Haar

Unilever koopt haarmerk Tigi

Tigi's beroemdste label Bed headTigi, ik vond het een lekker haarmerk toen ik ermee in aanraking kwam bij kapper Toni & Guy mid-jaren negentig. De internationaal vermaarde kappersketen streek toen voor het eerst neer in Nederland, in Amsterdam. Met die zaak was ik ook heel blij. Ik was zo’n tiep dat nauwelijks naar de kapper ging omdat ik gewoon geen vertrouwen had in kappers – wist toen ook nog niet zo tijd waar de besten zaten. Eenmaal een interviewtje gedaan met de kappers bij T&G en ik was verkocht. Een styliste keek naar mijn square Dries van Noten laarsjes en wist meteen welke look bij mij pastte. Nu vijftien jaar later kom ik er nog altijd, bij Eyup wel te verstaan – ook alweer tien jaar trouwens mijn vaste kapper.

T&G was super hip, ze kwamen altijd met van die vlotte Engelse looks uit, de kappers waren hip (en in de begin tijd in Amsterdam ook nog erg stoned) en ze hadden dus lekkere haarspullen. Inmiddels werkt T&G alweer geruime tijd met andere kappersbrands, ik zag het aandeel Tigi over de jaren heen verkleinen.

De prooi was voor Unilever aantrekkelijk omdat het bedrijf gaf in het exclusieve kapperssegment nog wat business wilde gaan doen. Bovendien kon Tigi nog heel wat expansie over de globe heen gebruiken. Daartoe had het de middelen en de mensen niet, en Unilever natuurlijk wel.

Lees ook:

John Frieda wint Astir Award 2008 met de Volumizing lijn

Is Argan olie lekker voor je haar?

Bekijk het videojournaal waarin we een interview hebben met topkapper John Frieda

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

2 reacties

  • Een vriendin ging ook eens naar de enige in Amsterdam, super goed idd. Nu zitten ze ook in de Residentie en daar kunnen ze het ook goed. Nu het haarmerk door Unilever wordt overgenomen, komt het ook in de schappen van de winkels te liggen, of blijft het exclusief voor de kapper?

Reageren

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.