• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Samantha Kool
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • BABOR
    • Biodroga MD
    • C-ME skincare
    • Esse Probiotic Skincare
    • IK Skin Perfection
    • iS Clinical
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • QMS Medicosmetics
    • TheraVine
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Lichaam » In de spa » Welke tien beautytrends domineren het internationale toneel?

Archief artikel

Archief artikel

  • Cosmetisch medisch, Gezicht, Haar, In de spa, Klinieken, Lichaam, Lichaam en zon, Marketingtrends, Natuurlijk 100%, Wassen, Zakenpraat, Zon

Archief: Welke tien beautytrends domineren het internationale toneel?

  • 19 maart 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

SO’BiO étic Ultra Rich handcream

De grote favoriet van Monique: een ongelofelijk zalige geur en het heerlijke zachte huidgevoel voor een superprijsje! Organic! Géén microplastics!
BEKIJK

1. Multi-Tasking, geldbesparende producten 
Denk aan producten die meerdere functionaliteiten hebben, zoals in the US het geroemde  Joey New York’s Quick CTSM2, een all-in-one toner, scrub, cleanser en masker. Niet alleen goed om de huid in conditie te houden maar ook je portemonnee te ontzien. Ook samengestelde facial kits doen het goed, om thuis je spa te creeeren.

2. Dokters die aan name-dropping doen
Dermatologen als Murad, Perricone, Wexler en Brandt staan in de voorhoede van een nieuwe generatie artsen die er niet meer voor terugdeinzen om zichzelf te promoten: niet alleen als de beste dokters voor je huid en je ziel, maar ook om je hun eigen smeersels aan te bieden. Het is HOT (!!) om je eigen producten uit te brengen. Ook in Nederland is deze tendens langzaam maar gestaag groeiende. Er zijn ook al tal van websites waarin chirurgen en huidartsen zichzelf promoten. Hannah Hakze was een van de eerste Nederlandse huidtherapeuten die zichzelf met producten en behandelingen op de kaart zette, in het buitenland doen steeds meer huidtherapeuten en schoonheidsspecialisten dit. Wie volgt in Nederland?

3. De helende kracht van edelsteen….
Goud, zilver en zelfs platinum (La Prairie!) lijken al niet meer mee te tellen, het is edelsteen wat de klok slaat, niet alleen om mee te masseren maar vooral om te verwerken in cosmetica. Vooral in spa’s schijnt het wonderen te doen. In Nederland kennen we de makeup van Mieke Roovers en natuurlijk de make-up die zij ook deels ontwierp voor Rituals. Eedelsteenpoeder is het nieuwe mineraal. Glanst lekker, mooi van kleur, en vooral ook erg fijn van verhaal. Een beetje magie helpt om de dag door te komen…..

4. Voeding! 
Voeding wordt de nieuwe cosmetica, let maar op. Biologisch geteelde voeding, cremes met probiotica (denk aan Genifique van Lancome, maar in de US ook merken als Bioelements en Nude en in Japan Revecy en natuurlijk cremes waarin moleculen uit voeding zijn verwerkt. Zoals tomaat in Ella Bache.

5. Het anti-oxidant kan niet stuk

Vitaminen a, c en e zijn inmiddels ordinair. Een beetje merk strooit met thee extract, edelweiss, resveratrol, en tal van nieuwe exotische vruchten verschijnen straks ten tonele als brengers van heilzaamheid voor de huid.

6. De zonnefilter controverse 
Zijn minerale filterdeeltjes echt te klein voor de huid, omdat er nanotechnologie is gebruikt, waardoor die deeltjes in het lichaam gaan zwerven en uiteindelijk ook in het milieu, waar ze niet meer uit te verwijderen zijn? Zijn synthetische filters ook taboe omdat ze allergische reacties kunnen veroorzaken? Zijn anti-oxidanten uit planten straks het nieuwe filter? Deze zomer zullen de discussies weer oplaaien. Ook op BeautyJournaal, dat de debatten over de kansen en gevaren van zonnefilters op de voet volgt.

7. Sulfaat vrije shampoos
Shampoo zonder sodium laureth sulfate (SLS), een schuimmiddel is slecht voor huid en haar, het droogt onnodig uit en werkt daarmee overgevoeligheden alleen maar in de hand, zo zeggen tegenstanders en aanhangers van het natuurlijke verhaal. Menig lijn komt daarom ook al met sulfaat vrije producten. Veronderstel zeg, je wilt de publieke opinie niet tegen je hebben. Wees hem maar voor, ook al zijn de bewijzen minimaal, je toert gewoon mee op deze fabeltrein. Grote stijgers zijn nu Leonor Greyl (erg lekker trouwens!) en Sumbody.

8. Organic Panic
Terwijl sommige merken een gevecht moeten leveren om uberhaupt voor een zo gewild keurmerk dat het ecotintje onderstreept, in aanmerking te komen en parabenen en andere synthetische stoffen uit de formules gooien en hun verpakkingen duurzaam maken, bekijken andere merken rustig of ze A) wel groen willen zijn, B) welke kleurschakering binnen het groene spectrum ze willen gaan aanhangen. Het groene gezicht kent namelijk vele gradaties en met elk van hen kun je de consument wel om de tuin leiden, danwel verleiden. Daarbij vullen wij als Hollandse experts aan dat het hard nodig dat is GROEN gewoon KEIHARD gedefinieerd moet gaan worden, en wellicht gaat NaTrue in Europa daarbij helpen.

9. De hammam is HOT
Spa-expert Dirk Jan Meijer heeft het goed voorzien, binnen het spapalet is de hammam the next bing thing. Vooral in Amerika, maar ook in Europa zien we talrijke nieuwe initiatieven, van badhuizen tot producten. Omdat in een hammam minder intenstief gebruik wordt gemaakt van personeel dan in gewone spa’s, ziet men het ook als een interessante recessieproof ontspanningsactiviteit.

10. Harde wetenschappelijke feiten verkopen 
God wat zijn we het daar mee eens. Ook wij dragen vooral merken en producten een warm hart toe die het lef hebben om de wetenschappelijke bewijzen op tafel te gooien en zich niet te verbergen achter gebakken lucht. Wij weten dat dit extra intellectuele inspanning, geld en tijd vraagt, maar he, dan heb je ook wel wat, zeker in tijden van recessie. Wie dan nog met flappen strooit wil wel waar voor haar geld hebben. Nu maakt al die evidence based informatie het niet makkelijker voor pr-mensen om de boel over te brengen bij redacteuren en uiteindelijk consumenten – van het weekend klaagde nog een mevrouw op mijn beautyspreek uur dat de boodschappen steeds ingewikkelder worden – maar he….daar heb je ons van beautyJournaal voor! Wij maken het verschil tussen feit en fabel en leggen uit wat uitgelegd moet worden. Dat is ook de taak van een beautyjournalist vinden wij, naast het trendspotten en genieten van alle producten.

Wie ons nodig heeft voor een lezing, een training, of gewoon even goed bijgepraat wil worden (ook erg aanbevelenswaardig voor al die jonge meiden op de schoonheidsspecialiste-opleidingen (!), kan ons altijd bellen voor consult. Het is onze passie.

Lees ook:

Artsen doen aan personal branding via Internet

In Monique’s beautyboek worden alle innovatieve inzichten van trendsetters in de cosmetologie inzichtelijk gemaakt

Monique spreekt over voeding op haar beautyspreekuur op de New Beauty beurs

Nutricosmetics zitten in de lift

Probiotica om te drinken of te smeren?

Over nanotechnologie en anti-oxidanten als nieuwe zonnefilters

Het nut van sulfaatvrije shampoo

Yves Rocher gaat van ‘natuurlijk’ naar ‘eco-organic’

Morjana, een authentieke Hammam-lijn

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Loading...
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Beautyjournaal TV

Zo gaat cupping bij Absolution, tegen cellulite en huidverslapping

Skincare uit de supermarkt, is dat wat?

Januari
Gerti

Gerti

Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona

Dit zijn onze experts

dr. Frank Niessen, plastisch chirurg dr. Francis Wu, dermatoloog Wella experts Lieke en Ilse Desiree van den Berg, cosmetisch arts drs Frodo Gaymans, cosmetisch arts Mardge Pascaud, beauty innovator

Dit zijn onze testers

Redactie, Monique Sabine redactie, Corine Dian Colle Mandy Glasbergen Lydia le Loux Gerti Harriet Anastasia Anneloes Bruggers

Laatste reacties

  • Goed om te lezen. Ik ben bezig met de enzyme cleanser en de bounce back in … Gerti test het nieuwe Trinny London Plump Up Serum met 3 peptiden en hyaluronzuur Mary
  • Interessant! Hou ons op de hoogte Gerti over je bevindinge van deze creme o… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Hoi Corrie, dank je wel voor je vraag. We gaan hem voorleggen aan onze kleu… Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Redactie, Monique
  • Ik ben 64 jaar, had vroeger rood haar, maar naarmate het fletser werd ging … Expertadvies: hoe krijg ik mijn rode haar mooi grijs? Mijn kapper durft niet Corrie
  • Hoi Monique, die crème heb ik nog niet geprobeerd. Het leuke is dat de crÃ… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Gerti
  • Hoi Gerti, mooie review! Wat vind je eigenlijk van de cream, die zie ik ook… Gerti test Deliplus cosmetica van de Spaanse supermarktketen Mercadona Redactie, Monique
  • Kleine aanvulling op de term parfum op de inci: een fabrikant is verplicht … Corine schrijft: Opmars van de clean beauty movement + haar zomerfavorieten Gerti
  • Misschien het grootste onderzoek naar het effect van verwijdering van silic… Wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank Niessen: je knapt op door verwijderen borstimplantaten COSSkidsNederland
  • Fijn om te lezen dat dit voor jou ook zo werkt. met welke merken werk je in… Skin minimalisme is een van de belangrijkste nieuwe skincare trends  Redactie, Monique
  • Hoi Claudia, grappig dat je dacht waarneemt, ik zie juist het tegenovergest… Leefstijladviezen van artsen die verder kijken dan medicijnen. Voor je immuunsysteem! Redactie, Monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen