Dertienhonderdtien mannen hadden er aan meegedaan en dit aantal wordt beschouwd als een representatief getal voor de Britse populatie over alle regio’s, sociale klassen en leeftijden heen. Er zou in Engeland ook een nieuw mantype zijn opgestaan, de Retrosexueel, een vent die claimt ouderwetse rituelen te blijven omarmen¬† maar ook heel trots is op zijn […]

01:13 - 00:43
luistertijd 01:13 - leestijd 00:43

Dertienhonderdtien mannen hadden er aan meegedaan en dit aantal wordt beschouwd als een representatief getal voor de Britse populatie over alle regio’s, sociale klassen en leeftijden heen.

Er zou in Engeland ook een nieuw mantype zijn opgestaan, de Retrosexueel, een vent die claimt ouderwetse rituelen te blijven omarmen  maar ook heel trots is op zijn schoonheidsverzorging. Welke rituelen en hoe ouderwets die dan zijn ,wordt helaas niet duidelijk uit het artikel.

65% van de mannen zegt cosmetica te gebruiken als een dagelijkse routine, waarvan ook nog eenderde zegt meer dan 10 britse pond per week aan toiletspullen te komen. Op 1 staat shampoo, daarna volgt de zelfbruiner (!?) en vervolgens zonbescherming.

En hoewel mannen steeds meer aan grooming doen, blijft zo’n 39% trouw de vrouwenproducten daarvoor kopen.

Anti-verouderingsmiddelen zijn de belangrijkste aankeilers van de groei in het mannensegment. Daarbij laat L’Oreal zich vooral inspireren door de eigen innovaties in het vrouwensegment. In Engeland zou er nu een Touche Eclat op de markt zijn, en er zullen nog heel wat innovaties gaan volgen, laat men weten.

Lees ook