Marketeer en merkenbouwer pur sang Paul Moers heeft rechten en milieukunde gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Paul heeft een zeer brede ervaring opgedaan binnen de totale voedselketen. Hij is begonnen als trainee bij Cargill waar hij gewerkt heeft op het gebied van valuta arbitrage het charteren van zeeschepen en de handel in commodities. Daarna […]

02:41 - 01:36
luistertijd 02:41 - leestijd 01:36

Paul MoersMarketeer en merkenbouwer pur sang

Paul Moers heeft rechten en milieukunde gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam.

Paul heeft een zeer brede ervaring opgedaan binnen de totale voedselketen. Hij is begonnen als trainee bij Cargill waar hij gewerkt heeft op het gebied van valuta arbitrage het charteren van zeeschepen en de handel in commodities. Daarna heeft hij gewerkt voor Cacao de Zaan als sales en marketing manager. In 1987 stapte hij over naar Unilever waar hij werkzaam was op het gebied van speciality oils and fats. In 1993 werd hij directeur voor de margarine en bakkerij activiteiten voor Unilever zuid Oost-Azië waarvoor hij in Jakarta ging wonen.

Na de Unilever periode heeft hij de laatste stap in de keten gemaakt door te gaan werken voor Albert Heijn en Gall&Gall. Bij dit laatste bedrijf was hij algemeen directeur.

Daarna was hij enige jaren verbonden aan het MBA programma van de Universiteit van Kopenhagen en was hij werkzaam als zelfstandig consultant.

In 2005 werd hij mede oprichter van het merkstrategiebureau HIGHvalue in Amsterdam. Dit enthousiaste bureau is gespecialiseerd in het bouwen van merken en heeft in dat kader ook kwalitatief en kwantitatief onderzoek in eigen huis. Positionering, doelgroepinzicht en externe en interne activering vormen een geheel. Klanten voor wie HIGHvalue de inspirerende sparring partner bleek zijn grote ondernemingen uit verschillende sectoren. Het bedrijf werkt op een zeer methodische manier en heeft daarmee veel succes. Klanten zijn o.a. DSM, AVEBE, Interpolis, Friesland bank, Allianz, Perry Sport, Actie Sport, Politieacademie, etc

Paul Moers is daarnaast schrijver en publicist. Hij heeft in 2005 ‘New, private brands’ geschreven (over de opkomst van de huismerken) en in 2006 is het boek ‘Industrial Marketing in the new branding arena’ uitgekomen. Dit boek beschrijft de gevolgen van de opkomst van private labels voor de industriële bedrijven in de productieketen. Dit boek werd genomineerd voor de marketing literatuurjaarprijs 2006. In november 2007 verscheen zijn nieuwste boek ‘Merk toch hoe Sterk’. Dit boek gaat over het merk als strategische factor in het ondernemingsbeleid en werd ook genomineerd voor de marketing literatuurjaarprijs (2008).

In januari 2010 publiceert hij zijn nieuwste boek met daarin 10 inspirerende marketingoplossingen voor nieuwe groei. Hij is gecertificeerd RM en in 2009 uitgeroepen tot behorend tot de beste marketeers van Nederland (Tijdschrift voor Marketing). Daarnaast publiceert Paul regelmatig in vakliteratuur, is veelvuldig spreker op allerlei congressen en deelt originele opinies op radio en tv. Paul Moers zijn heldere visie fungeert als een vruchtbare bodem waaruit bewezen succes ontstaat.

Lees ook