Tigi, ik vond het een lekker haarmerk toen ik ermee in aanraking kwam bij kapper Toni & Guy mid-jaren negentig. De internationaal vermaarde kappersketen streek toen voor het eerst neer in Nederland, in Amsterdam. Met die zaak was ik ook heel blij. Ik was zo’n tiep dat nauwelijks naar de kapper ging omdat ik gewoon geen vertrouwen had in kappers – wist toen ook nog niet zo tijd waar de besten zaten. Eenmaal een interviewtje gedaan met de kappers bij T&G en ik was verkocht. Een styliste keek naar mijn square Dries van Noten laarsjes en wist meteen welke look bij mij pastte. Nu vijftien jaar later kom ik er nog altijd, bij Eyup wel te verstaan – ook alweer tien jaar trouwens mijn vaste kapper.
T&G was super hip, ze kwamen altijd met van die vlotte Engelse looks uit, de kappers waren hip (en in de begin tijd in Amsterdam ook nog erg stoned) en ze hadden dus lekkere haarspullen. Inmiddels werkt T&G alweer geruime tijd met andere kappersbrands, ik zag het aandeel Tigi over de jaren heen verkleinen.
De prooi was voor Unilever aantrekkelijk omdat het bedrijf gaf in het exclusieve kapperssegment nog wat business wilde gaan doen. Bovendien kon Tigi nog heel wat expansie over de globe heen gebruiken. Daartoe had het de middelen en de mensen niet, en Unilever natuurlijk wel.
Lees ook:
John Frieda wint Astir Award 2008 met de Volumizing lijn
Is Argan olie lekker voor je haar?
Bekijk het videojournaal waarin we een interview hebben met topkapper John Frieda