• Over BeautyJournaal
  • Adverteren
  • Contact
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
BeautyJournaal.nl
  • Beautynieuws
    • Gezicht
      • Rimpels en slapte
      • Pigmentvlekken
      • Grove porien
      • Couperose
      • Vette huid
      • Huidziekten
      • Droge huid
      • Gevoelige huid
      • Gezichtsbeharing
      • Oogverzorging
      • Schone huid
      • Voor hem
      • Zonverzorging
    • Cosmetisch medisch
      • Celebrities
      • Injectables
      • Klinieken
      • Medische tatoeage
      • Operatietechnieken
    • Haar
      • Beschadigd of droog haar
      • Fijn haar
      • Grijs geworden
      • Hoofdhuid
      • Kleuren
      • Krullenbos
      • Stylen
      • Stylingtools
      • Voor hem
      • Wassen
    • Werkstof dossiers
      • Alphahydroxyzuur
      • Betahydroxyzuur
      • Peptiden
      • Glycolzuur
      • Vitamine A (+derivaten)
      • Vitamine c
    • Lichaam
      • Beharing
      • Cellulite
      • Contourverbetering
      • Huidziekten
      • Douchen en baden
      • Gezondheid
      • In de spa
      • Lekker smeren
      • Lichaam en zon
      • Seksualiteit
      • Transpiratie
      • Voeten en handen
      • Voor hem
    • Natuurlijk 100%
    • Make-up
      • Gereedschap
      • Lippen
      • Nagels
      • Ogen
      • Teint
      • Voor hem
      • Wenkbrauwen
    • Parfum
      • Mannen
      • Vrouwen
    • Voeding
    • Zakenpraat
      • Cosmeticaclaims
      • De cijfers
      • Marketingtrends
      • Mick’s column
      • Monique schrijft
      • Psychologie
  • Expertadvies
    • Plastische chirurgie
      • dr. Frank Niessen
    • Cosmetische dermatologie
      • dr. Marco van Coevorden
      • Dokter Desiree van den Berg
      • dr. Francis Wu
      • Dokter Frodo Gaymans
      • drs. Hayri Hortoglu
    • Haar
      • Wella experts Ilse en Lieke
    • Huidzorg
      • Mardge Pascaud
      • Tim Vanheusden
  • Geteste producten
    • Gezichtsproducten
    • Haarproducten
    • Lichaamsproducten
    • Make-up producten
    • Parfum m/v
  • Monthly Favorites
  • Brands we love
    • Absolution
    • Biodroga MD
    • Circadia
    • Colorescience/NuFACE/Zo Skin Health
    • Combray
    • Elemis/FillMed/1944
    • IK Skin Perfection
    • Maria Galland Paris
    • Meder Beauty Science
    • TheraVine™
  • Beautyvideo’s
  • BeautyJournaal Shop

BeautyJournaal » Parfum » Hermes brengt ook een cologne set uit

Archief artikel

Archief artikel

  • Parfum

Archief: Hermes brengt ook een cologne set uit

  • 1 maart 2009

geschreven door 

Redactie, Monique

BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten

Pupa Eyebrow Plumping Gel

Monique’s favoriete wenkbrauwgel. Maakt je wenkbrauwen in een handomdraai voller van kleur zonder dikke klodders.  
BEKIJK

PARIS — Hermès Parfums is embarking on a new olfactory journey with a line of colognes, called Les Colognes Hermès, due out in May.

Catherine Fulconis, Hermès Parfums’ chairman, explained the foundation for the line, which will first involve a trio of colognes (to be used by both men and women), is Eau d’Orange Verte. That cologne was the initial one created for the house, in 1979 by Françoise Caron, and remains a pillar of its fragrance business. The two other colognes, Eau de Pamplemousse Rose and Eau de Gentiane Blanche, have been conceived by Hermès perfumer Jean-Claude Ellena.

Fulconis called them “two totally different exercises of style” for which Ellena kept in mind various raw materials.

Eau de Pamplemousse Rose, she said, is somewhat classic, especially in regard to the diversity of its citrus component. The juice contains notes of grapefruit, orange, rhubofix and vetiver. However, it’s the rose note that gives a contemporary twist by illuminating the grapefruit, she said.

Eau de Gentiane Blanche, meanwhile, is more of a counterpart to traditional cologne, since it doesn’t contain citrus notes and yet remains fresh, said Fulconis.

“He really revisited freshness,” she said of Ellena, explaining the juice includes notes of gentian, white musk, iris and incense.

Eau d’Orange Verte, meanwhile, combines notes of orange, mandarin and lemon, plus notes of mint leaves, black-currant buds, oakmoss and patchouli. Its original bottle, whose form was inspired by carriage lanterns, has been subtly tweaked by Hermès’ designer Philippe Mouquet. Flacons for Eau de Pamplemousse Rose and Eau de Gentiane are similar, albeit in different colors, with the imprint of the Hermès Cologne seal.

Each cologne comes in Hermès’ signature orange box with the seal and a sleeve that looks like a ribbon (whose color corresponds to the scent) surrounding it.

Each scent comes as a splash with a pump that’s available for a spray iteration. Eau de Pamplemousse Rose and Eau de Gentiane Blanche will be sold in 100- and 200-ml. bottles, which are to retail for 87 euros, or $110.87 at current exchange, and 114 euros, or $145.29, respectively. Eau d’Orange Verte will come in 50-, 100-, 200- and 400-ml. versions for 45 euros, or $57.33; 62 euros, or $78.99; 82 euros, or $104.47, and 124 euros, or $158, respectively. Prices are for France. There is also an ancillary line.

Print advertising, created with Publicis, features a drop of cologne turning into the Hermès Cologne seal.

Les Colognes Hermès will be launched in early May in Hermès stores and then be rolled out to approximately 70 percent of Hermès’ fragrance doors starting in mid-May.

In the U.S., the trio will be launched in the soon to be 22 freestanding Hermès stores. In addition, the fragrances will roll out to the chain’s other retail partners — Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Barneys New York and Bergdorf Goodman. A second wave will subsequently follow early next year with distribution in Bloomingdale’s, Nordstrom and Sephora. There will be about 300 U.S. doors.

Robert Chavez, president and chief executive officer of Hermès USA, underscored the significance of launching a trio of colognes. It projects an image of Hermès “as a perfumer rather than just a launcher of new fragrances.” He cited other similar collections like the Jardin series of scents. The trio will be promoted with co-op advertising.

Industry sources estimate Les Colognes Hermès will generate $32 million in wholesale revenues worldwide during their first 12 months on counter.

like

Meer weten over dit onderwerp?

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!

Lees hier BeautyJournaal’s disclaimer over sluikreclame en auteursrecht.
Over deze schrijver
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.
Zij/haar nieuwsberichten
Ook de moeite waard
Reageren

Reageren op artikelen uit ons archief is niet mogelijk

BeautyJournaal nieuwsbrief

Elke dinsdagavond het weeknieuws in je mailbox! Meld je hieronder aan.

Ze introduceerde een heel nieuw merk in haar salon uit Australie

Februari
Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Karmelita Gischler, schoonheidsspecialiste

Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita

Dit zijn onze experts

user user user user user user user user

Dit zijn onze testers

user user user user user user user user user user user

Laatste reacties

  • Je ziet inderdaad bij sommige vrouwen dat ze hun neus optrekken bij het lac… Video! 1 minuut met dr. Frodo: krijg je door Botox rimpels op andere plekken? Kitty
  • @monique, klopt dat hij wat zwaarder is. Niet voor iedereen, maar ik vind … Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Gerti
  • Nou, ik heb hem hoor Gerti en hij is heel erg lekker. Een wat zwaardere zwo… Gerti test de Le Lion van Chanel, het nieuwste parfum. Mooi, mysterieus, modern! Redactie, Monique
  • Nou ik ben ook nieuwsgierig geworden hoor Karmelita♥️… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Redactie, monique
  • Leuk Mary, ja het is gelukkig weer terug. Ik ben er zelf ook erg blij mee e… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Redactie, monique
  • jaren geleden heb ik al eens een proefflesje gehad. daarna is het een tijdj… Combray & het nut van antioxidanten. Huidproblemen beginnen bij oxidatieve stress…. Mary
  • Dankjewel Monique ! Ik ben benieuwd naar beide merken en hun testresultaten… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine José
  • Beste keuze van 2020, iedere dag ben ik blijer dan de vorige dag.… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van schoonheidsspecialiste Karmelita Karmelita | Elita Cosmetic Skincare
  • Hoi Anna, dank je wel voor je complimenten.… Monique is bij arts Hayri Hortoglu: En dan blijft ineens je foundation in die rimpel zitten…. Redactie, Monique
  • Hoi Jose, je stelt een legitieme vraag. In het verleden hebben wij Nimue we… Het favoriete huidverzorgingsprogramma van Sabine Redactie, monique

Volg ons op Instagram

Copyright © 2009-2018 Beautyjournaal.nl.

  • Disclaimer over sluikreclame en auteursrecht
  • Privacy
  • Cookie instellingen