• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Natuurlijk 100% » Nieuwe site werpt helder licht op het groene moeras van merken en marketing

Archief artikel

Archief artikel

  • Natuurlijk 100%

Archief: Nieuwe site werpt helder licht op het groene moeras van merken en marketing

  • 19 maart 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Guerlain Mon Guerlain eau de parfum

Mon Guerlain is het állerlekkerste poederachtige parfum van dit moment. Favoriet bij jonge vrouwen en we vertellen waarom…chic, eigenzinnig, zacht. Het komt zalig door de warmte van je huid tot leven.
BEKIJK

New website aims to clear up confusion over natural cosmetics

By Simon Pitman, 05-Mar-2009

Related topics: Products & Markets

A consumer-orientated website has been launched to address confusion over natural and organic personal care product ranges.

Established by Emelyn Rogdriguez, the online boutique www.bellafloria.com has been created by the former journalist and practicing attorney, who is also an expert in the field of natural and organic certification.

A plethora of standards for organic and natural personal care products combined with seemingly conflicting manufacturer claims has made it difficult to determine which products are genuinely natural or organic.

Focusing in on the ingredients

Rodriguez says she has set the bar high for the products that retail on the website because she has asked manufacturers for a full ingredients listing if she is to consider retailing any of their products.

She then sets about personally testing each product and reviews each ingredient according to an established and recognized cosmetics ingredients safety database.

Rodriguez describes Bella Floria as “a consumer-oriented site that goes beyond marketing and labels and does research that the average consumer may find too difficult or time-consuming”.

Avoiding harsh chemicals is the crux

Rodriguez said the idea for the website came after she developed a skin allergy to many conventional personal care products and set out on a quest to find products that steered away from harsher synthetic chemicals.

Her detailed research project aimed to determine the ingredients that go into products that claim to be ‘natural’ or ‘organic’ and in the process she realized that few consumers have the resources to go into such depth.

The result of her quest is a website that sells a number of personal care brands that are guaranteed to contain the recommended levels of natural and organic ingredients while avoiding chemicals such as phthalates, parabens and petrochemicals.

Tapping into market growth and confusion

Bella Floria is tapping into huge growth in the market for natural and organic personal care products that has been accompanied by wide spread consumer confusion on the subject.

Indeed, a magazine was launched in the US at the start of this year that also taps into this phenomenon.

Organic Beauty is a bimonthly magazine that is aimed at the ever increasing number of beauty consumers interested in organic and natural cosmetics.

Published by Sovereign/Homestead, the magazine aims to inform women about the green alternatives that are available to them on personal care and cosmetic shelves.

Naturals market should ride the downturn

A recent study by the Kline Group suggests that the natural personal care market is well positioned for continued growth despite the economic gloom.

Last year was a mixed bag for the personal care industry, with fortunes tailing off markedly in the last six months, even for some of the biggest and most dominant players, such as P&G and L’Oreal.

However, Kline said the natural personal care segment grew by 19 percent in 2008 to reach an estimated $2bn in sales and is well placed to continue on a healthy growth path.

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Ze introduceerde een heel nieuw merk in haar salon uit Australie

Februari
Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Hallo Monique, bedankt voor het contact opnemen... wat "flauw" dat ze dat… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Hoi Jose, ik heb contact gehad en men geeft er de voorkeur aan om via de ei… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, Monique
  • Je ziet inderdaad bij sommige vrouwen dat ze hun neus optrekken bij het lac… Video! 1 minuut met dr. Frodo: krijg je door Botox rimpels op andere plekken? Kitty
  • @monique, klopt dat hij wat zwaarder is. Niet voor iedereen, maar ik vind … Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Gerti
  • Nou, ik heb hem hoor Gerti en hij is heel erg lekker. Een wat zwaardere zwo… Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Redactie, Monique
  • Nou ik ben ook nieuwsgierig geworden hoor Karmelita♥️… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Redactie, monique
  • Leuk Mary, ja het is gelukkig weer terug. Ik ben er zelf ook erg blij mee e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, monique
  • jaren geleden heb ik al eens een proefflesje gehad. daarna is het een tijdj… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Dankjewel Monique ! Ik ben benieuwd naar beide merken en hun testresultaten… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Beste keuze van 2020, iedere dag ben ik blijer dan de vorige dag.… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Karmelita | Elita Cosmetic Skincare

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen