shop Dyson Supersonic Föhn Dit is echt de allerbeste föhn die we ooit getest hebben, en ook al is hij al enkele jaren op de markt: hij is onovertroffen! Hij geeft een gerichtere luchtverdeling op je haar, waardoor de pluizigheid minder kans krijgt. En dat is ook echt zo. Stylingproducten worden door de uitgekiende warmte […]

01:41 - 01:00
luistertijd 01:41 - leestijd 01:00

Ze zegt dat vrouwen juist leeftijdgenoten willen zien in reclames die voor hun doelgroep bestemd zijn. Isabel is zelf veertien jaar het gezicht van Lancôme geweest en werd vervangen toen ze veertig was. Ze heeft er blijkbaar nog altijd wroeging over. Ergo, ze is ervan overtuigd dat oudere vrouwen het merk links laten liggen omdat het ongeloofwaardig is met de vertoning van te jonge gezichten.

“Ik begrijp wel dat ze in de advertentiewereld dromen willen verkopen, maar ik ben er niet zeker van dat vrouwen dromen van jong blijven. Ik doe dat in ieder geval niet”, aldus Rossellini.

“Ik droom er wel van elegant en verfijnd te zijn”, vervolgt de actrice tegen de krant. “En alle onderzoeken wezen uit dat vrouwen juist blij waren met een 40-jarige die de antiverouderingscrème aanprijst. Een meisje in de twintig die hetzelfde doet, dat klopt niet”.


Fijn dat ze ertegen ageert, zouden meer vrouwen willen opstaan? Maar in het specifieke geval van Lancôme is het wellicht voor Rossellini toch raadzaam om met haar benen in het nu te gaan staan, want Lancôme gebruikt voor de anti-rimpelproducten voor de ‘ervaren’ huid wel degelijk oudere modellen: Juliette Binoche voor Renergie en Laura Morante voor de lijn Absolue. Daarnaast kiezen merken zoals Dior ook heus voor oudere modellen zoals Sharon Stone. Ook L’Oreal laat een ‘ervaren’ vrouw zien in de vorm van Andie McDowell, en Jane Fonda, en zo zijn er wel meer. Oke, meestal flink gephotoshopt, maar ze zijn toch echt flink de veertig voorbij.

Lees ook