Uit statistische gegevens blijkt dat er inderdaad enkele verschillen zijn tussen een mannen- en een vrouwenhuid. De mannenhuid is wat dikker en wat vetter dan de vrouwenhuid. Maar, er zijn ook genoeg mannen met een gevoelige en droge huid. Veel opvallender zijn de verschillen in attitude tussen hoe mannen en vrouwen cosmetica en huidverzorging in […]

01:26 - 00:51
luistertijd 01:26 - leestijd 00:51

Uit statistische gegevens blijkt dat er inderdaad enkele verschillen zijn tussen een mannen- en een vrouwenhuid. De mannenhuid is wat dikker en wat vetter dan de vrouwenhuid. Maar, er zijn ook genoeg mannen met een gevoelige en droge huid. Veel opvallender zijn de verschillen in attitude tussen hoe mannen en vrouwen cosmetica en huidverzorging in het algemeen beleven. Mannen gaan al wel steeds meer cosmetica gebruiken, het blijven absoluut de vrouwen die grootverbruiker zijn. Ze smeren niet alleen vaker, ze gebruiken ook meer verschillende producten dan mannen. Vrouwen besteden traditioneel nog altijd meer aandacht aan hun uiterlijk dan mannen maar ook aan de behoeften van hun huid.

Het wordt gezegd dat de meeste producten¬† die op de markt verkrijgbaar zijn zowel door mannen als vrouwen gebruikt kunnen worden, zolang ze bij het huidtype passen. Natuurlijk zijn er verschillen in smaak als het om parfumering en smeerbaarheid en het huidgevoel gaat, en dat maakt ook waarom mannen en vrouwen liever hun ‘eigen’ producten kopen. De markt speelt hier dan ook bewust op in: door aparte segmenten te maken. Natuurlijk zijn er ook merken te vinden die zich geheel androgyn opstellen. Je ziet dat vooral bij de Amerikaanse zg. cosmeceutical merken, waaronder dr. Murad, dr. Brandt etc.

Lees meer nieuws over mannencosmetica in de rubriek ‘Voor hem’

Lees ook