    dag marion, we gaan je vraag voorleggen aan dr frank niessen, hij werkt veel met lipofilling injectables.

    like
  • Marion Molleman schreef:
    7 juni, 2012 om 13:41

    Ook ik heb ongeveer 7 jaar geleden bioalchemid boven mijn mond laten spuiten.
    Gelukkig nergens last van, ik hars regelmatig boven mijn mond en heb ook 2 implantaten in mijn mond laten zetten. Maar nu komen de rimpeltjes toch weer terug, en weet niet wat ik kan doen, ik zou het liefst ze laten opvullen met eigen lichaamsvet. Wat raadt u mij aan? Moet ik de bioalchemid eerst laten verwijderen?

    Met vriendelijke groet,

    Marion Molleman
    Amsterdam

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    2 april, 2012 om 10:45

    beste corine, we sturen het antwoord van dr Niessen aan jou per mail maar we plaatsen het hier ook nog even:

    Beste Corine,

    Het is een goed idee om via de onderooglid operatie het Bioalcamid te laten verwijderen.
    Mijn eigen ervaring leert dat dat nog niet makkelijk is wanneer het Bioalcamid verspreidt in de weefsels ligt. Wanneer er een duidelijk kapsel omheen zit is het wel goed te doen. Maar ook dan blijft het lastig en niet geheel voorspelbaar of alles weg is.

    Groet,

    Dr. Frank Niessen

    like
  • Redactie, Monique redactie, monique schreef:
    9 maart, 2012 om 10:25

    hoi corine, arts frank niessen beantwoord hier online geen vragen. ik knip en plak je vraag wel even en stuur hem rechtstreeks aan hem toe.

    like
  • natascha schreef:
    9 maart, 2012 om 08:15

    corine ga naar dr kouwenberg in doetinchem hij is bekend met de problematiek van bio alcamid ik heb met een lotgenote gemaild die heeft ook die bio alcamid laten weghalen middels ooglidcorrectie bij d Kouwenberg Ik zelf heb het in mijn wangen eruit laten halne gedeeltelijke en laten bij vullen met eigen vet het resultaat is al bevredigend volgende maand krijg ik mijn volgende lipofilling en zal het resultaat weer verbeteren Ben er o gelukkig mee !! sterkte

    like
  • Corine schreef:
    22 februari, 2012 om 09:43

    Beste dr Frank,

    Ruim 8 jaar geleden ben ik geïnjecteerd met bio alcamid.

    krijg nu inderdaad ook verharde stukken onder mijn ogen.
    wil dit nu in combinatie met een onderooglidcorrectie correctie laten verwijderen.

    Is dit een goed idee?

    groeten,Corine

    like
  • Chantal de Nas schreef:
    4 januari, 2012 om 14:19

    Goede middag dr. Niessen,

    Is het verantwoordt om in een eerder geinfecteerd gebied Bio-Alcamid en Aquamid te injecteren om het gebied weer haar natuurlijke vorm te geven. Daarnaast na welke periode is het medisch verantwoordt om hersteloperaties/her-injecteren uit te voeren in een gebied wat eerder geinfecteerd is geweest.

    Tijdens elke behandeling van permante fillers , moet anti-biotica standaard worden voorgeschreven?
    Daarnaast mogen beide fillers Aquamid en Bio-Alcamid door elkaar heen gebruikt worden.

    Graag verneem ik van u op korte termijn, dit voorstel heeft een collega arts aan mij voorstelt.
    Echter wil ik van te voren zeker weten of dit wel verantwoordt is.

    Mvg,

    Chantal de Nas

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    19 augustus, 2011 om 08:12

    beste Franka, Frank Niessen werkt als plch.ch. ook in de Jan van Goyen kliniek in Amsterdam, bekijk hier zijn profielpagina maar:https://www.beautyjournaal.nl/onze-experts/plastisch-chirurgie/frank-niessen/

    verder hebben wij in ons team ook dr Peter Velthuis, dermatoloog en medisch dir. van de Velthuis Klinieken, ook dit is een uitstekend adres voor een injectables behandeling. Bekijk maar hier:https://www.beautyjournaal.nl/onze-experts/cosmetische-dermatologie/peter-velthuis/

    als je wilt weten wie al onze experts zijn, dan is hier een overzicht: https://www.beautyjournaal.nl/onze-experts/

    like
  • Wanda schreef:
    13 augustus, 2011 om 19:01

    Dr. Frank

    Ik wil graag kleine rimpeltjes in mijn gezicht, lippen en voorhoofd, laten opvullen. Ik had zelf gedacht aan een Hyaluron Filler. Wat zou u mij aanraden en waar kan ik dit het beste laten doen. Er is zoveel op dit gebied, kunt u mij informeren. Groetjes Wanda

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    19 mei, 2011 om 19:17

    Beste Adri, we hebben je vragen voorgelegd aan onze experts.

    like
  • A. Bellinck schreef:
    19 mei, 2011 om 10:49

    Dr Frank, ik heb ongeveer 6jr geleden bio alcamid in laten spuiten.
    3jr geleden ben ik door een kaakchirurg aan een wortel van een kies geholpen.
    Daarna heb ik weken verhoging gehad tot ik een penicillinekuur heb gekregen.
    Deze wang voel ik nog altijd: er is ook een onderhuidse verdikking.
    Ik weet niet waar ik het best hiermee naartoe kan gaan, maar er moet wel iets gebeuren. Ik ben bij een plastisch chirurg geweest die het d.m.v. liposuctie uit heel mijn gezicht wilde verwijderen. Om het daarna weer op te vullen met eigen vet. Dit lijkt mij te rigoreus. Wat zou u mij aanraden?
    In afwachting van uw advies,
    Met vriendelijke groet,
    Adri

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    11 april, 2011 om 08:55

    beste erna, we geven je hierbij het antwoord van dr frank niessen even door:

    Je mondholte is de minst schone plek van het lichaam, doordat zich er veel bacterien bevinden.
    Wanneer je een operatie in de mondholte ondergaat, of een ingreep waarbij de barriere van je mondslijmvlies wordt onderbroken, dan komen er bacterien uit de mondholte in je bloedbaan en die kunnen dan op de Bioalcamid gaan zitten. Omdat deze niet doorbloed is is een latere behandeling met antibiotica vaak niet succesvol, omdat de antibiotica niet met het bloed op de plaats van de Bioalcamid komt. Daarom geef je voor de ingreep antibiotica die de bacterien die toch in de bloedbaan komen zal doden.
    Het is belangrijk dit eerst te overleggen met je tandarts. De tandarts of huisarts kunnen je de antibiotica voorschrijven. Bij oppervlakkig boren van een kies is er geen contact met de bloedbaan.

    Met vriendelijke groet,

    Dr. Frank Niessen

    like
  • Erna schreef:
    8 april, 2011 om 16:46

    Dr. Frank,
    Ik heb 7 jaar geleden bio alcamid in laten spuiten. Nu lees ik dat deze injectable getriggerd (geinfecteerd) kan worden bij operaties maar ook bij het trekken van een kies. Wat wordt bedoeld met ingrepen in de mondholte. Want ik moet binnenkort een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Is het dan ook aan te bevelen om ter preventie antibiotica te nemen? Kan de tandarts deze antibiotica geven, of gaat het via de huisarts? En hoe zit het bij het boren van een kies? Graag hoor ik van u!
    groet, Erna

    like
  • Redactie, Monique redactie, monique schreef:
    15 februari, 2011 om 09:10

    @marsha, beste marsha, ik mail ook jou even het antwoord door van dr Niessen wat hij ons per email doorgaf, inzake bioalcamid en dermarollers:

    Beste Marsha,

    Het triggeren van de Bioalcamid lijkt op te treden wanneer er bacterien in de bloedbaan komen. Dat treedt op bij ‘smerige’ ingrepen, zoals in de mondholte.
    Ik neem aan dat je voor het gebruik van de dermaroller de huid desinfecteert, zodat je daar geen kans op hebt. Daarnaast komt de roller niet diep genoeg.

    Groet,

    Frank Niessen

    like
  • Redactie, Monique redactie, monique schreef:
    15 februari, 2011 om 09:09

    @margret, beste margret, ik mail je hierbij het antwoord door van dr. niessen in welk ziekenhuis men het meest gespecialiseerd is in het verwijderen van bioalcamid en/of siliconen:

    De meeste ervaring hebben ze in het OLVG in Amsterdam bij de plastische chirurgie.

    Groet,

    Frank Niessen

    like
  • natascha schreef:
    27 januari, 2011 om 18:05

    hallo monique kunnen de antwoorden van de dermaroller ook hier gepubliceerd worden want ook ik wil graag weten wat het antwoord is. Ik heb namelijk voor het litteken te behandelen van de bio alcamid een behandeling met de dermaroller ondergaan dank u

    like
  • Redactie, Monique redactie, monique schreef:
    24 januari, 2011 om 21:04

    Beste Margret, we zullen je vraag voorleggen aan dr Frank Niessen.

    like
  • Margret van Hest schreef:
    24 januari, 2011 om 20:57

    Graag zou ik namen willen van gespecialiseerde artsen/specialisten in het verwijderen van bio alcamid en siliconenolie. Wie heeft veel ervaring en hele goede resultaten?

    like
  • Redactie, Monique Redactie, Monique schreef:
    7 januari, 2011 om 14:27

    beste marsha, we zullen je vraag doorgeven aan de arts.

    like
  • Marsha Duin schreef:
    6 januari, 2011 om 23:13

    Een vraag aan pls. ch. Niessen. Ik ben schoonheidsspecialiste en werk met de dermaroller. Een klant van me heeft 5 jaar geleden Bio Alcamid laten inspuiten met verschrikkelijke gevolgen. De huid ziet er nu erger uit dan voorheen. Ik las in uw stuk dat operaties de ingekapselde injectables kunnen triggeren. Geldt dit ook voor de Dermaroller? De naaldtjes van de dermaroller die ik gebruik zijn niet langer dan 1,5mm.

    like
  • Jolanda schreef:
    5 augustus, 2010 om 23:16

    Frank, bedankt!
    Had ik nooit verwacht, leerzaam.
    Bedoel je dan de vrije radicalen?
    Ik ga mijn celbiologie weer eens opfrissen!

    like
  • Redactie, Monique redactie, monique schreef:
    5 augustus, 2010 om 15:14

    beste jolanda, pls.ch. frank niessen heeft ons nog een antwoord gepost op jouw vraag over de carcinogeniteit van opvulmaterialen:

    “Nu worden die fillers nog niet zo heel lang gebruikt, maar bij borstimplantaten lijkt er juist wat minder borstkanker te ontstaan bij patienten na het gebruik van protheses. Het idee is dat er als gevolg van het lichaamsvreemde materiaal een geringe immuunreactie ontstaat. We maken dagelijks tumorcellen aan die ons immuunsysteem opruimt. Die extra immuunreactie zou juist mee kunnen helpen om de gevormde tumorcellen op te ruimen. Frank Niessen, plastisch chirurg.’

    like
  • Redactie, Monique schreef:
    9 juni, 2010 om 20:13

    jolanda, vraag neergelegd bij Frank Niessen.

    like
  • Jolanda schreef:
    9 juni, 2010 om 18:26

    Deze filler werkt letterlijk als een implantaat, die dus afstoot-reacties veroorzaakt. Zou Prednison een aangewezen middel zijn?
    Als ik het goed begrijp zijn deze slachtoffers levenslang op hun hoede en een kleine dip in de afweer kan het weer doen opvlammen.
    Zou het ook kunnen dat deze ontstekenigsreactie carcinogeen kan worden?

    like
  • Mardge Pascaud schreef:
    9 juni, 2010 om 00:00

    Helemaal eens met wat Dr. Niessen hier meldt. Je kunt het echt bestempelen als onverantwoord of moedwillig verminken als artsen nu nog met fillers zoals Bio alcamid of Dermalive durven te werken. Drama’s zien we ervan… En inderdaad was er 10 jaar geleden nog niet zoveel bekend over deze problematiek. Maar artsen die nu nog steeds gemalen contactlenzen durven te injecteren in plaats van te kiezen voor eigen vet of hyaluronzuur : %^$#**&^@ !! Inderdaad, ik kan me er boos om maken.

    like

Reageren X

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Niet te jong en niet te oud, luister waarom...

Maart
drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts

drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts

Video! 1 minuut met dr. Frodo: vanaf welke leeftijd kun je Botox nemen?

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Beste mevrouw, meneer, u kunt rechtstreeks contact opnemen met de kliniek v… Plastisch chirurg Frank Niessen: het geheim van littekenloze wondgenezing Redactie, Monique
  • Ik heb verschillende littekens op mijn onderbenen. Veroorzaakt doordat ik g… Plastisch chirurg Frank Niessen: het geheim van littekenloze wondgenezing A.C. van Emmerik-Pieké
  • Goed om te horen Mary. Spannend, die nieuwe productontwikkelingen. Ik ben e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, Monique
  • Absoluut Kitty, de energie kan weer stromen, en hopelijk blijft het zo!… Patricia vertelt: ‘Ineens huil ik. In 11 weken lockdown verloor ik een stukje van mezelf….’ Redactie, Monique
  • Zo waar en herkenbaar en precies hoe ik mij ook voel(de). Zo blij dat we we… Patricia vertelt: ‘Ineens huil ik. In 11 weken lockdown verloor ik een stukje van mezelf….’ Kitty
  • inmiddels van Combray bericht gehad dat ik PC met SPF 50 er overheen kan do… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Mary, als de zon nog feller wordt kun je er nog steeds voor kiezen om Combr… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. redactie, monique
  • Ha Mary en Monique, ik sluit me graag aan bij Monique... Combray gebruik ik… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Corine
  • He Monique, dank voor je reactie. Welk zonbeschermingsproduct gebruik ji… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Ha Monique ! Leuk dat je zo snel weer reageert.... ik ben zeker tevreden m… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen