• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Parfum » Vrouwen » Nieuwe parfumtrends; vooral vers geperst

Archief artikel

Archief artikel

  • Parfum, Vrouwen

Archief: Nieuwe parfumtrends; vooral vers geperst

  • 27 april 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Coolibar strandjurkje van UV-werende stof spf 50

Dit jurkje met 3/4 mouwtje is gemaakt van ZnO SUNTECT materiaal. Het heeft een UV-werende werking vergelijkbaar met een spf 50. Gemaakt van katoen en geïmpregneerd met zinkoxide.
BEKIJK

Hoewel het aantal nieuwe productintroducties in de cosmeticaindustrie nog redelijk op peil blijft, zien we wel interessante verschuivingen plaatsvinden om de aandacht van de consument nog meer te vangen. Het zoveelste celebgeurtje uitbrengen of de zoveelste flanker van een beroemde lucht is niet voldoende meer. En kingsize verpakkingen zijn ook al te duur. Consumenten kopen niet alleen minder vaak nieuwe geuren, ook het gebruik van parfum neemt af, waardoor men dus langer met de flesjes doet. Marktbureau Euromonitor voorspelt dat bijvoorbeeld in de US tegen 2012 de verkopen met ruim 14% gekrompen zullen zijn. Europa zal daar niet ver vandaan blijven.

Marketeers bezinnen zich op nieuwe creatieve mogelijkheden om de geest uit de fles te houden als lokker voor de consument. Een manier daartoe, met het oog op de recessie, is het aanbieden van kleinere flesformaten, bijvoorbeeld tasformaten met rollerbal, parfumsteentjes, reisverpakkingen (hou Chanels luxe tasverstuiver van Coco Mademoiselle met goudglitter in de gaten vanaf aug. 2009). Niet alleen wordt de ludieke verpakking steeds belangrijker, maar wie kleinere porties aanbiedt, geeft de consument het gevoel het parfum tegen een voordeliger prijs te kopen, wat natuurlijk absoluut in werkelijkheid niet het geval is. Het is een psychologische truc. Bovendien trekt het ook jongeren aan met een kleinere portemonnee.

Andere triggers zijn vernieuwingen in geur. We zien al houtachtige geuren voor vrouwen, maar ook de bloemen worden lichter en meer fruitig en er is een opkomst van zg. superfruits. Heftige tropische fruitgeuren van mango, papaya, guave, ananas, naast andere gourmand ofwel eetbare ingredienten als chocola, koffie en dergelijke.

De wow-factor wordt weer steeds belangrijker.

Natuurlijk laten de classics zich ook niet onbetuigd, juist om het unieke, magische, artisanale karakter te onderstrepen en het daarbij op te nemen tegen de hausse aan celebgeuren, waaraan zeker inde US nog altijd maar geen einde aan lijkt te komen. Hoewel….de twee kampen verdedigen hun territorium met steeds meer vuur. Gelooft de een dat celebgeur, designerparfum en miniverpakkingen belangrijk worden, de ander gelooft dat het allemaal beter wordt als er minder introducties per jaar komen (het zijn er nu honderden), meer focus op parfum maken als kunst en het verspreiden van de waarlijke magische boodschap van het reukwater.

Vooral van dat laatste zijn wij groot fan. We maken nu een reeks parfumfilms waarin enkelvoudige ingrediënten aan bod komen. Bekijk hier onze film over de Omanthus bijvoorbeeld.

Ondertussen nemen we nog een slokje van de heerlijke old skool eau de colognes die zich dit voorjaar met groot genoegen aandienen. Er kan ons niet genoeg alcohol in zitten:-)

Lees ook: Summervibes, sprankelend blauw en helder groen in geur en kleur

Lees ook: Monique vertelt samen met geurexpert Tanja Deurloo in het beautyboek Mooi zijn en Mooi blijven hoe je een persoonlijk parfum tot de geur van je leven kunt maken

Lees ook: Jean-Claude Ellena’s parfum Vanille Galante is vooral een waanzinnig boeket lelies

Bekijk ook op BeautyJournaal TV: De nieuwe lentegeuren voor 2009

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Ultrasound voor je gezicht, zo gaat dat met Icoone en Venus

Wat heeft Mardge goede producten ontwikkeld om je brein te ontspannen!

Augustus
Mardge Pascaud, beauty innovator

Mardge Pascaud, beauty innovator

Video! Mardge Pascaud vertelt Monique op het strand over de Circadian ontspan je mooi-lijn + WIN!

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Gerti, het is Feeling GoodS (met een S op het eind): https://www.feelinggoo… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • @Marianne, elke huid is verschillend en deze lijn zal zeker niet voor ieder… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • Beste Freyer, Dank je voor de correctie. Je hebt deels gelijk betreffend… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? Hans van Montfort
  • Minoxidil heeft totaal geen invloed op DHT, minoxidil kan zelfs haar op lic… Expertadvies: Is Esthecin beter dan minoxidil tegen haaruitval? Freyer
  • Ik denk dat deze producten nog wel goed zouden kunnen zijn voor jonge huidj… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Ik zie het nu steeds meer dat meerdere zuren met elkaar in een complex zitt… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Redactie, Monique
  • Hallo Marianne, dank voor je reactie. Ja, 5 zuren in een een product lijkt … Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Gerti
  • No-nonsense.. en dan vijf zuren in één product? De enige 'meerwaarde' van… Gerti test de Sali Hughes x Revolution no-nonsense huidverzorgingsproducten Marianne H.
  • Goed om te horen Albert, dat er zo natuurlijk uitziet. Begrijp je standpunt… Spreekuur met dr. Frank Niessen: kun je je kin opvullen met lichaamseigen vet, wordt dat mooi? Redactie, Monique
  • Hoi Nina, in deze producten zitten toegevoegde geen UV-filters. Weet je zo … TheraVine introduceert Ice Crystal Technology superbescherming tegen huidveroudering   Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen