• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Zakenpraat » Marketingtrends » Zet mannenmake-up nu echt door? Antoinette van den Berg zegt ja!

Archief artikel

Archief artikel

  • Make-up, Marketingtrends, Voor hem, Voor hem, Zakenpraat

Archief: Zet mannenmake-up nu echt door? Antoinette van den Berg zegt ja!

  • 20 juli 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Esthecin haargroeiserum 3 maanden kuur

Betere haarkwaliteit, minder haarverlies. Binnen drie maanden is er significant effect!
BEKIJK

Luid en overenthousiast krijgen we de Nederlandse maar in Italie wonende trendwatcher aan de telefoon. Heerlijk…druk een knop in en de prikkelende visies blijven stromen, we just love it! Maar goed, Antoinette, weet je het zeker, of is dit weer een mooi staaltje selffulfilling prophecy?

‘Ik ben er alert op geworden door de muziekindustrie, mannen als Pete Dogherty voor Cavalli en Keith Richards voor Louis Vuitton, beiden met veel eyeliner op de ogen. Het zijn klassieke merken die dit nu wel doen. Later zag ik de band Placebo op MTV, ook weer ontzettend opgemaakt. Tokyo Hotel, ook zo opgemaakt. Als je oog er dan op valt, zie je hoe zeer het al gewoongoed is bij muzikanten.

Zal het niet vooral tot zo’n creatieve scene beperkt blijven?

‘We zijn het gaan onderzoeken en kwamen ook bij bodydecoratie uit, de tatoe’s. Nu ook heel normaal…

Maar tatoe’s zijn alweer over het hoogtepunt heen, is nu zo volks….

‘Het is wel een signaal dat de man toe is aan decoreren, ze laten ook veel mooiere afbeeldingen maken. En wat dacht je van piercings, oorbellen en accessoires…..

Accessoires? Dat is zo metroman….dat is toch ook alweer uit? Het archetype woeste man komt toch weer terug?

‘Een man met eyeliner is heel sexy en ruig hoor, zoals we het nu gebruikt zien worden. Helemaal niet vrouwelijk. Dat gedoe rond wat gay is en wat niet interesseert me helemaal niet meer. Wij signaleren een mannelijk make-upgebruik en we vertalen dat nu ook in producten. Mannencreme is nu toch ook heel normaal? Kijk ook eens op luchthavens hoe groot het aanbod cremes en parfums voor mannen al is.

Maar wat is dan mannelijk? Meer tribal?

‘We denken niet meer zo. Male, female, fuck you…dat zag ik laatst op een T-shirts staan. Seksespecifiek denken is niet meer interessant. De inspiraties komen nu uit heel andere hoeken: de bloggers worden steeds bepalender, vooral zij die mensen fotograferen.  Vroeger bepaalden stylisten de trends, nu zijn het de bloggers die de streetstyles binnenhalen. Alles is mixen en matchen volgens een heel eigen manier van doen.

Wat bedenk je nu dan voor cosmeticamerken?

‘We doen vooral tailormade projecten. Grote internationale merken tonen belangstelling voor onze visies, maar het zijn vooral nog de niches die met ons samenwerken. Maar men roept nu wel: ‘mannen, dat is het gewoon.’

Maar we horen al zo’n tijd dat mannen the next big thing zijn, we zien het alleen nog niet terug op straat en in investeringen vanuit de markt ook niet

‘Wij werken niet meer seizoensgericht, we kijken echt op de langere termijn. Dit ontwikkelt zich echt door, maar we zeggen er dan ook bij: maak geen aftreksels van vrouwenproducten, dan gaat het mis. Dus geen zwarte nagellak in een glazen potje, wij hebben voor mannen viltstiften ontworpen zodat ze op verschillende manieren hun nagels kunnen versieren, ipv alleen keurig gelakt. Of producten met kliksystemen zodat het makkelijk mee te nemen is. We zijn bezig met een lijn die we Markus noemen.

Lees ook:

Ook Carl Rohde gelooft in mannencrème

Van welke make-up houden de BN’ers?

Maakt cosmetica mannen onvruchtbaar?

Gillette gaat op de pornografische toer

Kan Botox haaruitval voorkomen?

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Monique krijgt de prachtige zomerpeeling van Circadia. Wat een volle huid!

Wat heeft Mardge goede producten ontwikkeld om je brein te ontspannen!

Augustus
Mardge Pascaud, beauty innovator

Mardge Pascaud, beauty innovator

Video! Mardge Pascaud vertelt Monique op het strand over de Circadian ontspan je mooi-lijn + WIN!

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Ik denk dat deze producten nog wel goed zouden kunnen zijn voor jonge huidj… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Ik zie het nu steeds meer dat meerdere zuren met elkaar in een complex zitt… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Redactie, Monique
  • Hallo Marianne, dank voor je reactie. Ja, 5 zuren in een een product lijkt … Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • No-nonsense.. en dan vijf zuren in één product? De enige 'meerwaarde' van… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Goed om te horen Albert, dat er zo natuurlijk uitziet. Begrijp je standpunt… Spreekuur met dr. Frank Niessen: kun je je kin opvullen met lichaamseigen vet, wordt dat mooi? Redactie, Monique
  • Hoi Nina, in deze producten zitten toegevoegde geen UV-filters. Weet je zo … TheraVine introduceert Ice Crystal Technology superbescherming tegen huidveroudering   Redactie, Monique
  • ik wil enkel weten of dit produkt een spf bescherming bied en zo ja welke ,… TheraVine introduceert Ice Crystal Technology superbescherming tegen huidveroudering   nina
  • Hallo Monique, dat durf ik echt niet. Zelfs de meeste collega's weten niet … Spreekuur met dr. Frank Niessen: kun je je kin opvullen met lichaamseigen vet, wordt dat mooi? albert
  • Lijkt me fantastisch! Helaas pecuniae causa... ;-)… GA MET ONS MEE! Met de BeautyJournaal parfumreis van het jaar! Naar FLORENCE! Dorine
  • Goed he Dorine, ga je mee;-)… GA MET ONS MEE! Met de BeautyJournaal parfumreis van het jaar! Naar FLORENCE! Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen